• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-07-19 22:03:09 följande:
    Alltså är det inte bra med uvi.
    Och det verkar vi alla vara ense omSkrattande.
    Hoppas nu vi alla slipper detta elände.
  • fabler

oavsett så är ju uvi inte bra oavsett om de e de eller följderna av de som är skadligt så bör man ju behandla det.

Jag har som tur är endast haft uvi en enda gång i mitt liv och hoppas på att slippa de igen.

elias är världens sötaste!!!
  • Jamirl

GBS är streptockocker bakterie, fick det i underlivet när jag va gravid med första

• got2b

Gick och köpte mig ett par stödstrumpor idag. Haft dem på mig hela eftermiddagen och det har känts bra. Dock känner man sig som en gammal tant =) Köpte ett par svarta. Varmt blir det ju nu på sommaren men i höst kan det nog vara ganska skönt med extra värme på benen. Vad gör man inte för att slippa åderbråcken... Kanske motverkar svullna ben också.

• elinson
    Jamirl skrev 2011-07-19 19:53:15 följande:
    Elison: Åh vilken underbar liten flicka! Kunde de se det redan alltså?! Kram
    Ja hon menade att hon såg det ganska tydligt.. men det är ju såklar inte 100%-igt ;) Blir spännande att höra om hon säger samma sak i september då vi ska tillbaka.
  • roxylady

Nyss hemkommen från Sthlm (ja vi var väldigt sega hem). Nu har vi fått se våran lill*! Det känns så overkligt men så underbart! Jag som varit så orolig att allt inte varit som det ska. Den BM jag hade tyckte allt såg så bra ut. Hon kollade fingrarna, nacke och nästippen och tyckte allt såg normalt ut. Inga downsyndrom eller andra avikelser!
    Jag är i extas just nu! Var nästan inställd på att ingen var där. Men där fanns en liten människa som sparkade och sög på tummen. Blev framåtflyttad två dagar så jag är i v14(13+0) enligt UL. Men måste säga att jag kände mig lite spänd i lovmodern efter UL:et. Fler som gjort det?

Här har vi vårt lilla hjärtegryn!

• elinson
    roxylady skrev 2011-07-19 23:50:56 följande:
    Nyss hemkommen från Sthlm (ja vi var väldigt sega hem). Nu har vi fått se våran lill*! Det känns så overkligt men så underbart! Jag som varit så orolig att allt inte varit som det ska. Den BM jag hade tyckte allt såg så bra ut. Hon kollade fingrarna, nacke och nästippen och tyckte allt såg normalt ut. Inga downsyndrom eller andra avikelser!
    Jag är i extas just nu! Var nästan inställd på att ingen var där. Men där fanns en liten människa som sparkade och sög på tummen. Blev framåtflyttad två dagar så jag är i v14(13+0) enligt UL. Men måste säga att jag kände mig lite spänd i lovmodern efter UL:et. Fler som gjort det?

Här har vi vårt lilla hjärtegryn!
    Grattis! han/hon ser ut att ha det gott ;)

Gjorde UL idag vecka 13. Och magen har stått rätt ut sedan vi gick därifrån ;) Helt plötsligt såg jag gravid ut och som du säger väldigt spänd. 
  • roxylady
    elinson skrev 2011-07-20 00:02:29 följande:
    Grattis! han/hon ser ut att ha det gott ;)

Gjorde UL idag vecka 13. Och magen har stått rätt ut sedan vi gick därifrån ;) Helt plötsligt såg jag gravid ut och som du säger väldigt spänd. 
    Hihi tack :) Ja verkligen :)

Och detsamma! Var det ditt första UL också?

Okej! Ja men visst var det nästan lite obehagligt efter? Jag är bättre nu men det kännss om jag har en spänd boll uner naveln! Är kanske livmodern sätt att skydda lite och gör sig hårdare? Släpper nog efter en natts sömn nu :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-07-19 20:09:35 följande:
    Paet, nu är jag spänd på att få veta hur det gick på UL? :) det gick säkert jättebra misstänker jag :)
    Ja nu finns det bildbevis! Solig
  • elinson
    roxylady skrev 2011-07-20 00:05:16 följande:
    Hihi tack :) Ja verkligen :)

Och detsamma! Var det ditt första UL också?

Okej! Ja men visst var det nästan lite obehagligt efter? Jag är bättre nu men det kännss om jag har en spänd boll uner naveln! Är kanske livmodern sätt att skydda lite och gör sig hårdare? Släpper nog efter en natts sömn nu :)
    Ja precis så.. en klump. Ska bli gott å sova o se om det släpper.
    Hehe min barnmorska var ganska våldsam tyckte jag då.. så hon rörde sig massor. Vet inte om jag tycker det var obehagligt. Bara lite ovant.
Svar på tråden Januaribebis 2012