• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    Moniqe1979 skrev 2011-07-19 15:03:31 följande:
    från Fass.se Ang läkemedel och graviditet.  Min förste son fick tyvär inte leva pga fosterskadorsom är direkt läkemedels relaterade och då åt jag inte ens läkemedlet som gravid utan långt innan men tydligen lagras det i kroppen, både det barn jag har samt det som ligger i magen kontrolleras extra noga just av den anledningen. (det jag hade ätit var brufen en "släkting" till ipren och då långvarigt pga en skada i axlarna)

panocod
      Graviditet
    Långvarig behandling under graviditet kan påverka fostret. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.

Panodil
    Graviditet och amning
    Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.
    Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.
    Går över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Panodil under amning.

Alvedon
    Graviditet
    Inga kända risker vid användning under graviditet

Ipren
    Graviditet
    Intag av Ipren ska undvikas av kvinnor som försöker bli eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.
    Ja där står ju att man ska rådfråga läkare vid mer än tillfälligt bruk av panodil. Så tar man en panodil om man har riktigt ont i huvudet en dag t. ex så är det ju ingen fara. Behöver man ta det varje dag under en längre preiod ska man rådfråga läkare. Beklagar det som hände med din son.
  • Someday
    elinson skrev 2011-07-19 15:04:31 följande:

Nu har vi vart på första ultraljudet (köpte ett privat då vi inte kunde vänta har RUL 1 sept).
    Bebis i v13. Galet, aktiv liten tjej (gissade barnmorskan på) jag som skrivit ett inlägg tidigare att jag trott det är en pojke. Magiskt att se den lille för första gången allt blev verkligt, jag började nästa gråta (gravidhormoner JA).

ja detta kan nog vara den finaste lilla 13 veckors räka jag nånsin sett ;)

Väldigt skarp och fin bild!!
  • Wicky81

Nu är jag också äntligen inskriven på riktigt på MVC :D

Men inget KUB eller Nupp test
    Har jag TUR tar dom in mig på ett tidigare ultraljud men jag skulle inte hoppas på för mycket, annars blir det standardultraljud som vanligt.

Så här är det ganska hårt...

Ska ta diverse prover från och till..
    Ska heller inte träffa min BM igen förrän nästan i slutet på september....

• MaHo89

är själv väldigt restriktiv när det gäller att äta värktabletter, trots att jag har väldigt dålig rygg, och har bara litat på alvedon. Men på mitt apotek har de försökt få mig att köpa panodil istället och sagt att det är exakt samma sak.. Så nu köper jag alvedon på coop istället =)
    Har mycket problem med fogarna nu också speciellt efter ett långt arbetspass.. Men försöker undvika att ta
    även alvedon så långt det är möjligt!

• shadowstorm

Nu har vi vart på första ultraljudet (köpte ett privat då vi inte kunde vänta har RUL 1 sept).
    Bebis i v13. Galet, aktiv liten tjej (gissade barnmorskan på) jag som skrivit ett inlägg tidigare att jag trott det är en pojke. Magiskt att se den lille för första gången allt blev verkligt, jag började nästa gråta (gravidhormoner JA).

jag skulle INTE lita på en som sa vad jag vänta i vecka 13. Min kompis åkte in i vecka 16 för hon hade fruktansvärt ont i magen och jag var med henne (detta var i våras). och vi fick se hennes lilla bebis som då läkaren var säker det var en pojke, eftersom vi fråga lite fint. MEN hör och häpna när det gick på RUL så var det inte en pojke utan en flicka så min kompis blev ju faktiskt lite besviken där. (hon har en dotter och var överlycklig att hon skulle få en pojke). Och då uppe på där de gör ultraljud sa de att det är nästan omöjligt i vecka 16 att se eftersom oftast ser de fler på navelsträngen.

Ville bara berätta detta för dig. :)

Jätte fin bild, uusch jag längtar tills jag får se min. :) Har ju inte sett min lilla nåt är ju tvungen vänta på RUL
  • shadowstorm

jag är liiiite av en tablett missbrukare :P Nä men jag har ju en extrem migrän så jag måste ta migrän medicin och nu när jag är gravid så får jag ju bara ta alvedon så det går en hel del. Vilket jag även gjorde när jag vänta gossen min. Men inge annat.

Vilken dag jag haft, spytt 2 gånger :( Verkar bli som sist att jag kommer må dåligt ett bra tag.

• RaraS
    minjalin skrev 2011-07-19 14:58:46 följande:
    jag ska också på rul den 19 augusti :)
    Roligt! Hoppas verkligen att vi alla här i tråden får bra besked!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • MiAmore

Vilken skarp och bra bild Åh nu längtar jag ännu mer till vi ska på vårt ul!! Var på ett i v.11 (10+3), men då var den ju så liiten *ler* Kommer vara i v.18+2 när vi ska på ul. Hoppas den lill* vill visa upp sig för oss då
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • roxylady

Om ett par timmar så ska vi se den Lill*. Är på väg dit nu. Nervig som bara den nu!!

• MiAmore
    roxylady skrev 2011-07-19 17:09:24 följande:
    Om ett par timmar så ska vi se den Lill*. Är på väg dit nu. Nervig som bara den nu!!
    Spännande! Kommer säkert gå bra! Ska ni ta reda på könet?
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
Svar på tråden Januaribebis 2012