Januaribebis 2012
Sen tycker jag INGEN har rätt att döma en kvinna som väljer bort att inte amma, det är helt och hållet ens eget val och varför man väljer bort det har ingen med att göra! Jag fick utstå en riktigt terror när jag fick sonen, sköterskor som var och skulle lägga han rätt och tryckte in mitt bröst i hans mun och jag mådde så dåligt hur jag kände mig som ett objekt...Allt var bara stress "har du ammat?" fick jag höra minst 1 gång i timmen veckan vi var inlagda på BB....OCH det stod i mina papper att jag bad om att få tabletter för stoppa mjölken men det vägra de acceptera på BB!! Och hur mycket jag än försökte få dem att fatta att jag ville ge ersättning vägra dem och fortsatte gnälla om amningen.
När jag kom hem hade jag fått en svår Baby blue och jag kunde inte känna en känsla för mitt barn på 2-3 månader jag var som en robot som gick omkring hemma och bara gjorde det jag skulle.....DET VAR FRUKTANSVÄRT!
Nu kommer jag känna hur jag vill ha det!? och det står klart och tydligt i mina papper att INGEN rör min mina bröst och försöker tvinga mig till nåt utan att vill jag ha råd och stöd BER jag om det!!!!!!