• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jessika1988

Mysgrodan: grattis till ditt pluss!!! Självklart måste man inte vänta att berätta att man är gravid. Det är upp till var och en. Jag blev gravid för ett år sedan o innan v 12 visste nog alla i min omgivning att jag va gravid. Det jobbiga var bara sen när vi fick missfall o skulle berätta det för alla. Är nu gravid igen, precis plussar, vår familj vet om det. Men väntar med att berätta tills vi gjort ultraljud när jag är i vecka 11.. Mest för att slippa behöva tala om för alla om d inte skulle gå hela vägen.. Men man är ju så lycklig så man bara skulle vilja skrika rätt ut Lycka till!!

• RaraS
    shadowstorm skrev 2011-05-11 07:47:00 följande:
    men kan man se såhär tidigt?
    Precis som Maximumtaste säger är det svårt att se tidigt. Igår var jag i 4+2 och han kunde se att det var en förtjockad slemhinna men inte se om det satt rätt, så därför tog han prov. Men han sa att från 5+0 bör man åtminstonde kunna se en hinnsäck.
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • shadowstorm
    RaraS skrev 2011-05-11 08:12:40 följande:
    Precis som Maximumtaste säger är det svårt att se tidigt. Igår var jag i 4+2 och han kunde se att det var en förtjockad slemhinna men inte se om det satt rätt, så därför tog han prov. Men han sa att från 5+0 bör man åtminstonde kunna se en hinnsäck.
    jag är i 5+0 imorgon. Men jag väntar och ser för nu mår hur bra som helst igen. Men kan man inte ta ett gravtest och se om det är lika starkt eller funkar inte det måste man ta blodprov?
  • curiosa
    RaraS skrev 2011-05-11 08:12:40 följande:
    Jag är ev i v 5+4 och de kunde se en hinnsäck på rätt plats på mig igår men inget mer.
  • Maximumtaste

Shadowstorm: hcg ska ju öka det dubbla varannan dag och det kan man inte se på gravtest.. Visst man kan se att det blir starkare men det behöver inte betyda att hcg ökar som det ska.. Ring och rådgör med gyn om du känner dig osäker...

• emilysvensson

Igår spydde jag första gången, och just nu ligger jag i sängen och mår illa. Men det är ju ett bra tecken :)

Jag är 23 år och detta är det första barnet.

• bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-05-11 08:17:40 följande:
    jag är i 5+0 imorgon. Men jag väntar och ser för nu mår hur bra som helst igen. Men kan man inte ta ett gravtest och se om det är lika starkt eller funkar inte det måste man ta blodprov?
    om man reser sig upp för fort eller hostar eller nyser kan det hugga till rejält i ligamenten och det kan göra ont en stund men brukar släppa när man rätat upp sig. Kan det vara det du hade??
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • SmoochiePoo
    RaraS skrev 2011-05-10 16:54:56 följande:
    Om du är i v 5+3 så är det vecka 6. Så i så fall är det ju dags nästa vecka om du vill ha VUL i vecka 7. Förstår du tycker det är tight...jag opererade bort min äggledare i 6+4, i vecka 7. Så därför känns det bra att redan ha börjat med kontroller fast jag bara är i vecka 5.
    Hmm så borde bli nästa vecka då. Hoppas de hör av sig idag eller imorgon annars slår jag dem en pling, är dock lite osäker på vart de skickar mig, någonstans i Liljeholmen, antar Ultraljuds barnmorskorna. Ja de känns ju bra om det åtminstone kan se så inget sitter i äggledaren, även om de inte ser så mycket hur långt det är gånget.
    RaraS skrev 2011-05-10 16:56:20 följande:
    Oj, du hann svara innan mig...nej, de kunde inte se om det satt fel ännu. Men hcg-testet ger ju mycket besked. Det är ju ovanligt att ett X utvecklas normalt. Och så får jag kommer tillbaka om två veckor i alla fall!
    Ahaaa de kan inte se det än alltså. Hmm aja får hoppas de kan se det nästa vecka nu då. Vilken vecka är du i?
  • bumbi 84
    emilysvensson skrev 2011-05-11 09:13:32 följande:

Igår spydde jag första gången, och just nu ligger jag i sängen och mår illa. Men det är ju ett bra tecken :)

Jag är 23 år och detta är det första barnet.

Härligt jag bara väntar på det
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-05-11 09:24:23 följande:
    om man reser sig upp för fort eller hostar eller nyser kan det hugga till rejält i ligamenten och det kan göra ont en stund men brukar släppa när man rätat upp sig. Kan det vara det du hade??
    Ja så hade jag med sonen. jag låg på sidan i soffan igår och det var då det började göra ont. Jag tog mig inte ens upp ur soffan meen när jag till sist satt och stod upp släppte det helt och jag gick och la mig och sova. och idag är allt precis som igår onda bröst och kan må svaaaaaaagt illa på morgonen inget mer. Är faktiskt förvånad hur detta kan komma sig om allt står rätt till därinne (jag väntar 1 vecka så det är värt åka in ooch se om det är nåt liv där). jag mådde verkligen sååå dåligt med sonen från veckan innan jag ens visste jag var gravid.
Svar på tråden Januaribebis 2012