• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Kissekatten

Jag är en 83:a. Har en 14 månaders dotter. Jag är väldigt o-nojig och är övertygad om att det kommer ut en frisk liten bebis i början på januari. Pappan är 81:a. Vi bor i Marks kommun, söder om Borås, öster om Gbg.

• selvira

jag hänger på här ! osäker på BF men tror det är början av januari. har en 2,5 åring sedan tidigare och det känns fantastiskt att vara gravid igen :) har bara lite illamående och ömmande bröst än så länge. känns tidigt att ta kontakt med BM men antar att det är bra om man vill ha nån tid över huvudtaget. jobbar mycket och glömmer mellan varven att jag är gravid så det är mysigt att sluta jobbet och komma på det igen... 

har ni andra tagit kontakt med BM?

• shadowstorm

shiiit vad ont i magen jag hade nyss, jag kunde inte resa mig upp ur soffan men när jag tillslut lyckades byta ställning så släppte den...va i hela friden var det där??? Jag trodde jag fick blindtarmen för det var på högersida, blev oroad eller är än funderar på ringa kvinnokliniken imorgon så denna ärta sitter rätt

• Niins

Jag är 24, fyller 25 till sommaren! Min sambo är lika gammal! Vårat första barn!
    Bor i Halmstad.
    Mycket flytningar, ömma bröst, illamåendet kom igår!

• RaraS
    Maximumtaste skrev 2011-05-10 17:40:48 följande:
    RaraS: du tror inte du skulle känna att du hade ett x då? Eller gör man det senare? Jag är i v7 nu och har varit orolig för x men hcg har stigit normalt och jag har som vanlig växtvärk tror jag.. Inge direkt smärta på någon av sidorna..
    Nej, sist gång förstod jag inte att det var ett X....att det gör lite ont ska det väl vara när man är gravid tänkte jag? Så när jag ringde och frågade om hur ont det skulle göra så tyckte jag de överdrev när de sa att jag skulle åka in och kolla direkt...och när gynekologen sa att jag skulle in på operation direkt så förstod jag inte heller. "Ta inte bort mitt barn?" "Att du inte kan se det någonstans...det är ju jättelitet i v 6+4! Du har bara missat det!"
    Men så blev det, de hittade embryot i äggledaren! Så nu nojjar man sig hela tiden när det gör lite ont på sidorna och inte bara i mitten. Men gjorde ett hcg-test igår på sjukhuset och imorgon blir det ett till och så skulle min gyn ringa tillbaka på fredag!

Hoppas-hoppas det utvecklar sig normalt!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    shadowstorm skrev 2011-05-10 23:09:24 följande:
    shiiit vad ont i magen jag hade nyss, jag kunde inte resa mig upp ur soffan men när jag tillslut lyckades byta ställning så släppte den...va i hela friden var det där??? Jag trodde jag fick blindtarmen för det var på högersida, blev oroad eller är än funderar på ringa kvinnokliniken imorgon så denna ärta sitter rätt
    Ring och kolla! Det skadar ju inte! Och så får du se att allt ser bra ut!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • shadowstorm
    RaraS skrev 2011-05-11 07:40:01 följande:
    Ring och kolla! Det skadar ju inte! Och så får du se att allt ser bra ut!
    men kan man se såhär tidigt?
  • Maximumtaste

RaraS: håller tummarna att det sitter rätt på dig denna gång! Vad bra att dem tar prover på dig redan nu.. Det kommer nog gå bra:)

• Maximumtaste

Shadowstorm: det är svårt att se på ul väldigt tidigt.. Men de kan ta blodprov och mäta hcg.. Då kan de se om det blir en normal ökning el inte..

• Mysgrodan

Hoppar in här jag med. Fick ett tydligt pluss i morse!!! Skrattande Är i vecka 4. Inga barn sen förr. 27 år gammal. Bor i norrland. (mer än så vågar jag inte säga än) Flört
    Ska bli såååå spännande!! Vi har försökt i ca 1 år och nu äntligen verkar det ha tagit!! Inga speciella symptom än, drar lite i vänster ljumske/äggstock och sen har jag lite ömma bröst.
    Jobbigt det ska bli att vänta med att berätta för alla!! Måste man vänta till man är i tredje månaden?

Svar på tråden Januaribebis 2012