• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT
    shadowstorm skrev 2011-05-09 18:40:36 följande:
    du får knippa bra där vid nyår då ;)
    Ja Enligt mensen är BF just nyårsafton, men jag tror jag hade ÄL dag 17 (åt pergotime och gjorde vul) så därför räknar jag med 3:e jan även om BM räknar enligt mensen.
  • Shirin85

En sak jag har tänkt på, är att egentligen kan våra barn likagärna bli födda sista månaden på året.
    Stor skillnad mellan December och Januari, olika år t.om.
    Vill  helst ha en Januaribebis om jag ska vara ärlig, går hellre över tiden isåfall.

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Shirin85

En sak jag har tänkt på, är att egentligen kan våra barn likagärna bli födda sista månaden på året.
    Stor skillnad mellan December och Januari, olika år t.om.
    Vill  helst ha en Januaribebis om jag ska vara ärlig, går hellre över tiden isåfall.

• Shirin85
    MissT skrev 2011-05-09 18:43:28 följande:
    Ja Enligt mensen är BF just nyårsafton, men jag tror jag hade ÄL dag 17 (åt pergotime och gjorde vul) så därför räknar jag med 3:e jan även om BM räknar enligt mensen.
    Sen när du gör UL kanske de kan se mer exaktGlad
    Men nyårsafton är allt lite coolt att vara född på.
  • MissT
    Shirin85 skrev 2011-05-09 18:47:10 följande:
    Sen när du gör UL kanske de kan se mer exaktGlad
    Men nyårsafton är allt lite coolt att vara född på.
    Ja det gör de nog och visst vorde det coolt med ett nyårsaftonbarn
    Tror dock att jag t o m kan bli framflyttad lite mer än 3:e jan men det återstår att se vilket bf-datum man får och vilken dag den lille faktiskt bestämmer sig för att komma ut. Har två barn sedan tidigare, den ena är född BF+1, den andra BF-6.
  • Cia80

Jag vill oxå helst föda nästa år. Dock är ju det viktigaste att bebis mår bra. Jag vill oxå att tiden går fort så att bebismagen syns

• Prinzessan

Det bästa är nog att föda i början på året, min syster är född den 30 december. Och det är nog inte så kul att ligga ett helt år efter vissa i klassen i ålder. Och få göra sakerna sist allt jämt.

• minneli

Jag mår lite illa lite till och från och värst är det på morgonen... imorse var det riktigt jobbigt att resa sig ur sängen. Sen är jag hungrig och törstig hela tiden men sen när jag väl börjar äta så blir jag typ äcklad av det jag äter... fast jag måste äta för att inte må illa.
    Imorgon går jag in i vecka 7. Försöka få tag på barnmorskan idag men de har ju världens sämsta telefontid och jag vill ju inte stå och ringa dit på jobbet. Imorgon hade de ännu sämre.. i 30 minuter har de telefontid imorgon...hallå. Men det känns inte som att jag har så bråttom dit. Vill typ dit då jag kan lyssna på hjärtat, innan vet jag inte riktigt vad jag ska göra där eftersom det är andra barnet. Kanske vill de ta blodtrycket eftersom jag hade havandeskapsförgiftning med min dotter på slutet.
    På lördag ska vi ha grillmiddag som var bestämt sen länge, så då blir det till att smussla med lite alhoholfritt vin igen.

• Shirin85
    MissT skrev 2011-05-09 18:51:33 följande:
    Ja det gör de nog och visst vorde det coolt med ett nyårsaftonbarn
    Tror dock att jag t o m kan bli framflyttad lite mer än 3:e jan men det återstår att se vilket bf-datum man får och vilken dag den lille faktiskt bestämmer sig för att komma ut. Har två barn sedan tidigare, den ena är född BF+1, den andra BF-6.
    Lite unikt ja, få raketer som smäller på varje födelsedagGlad
    Men om jag får barn i slutet av 2011, så har jag ett barn som är -10 och ett som är -11, känns lite väl
    Jag hoppas på BF eller BF+ Skrattande
    Men som någon annan sade, ett barn som mår bra är viktigast. 
  • MissT
    Shirin85 skrev 2011-05-09 19:24:11 följande:
    Lite unikt ja, få raketer som smäller på varje födelsedagGlad
    Men om jag får barn i slutet av 2011, så har jag ett barn som är -10 och ett som är -11, känns lite väl
    Jag hoppas på BF eller BF+ Skrattande
    Men som någon annan sade, ett barn som mår bra är viktigast. 
    Jag känner också att det viktigaste är att barnet mår bra. Att graviditeten flyter på och att bebisen föds friskt, välmående och välskapt vore underbart och det är allt jag önskar oavsett om det blir i dec eller jan.
    Har 4 grannar som fått/får barn i år + andra jag känner så visst vorde det roligt med en liten född i år fast å andra sidan är jag själv januaribarn (fast beräknad i dec) och jag kommer ihåg att jag under uppväxten var glad att jag kom i början och inte i slutet av året men samtidigt spelar det ingen roll alls så länge allt är väl med den lille.
Svar på tråden Januaribebis 2012