• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    Mea skrev 2011-07-19 19:47:37 följande:
    Ni som börjat med järntabletter, har ni gjort det på eget initiativ, eller på BMs inrådan?
    Vilka har ni köpt? Känns som jag måste testa för att bli av med tröttheten och kanske huvudvärken...... *hoppas*
    Jag har gjort det på eget initiativ då min bm är på semester och jag hade ju inget högt värde för 5 veckor sedan så det lär ju inte vara nån fara att testa nån vecka och blir man piggare och huvudvären försvinner så är det ju antagligen järnet som spökar. Jag äter niferex eftersom det var dom jag blev rekommenderade förra grav och det funkade ganska bra. Tyckte nog inte jag blev hårdare i magen än vad jag är när jag är gravid ändå :p
  • Kissekatten

Jag har ALDRIG huvudvärk i vanligt fall, men nu har jag haft det 2 dagar i rad. Kanske borde börja med extra järn då med. Men har inte lust att äta det i onödan.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Jamirl

Mea:
    Jag har börjat med järntabletter då jag fick brev om att mina värden varit för låga. Känner mig piggare nu när jag ätit dem några veckor. Huvudvärk har jag ofta, med dottern kunde jag äta Ipren fram tills 3 månader innan förlossning, hjälper mycket mer för mig vid just huvudvärk, jobbigt att man inte får äta dem längre

• kikidil

Jag började ta järntabletter på eget initiativ när jag var i vecka 8 ungefär. Var otroligt trött och yr, kände mig svimmfärdig mest hela tiden. Kände igen detta från min första graviditet och började med 3 järntabletter/dag. Nu tar jag bara 2 tabletter dagligen då jag lätt blir risig i magen av järntabletter. Jag tar Hemofer. Hade fina värden när jag var på inskrivning hos BM.

• twistedtofit
    shadowstorm skrev 2011-07-19 16:33:11 följande:
    jag skulle INTE lita på en som sa vad jag vänta i vecka 13. Min kompis åkte in i vecka 16 för hon hade fruktansvärt ont i magen och jag var med henne (detta var i våras). och vi fick se hennes lilla bebis som då läkaren var säker det var en pojke, eftersom vi fråga lite fint. MEN hör och häpna när det gick på RUL så var det inte en pojke utan en flicka så min kompis blev ju faktiskt lite besviken där. (hon har en dotter och var överlycklig att hon skulle få en pojke). Och då uppe på där de gör ultraljud sa de att det är nästan omöjligt i vecka 16 att se eftersom oftast ser de fler på navelsträngen.

Ville bara berätta detta för dig. :)

Jätte fin bild, uusch jag längtar tills jag får se min. :) Har ju inte sett min lilla nåt är ju tvungen vänta på RUL
    Alltså, enligt min gravid - app kan man eventuellt se kön efter vecka 13+0, men det är ju högst osäkert! Jag vet såna där de sagt ett kön vid RUL och ett annat vid könsultra!
  • twistedtofit
    Mea skrev 2011-07-19 19:47:37 följande:
    Ni som börjat med järntabletter, har ni gjort det på eget initiativ, eller på BMs inrådan?
    Vilka har ni köpt? Känns som jag måste testa för att bli av med tröttheten och kanske huvudvärken...... *hoppas*
    Ta niferex. Jag tänker vänta med att ta så länge som det går eftersom jag vart så sjukt trög magen av det när jag väntade sonen. När blodvärdet sjönk tog jag Niferex varannan dag och det hjälpte. Niferex är mkt mer skonsam mot magen än tex duroferon och hemo-fer
  • Alltochinget

Paet, nu är jag spänd på att få veta hur det gick på UL? :) det gick säkert jättebra misstänker jag :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • MiAmore
    Mea skrev 2011-07-19 19:11:19 följande:
    Hur mår ni allihopa?
    Jag har börjat få huvudvärk allt oftare nu... inte så kul.. Även om alvedon ska vara accepterat vid graviditet försöker jag klara mig så länge som möjligt utan...

Märker ni av tröttheten än? Min börjar avta så smått men känner mig ändå fortfarande rätt så trött.

Är det någon som börjat med järntabletter redan?
    Jag har huvudvärk ofta, har haft det under hela graviditeten. Har alltid haft mkt problem med huvudvärk, men det har blivet värre nu under graviditeten.
    Jo jag känner fortfarande av tröttheten, men den är inte så extrem som den var dem första veckorna.
    Jag äter inte järntabletter, men där emot dricker jag Blutsaft
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • PrickenoGrodan
    kikidil skrev 2011-07-19 12:06:40 följande:
    Jag har fått urinvägsinfektion. Var hos husläkaren i fredags och lämnade urinprov. Nu i förmiddags ringde läkaren och sa att det fanns tillväxt av bakterier så nu ska jag ta en antibiotikakur. Jag vet att det inte ska vara någon fara gör bebisen, men det känns ändå olustigt. Hoppas att jag inte får återkommande besvär med uvi under graviditeten! Någon av er som haft liknande bekymmer?
    Det tillkommer att jag är riktigt illa förkyld just nu. Har sjukt ont i halsen, hosta, snuva och sprängande huvudvärk. Idag är sambon hemma från jobbet och tar hand om lilleman. Så skönt! Jobbigt att vara sjuk och behöva underhålla en ettåring hela dagen.

Så, nu har jag fått gnälla av mig lite!
    Du kan vara lugn! UVI är farligare än antibiotika. I förra graviditeten fick jag uvi TRE gånger och har redan behandlat en gång då jag tyckte jag kände symtom. Hade en kur hemma som maken skrivit ut. Så här i efterhand vet jag inte om det var uvi men de får väl odla nästa gång på mvc. Kan tillägga att min kompis troligtvis fick prematur förlossning pga obehandlad uvi. Antibiotikan skadar inte barnet!
    Hoppas du snart mår bättre! Kram 
  • erajka

Jag rekommenderar också niferex som järntabletter, som det skrivits innan så är de snällare mot magen., Dureferon kan inte jag äta, får ont i magen av dom!

Svar på tråden Januaribebis 2012