• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Det är GBS som kan sätta igång en tidig förlossning.

• Skåne85

Ursäkta äcklig information här nu men mitt bajs blir nästan helt svart och är ganska kletigt samtidigt som jag kan känna mig hård i magen av Niferex..., är detta vanligt ?

• MiAmore
    Skåne85 skrev 2011-07-19 21:52:06 följande:
    Ursäkta äcklig information här nu men mitt bajs blir nästan helt svart och är ganska kletigt samtidigt som jag kan känna mig hård i magen av Niferex..., är detta vanligt ?
    Ja avföringen blir snart av järn, så absolut inget att oroa sig för *ler*
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • minjalin
    Skåne85 skrev 2011-07-19 21:52:06 följande:
    Ja det är vanligt :p
  • MiAmore

Blir SVART av järn ska det stå så klart

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • PrickenoGrodan
    erajka skrev 2011-07-19 21:05:46 följande:
    UVI är inte farligt, det är när den utvecklas till njurbäckeninflammation som den kan göra att barnet föds för tidigt INTE vid uvi
    Jag frågade precis min man (gyn-läkare) för att få klarhet. Då man har uvi har man ju en bakterietillväxt och då finns risk att dessa bakterier kommer in i vaginan och i värsta fall orsakar en infektion där. En infektion i vaginan kan i värsta fall skada fostret. Man har också sett en ökning av prematura förlossningar vid uvi. Så nej, det kanske inte är själva infektionen i urinröret som gör någon skada men om man inte behandlar kan det leda till skada.
  • Päron1986
    minjalin skrev 2011-07-19 21:24:55 följande:
    Fast där motäsger du ju dig själv. Anledningen till att dom behandlar uvi under grav är ju för risken att det kan utvecklas till den njurbäckeninflammation. Uppenbarligen är det inte bra att gå med i alla fall i och med att de behandlar. De ger ju inte antibiotika i onödan. Jag kände inte av mina uvi när jag var gravid vilket tydligen är vanligt när man är gravid, att man inte får några symtom. Dom bara såg det på urinodlingarna så de behandlade ju knappast för att jag skulle slippa obehag. De tar inga onödiga risker. Jag hade inte mycket GBS heller men de ville inte chansa utan gav mig antibiotika vid förlossningen för säkerthets skull. Tycker det är skönt att de inte tar onödiga risker.
    Det gör hon ju inte.
    Hon säger att njurbäckensinflammation är kan vara farligt.

Att uvi KAN leda till njurbäckensinflammation är ju en annan sak. Men uvi i sig ska inte vara farligt för fostret enligt hennes bm eller den länken hon angav som källa så vart motsäger hon sig själv?
  • PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-07-19 21:59:24 följande:
    Jag frågade precis min man (gyn-läkare) för att få klarhet. Då man har uvi har man ju en bakterietillväxt och då finns risk att dessa bakterier kommer in i vaginan och i värsta fall orsakar en infektion där. En infektion i vaginan kan i värsta fall skada fostret. Man har också sett en ökning av prematura förlossningar vid uvi. Så nej, det kanske inte är själva infektionen i urinröret som gör någon skada men om man inte behandlar kan det leda till skada.
    Alltså är det inte bra med uvi.
Svar på tråden Januaribebis 2012