• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Mea

Hur mår ni allihopa?
    Jag har börjat få huvudvärk allt oftare nu... inte så kul.. Även om alvedon ska vara accepterat vid graviditet försöker jag klara mig så länge som möjligt utan...

Märker ni av tröttheten än? Min börjar avta så smått men känner mig ändå fortfarande rätt så trött.

Är det någon som börjat med järntabletter redan?

• C R
    Mea skrev 2011-07-19 19:11:19 följande:
    Hur mår ni allihopa?
    Jag har börjat få huvudvärk allt oftare nu... inte så kul.. Även om alvedon ska vara accepterat vid graviditet försöker jag klara mig så länge som möjligt utan...

Märker ni av tröttheten än? Min börjar avta så smått men känner mig ändå fortfarande rätt så trött.

JAg fick börja med järntabletter redan i v. 10. Är nu i v.16
  • minjalin
    Hur mår ni allihopa?

Jag började idag med järntabletter för att se om jag blir lite piggare och min huvdvärk kanske lättar. Hade ett värde på 125 för 5 veckor sedan och vet inte hur fort det kan sjunka, men har inte tid hos bm förrän 26 augusti. Märker jag ingen skillnad på nån vecka så slutar jag. Har gått 15 veckor imorn.
  • minjalin

Kan tillägga att jag är mer trött än jag var första 10 veckorna. Känner mig aldrig pigg och känns som att jag vandrar i en dimma typ. Har världens nästäppa också och ont i örat och käken men fick tips om en kortisonspray som går bra att ta när man är gravid så tänkte ringa apoteket imorn och höra om dom har den här.

• smulan777

Kikidil; Jag är inne på min andra uvi sen jag blev gravid. Senaste penicillin-kuren jag fick var en annan sort om nu inte första funkade. Jag har lätt för att få uvi och har till och med fått njurbeckeninflammation en gång. Tyvärr får man uvi lättare när man är gravid pga ändrad bakterieflora. Det är ingen fara alls så länge man behandlar den.

• Syoss
    Hur mår ni allihopa?

Jag mår ganska bra nu faktiskt, väldigt sällan jag mår illa. Det gör jag mest bara om det går för länge mellan måltiderna. Men däremot har jag precis som du, huvudvärk väldigt ofta. Och migrän minst 1 gång i veckan. Innan graviditeten hade jag migrän kanske varannan vecka så det har eskalerat nu. Ska till läkaren på torsdag och höra vad han säger.
    Tröttheten har jag inte blivit av med än men det får man ta med en klackspark :P 
  • Mea

Ni som börjat med järntabletter, har ni gjort det på eget initiativ, eller på BMs inrådan?
    Vilka har ni köpt? Känns som jag måste testa för att bli av med tröttheten och kanske huvudvärken...... *hoppas*

• Jamirl

kikidil: Jag hade streptockocker i underlivet (GBS) när jag väntade första, fick antibiotika och gick jättebra!

• Jamirl

Elison: Åh vilken underbar liten flicka! Kunde de se det redan alltså?! Kram

Svar på tråden Januaribebis 2012