• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

jag är mest bara sugen på choklad ;) Sist ville jag bara äta frukt och var sjukt nyttig sluta med alla mina dumheter (cola, godis, fetmat) haha. Lär väl bli tvärtom nu och lär ju bli stoor som ett hus. Sist blev jag smalare haha gick ner 9 kg i början och sammanlagt upp 10 kg så +1 kg ifrån min inskrivnings vikt då egenligen :P

• MiAmore

Jag ser att alla presenterar sig. Vet inte om jag gjort det redan.
    30 år, har en son som blir 2,5 år nu till sommaren

♥Milo 090107♥
  • MissT
    shadowstorm skrev 2011-05-10 20:02:28 följande:
    jag är mest bara sugen på choklad ;) Sist ville jag bara äta frukt och var sjukt nyttig sluta med alla mina dumheter (cola, godis, fetmat) haha. Lär väl bli tvärtom nu och lär ju bli stoor som ett hus. Sist blev jag smalare haha gick ner 9 kg i början och sammanlagt upp 10 kg så +1 kg ifrån min inskrivnings vikt då egenligen :P
    Chokladsug har jag också + saltsug. När jag väntade yngsta dottern var jag också nyttig, åt mycket frukt och var inte speciellt hungrig eller sugen på sötsaker. Gick upp 4-5kg under den graviditeten och 11kg när jag fick första barnet. Får se hur det blir denna gång, just nu känner jag mig konstant hungrig och sugen på en massa gott......
  • shadowstorm
    MissT skrev 2011-05-10 20:06:41 följande:
    Chokladsug har jag också + saltsug. När jag väntade yngsta dottern var jag också nyttig, åt mycket frukt och var inte speciellt hungrig eller sugen på sötsaker. Gick upp 4-5kg under den graviditeten och 11kg när jag fick första barnet. Får se hur det blir denna gång, just nu känner jag mig konstant hungrig och sugen på en massa gott......
    man får banta sen ;) haha. Efter jag fått mitt andra barn ska jag träna ihop mig igen och bli fit, för dte blir 2 barn sen inge mer :) har som legat på latsidan sen jag fick sonen för jag visste att vi ville ha ett barn till inom 1-2 år. :)
  • Frökenolson

Presentation på lilla jag:
    Årgång 82, har MA och utomkveds i bagaget.
    Vi har inga barn sedan innan och längtar som en tok efter den lilla i min mage,  Har fått tid för VUL nästa vecka och hoppas allt ser bra ut, det känns bra.

Precis som några redan skrivit så har jag mycket vattninga flytningar, vanliga också för den delen..

Illamåendet börjar komma här med, känner mej sjösjuk...

Bor utanför Uddevalla.

• MissT
    shadowstorm skrev 2011-05-10 20:10:15 följande:
    man får banta sen ;) haha. Efter jag fått mitt andra barn ska jag träna ihop mig igen och bli fit, för dte blir 2 barn sen inge mer :) har som legat på latsidan sen jag fick sonen för jag visste att vi ville ha ett barn till inom 1-2 år. :)
    Ja det får bli en senare fråga Tänkte försöka röra på mig (promenader, cykling) så mycket jag kan och orkar under graviditeten också men vi får väl se hur det blir med det........Jag är i alla fall mindre än jag var när jag blev gravid med första dottern och förhoppningsvis går jag inte upp allt för mycket, är inte så lång så jag vill helst slippa rulla fram
  • shadowstorm
    MissT skrev 2011-05-10 20:15:36 följande:
    Ja det får bli en senare fråga Tänkte försöka röra på mig (promenader, cykling) så mycket jag kan och orkar under graviditeten också men vi får väl se hur det blir med det........Jag är i alla fall mindre än jag var när jag blev gravid med första dottern och förhoppningsvis går jag inte upp allt för mycket, är inte så lång så jag vill helst slippa rulla fram
    Haha ja det har du rätt i men vi är ju gravida så himla perfekt tid :) Så kommer ju kunna vara ute massor kommer iaf jag vara. Lär ju inte vara många minuter still i sommar med en 2 åring som är mera vild än tam :D
  • ellabella04

Tänker också försöka äta så nyttigt det nu går men vet med mig att det inte blir lätt om det blir som de tre andra grav. Var med dem bara sugen på fet och salt mat. Typ chips, vitt bröd(som jag annars inte äter), glass mm mm. Gick upp 16 med första, 20 med andra och 15 med tredje. Är ganska liten annars såjag var inte så värst stor  ändå förutom enorma magar. Har fött stora barn som legat väldigt långt fram så det har synats tidigt och magarna har varit stora. Mina tre har vägt 4142, 4175 och 4460. Hmmm om detta nu går vägen undrar jag om man får räkna med en större bäbis.

• Roewell

Hej på er alla igen. Här inne händer det mycket som vanligt :) Imorgon ska vi till bm för första mötet, spännande. Har nu gått en vecka sedan ja plusade och firar även en vecka som rökfri Skrattande Känns fantastiskt bra !

• MissT
    shadowstorm skrev 2011-05-10 20:22:29 följande:
    Haha ja det har du rätt i men vi är ju gravida så himla perfekt tid :) Så kommer ju kunna vara ute massor kommer iaf jag vara. Lär ju inte vara många minuter still i sommar med en 2 åring som är mera vild än tam :D
    Nej du lär ha att göra Mina är lite större så jag behöver inte springa så mycket efter dem, men jag kan ta med dem på promenader och cykelturer under sommaren.
Svar på tråden Januaribebis 2012