Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Ursäkta att jag skriver detta ;)

Men jag tror jag snart går och sover i soffan, sambon fiser så fruktansvärt illa ikväll att det känns som jag ska spy....börjar seriöst fundera på vad han har käkat....och vi har ju en stoor skön soffa och den känns faktiskt lockande just nu :D

HAHA ursäkta infon ville bara beklaga mig ;P

• shadowstorm
    missable skrev 2012-01-04 00:16:35 följande:
    hahahaha jag skrattar så jag nästan kissar ner mig!!! flåt!!
    Det är faktiskt synd om mig ;) Jag skulle verkligen behöva gasmask inatt ;) hahaha....Skratta på du :D
  • shadowstorm
    Jämthund skrev 2012-01-04 00:30:14 följande:
    Funderar oxå på att lägga mig i soffan. Dock inte av odör-anledning. Jag är verkligen inte trött någon stans... Gick upp runt åtta, har inte sovit middag men är så pigg. Hållt på hela dagen och städat och haft mig så trött borde man vara men icke sa Nicke. Plockade ju ner mina julsaker innan och gjorde om lite i mina fönster. Skulle gå ut och titta hur det blev. Helt sinnessjukt halt var det för jag gjorde världens spagat i foppatofflor. Blev pissblöt och sträckte mig i muffen. Klockrent!!
    Aaaj det lät inte som en höjdare :D Men ursäkta du gav mig iaf ett gott skratt :D
  • shadowstorm
    missable skrev 2012-01-04 01:01:26 följande:
    jämthund: måste sett grymt kul ut!! haha. Fy vilken skadeglad människa jag känner mig som nu... sorry!!

Cia80: skicka hit några av dina värkar

magen har ju varit stenhård hela dagen men efter färdknäppen är den såååå mjuk och go så... suck! dock är mensvärken kvar så sova kan jag ändå inte...
    färdknäpp kanske har motsatt effekt på dig ;)

Jaaa skicka hit värkar nu! Fast jag kände faktiskt att jag klarar vänta en natt till, kan vara skönt sova också =) Jag sitter och nyser som en tok och hoppas varje gång vattnet ska gå haha...snacka om önsketänkande ;)
  • shadowstorm

Missable: okej ska inte säga så ;) Nä nu måste sömnen få komma ;P Och sambon har slutat fisa så lika bra jag passar på att lyckas somna innan det börjar igen :D

Cia80: Hoppas det sätter igång mer för dig :) Men att du får sova en stund innan för det kan ju behövas :)

• shadowstorm
    pernillis skrev 2012-01-04 01:33:03 följande:
    är det någon som kan svara mig på en liten fråga... har extremt mycket sammandragningar ikväll. de kommer typ var femte minut och håller i sig i typ tre minuter. vad innebär det?
    Jag har sammandragningar var 10 min men inga som gör ont har haft så flera veckor...det är ju ett tecken på att allt är som det ska och kroppen håller på göra sig redo =) Så det är nåt bra :)
  • shadowstorm

God morgon :) Urk vad jag har sovit dåligt i natt, har det inte varit för stormen så har jag ändå inte hittat en skön ställning att sova i =(

Noras: Jag försökte allt med min första, men han vägra komma ut så han blev vräkt! ;) Jag tror inget funkar för få igång en förlossning, det är bara tidkrävande och smärtsamt ;). Så jag kör på tvärtom denna gång, jag vilar och åter vilar ;P

• shadowstorm
    Cia80 skrev 2012-01-04 12:41:14 följande:
    Jo, igår hade jag som toppar som kom som jag fick andas lite extra igenom. Men nu är det bara ont konstant. Men nåt kanske det är som pågår. Men vågar inte hoppas för mycket
    Din första eller fått barn tidigare? :)
  • shadowstorm
    Cia80 skrev 2012-01-04 12:41:14 följande:
    Jo, igår hade jag som toppar som kom som jag fick andas lite extra igenom. Men nu är det bara ont konstant. Men nåt kanske det är som pågår. Men vågar inte hoppas för mycket
    Såg du hade barn =) För jag minns med sonen hade jag en extremt lång latensfas (visst heter den det?) Hade värkar i sammanlagt 5 dagar innan han kom och då blev jag igångsatt. Men var öppen 3cm när jag blev igångsatt så de var säkra att det hade satt igång självmant inom närmaste dygnen.....och då hade jag ungefär som dig, värkar som kom och gick, kunde vara borta i timmar för sedan återkomma med full styrka =(
  • shadowstorm
    fair skrev 2012-01-04 13:15:02 följande:
    Min barnmorska verkar inte alls vilka göra hinnsvepning, men det kan ha berott på att jag frågade ang. det i vecka 36. Menade dock inte att hon skulle göra det då men hon kanske trodde det :P ska iaf fråga henne på måndag om ingenting hänt till dess...
    Ja inte tror jag du får hinnsvepning i vecka 36. De brukar vara nära bf eller när man gått över. Jag fick 2 med sonen, första när jag gått över 1 dag andra 6 dagar över för jag bad om det igen.
Svar på tråden Januaribebis 2012