Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Sen tycker jag INGEN har rätt att döma en kvinna som väljer bort att inte amma, det är helt och hållet ens eget val och varför man väljer bort det har ingen med att göra! Jag fick utstå en riktigt terror när jag fick sonen, sköterskor som var och skulle lägga han rätt och tryckte in mitt bröst i hans mun och jag mådde så dåligt hur jag kände mig som ett objekt...Allt var bara stress "har du ammat?" fick jag höra minst 1 gång i timmen veckan vi var inlagda på BB....OCH det stod i mina papper att jag bad om att få tabletter för stoppa mjölken men det vägra de acceptera på BB!! Och  hur mycket jag än försökte få dem att fatta att jag ville ge ersättning vägra dem och fortsatte gnälla om amningen.

När jag kom hem hade jag fått en svår Baby blue och jag kunde inte känna en känsla för mitt barn på 2-3 månader jag var som en robot som gick omkring hemma och bara gjorde det jag skulle.....DET VAR FRUKTANSVÄRT!

Nu kommer jag känna hur jag vill ha det!? och det står klart och tydligt i mina papper att INGEN rör min mina bröst och försöker tvinga mig till nåt utan att vill jag ha råd och stöd BER jag om det!!!!!!

• shadowstorm
    Jämthund skrev 2012-01-06 22:28:29 följande:
    Men, vem var det som la ut en video häromdagen?
    Jag kan varken hitta den eller komma på vem det var så kan någon snälla hjälpa mig?
    Fortfarande fruktansvärt ont i muffen men försökte dansa lite zumba här nyss. F*N va ont det gjorde men jag hoppas ju självklart att det kunde hjälpa till processen lite:) 
    det var jag ;) Hoppas dansen hjälpte dig jag sitter ju här fortfarande smällfet ;)
  • shadowstorm

Funderar på köra "la ketchup" imorgon ;) hahaha.....hört det ska vara bra att jobba med armarna uppåt :D

• shadowstorm

Noras: Lider med dig =(

Somna inatt med starka förvärkar men nu på morgon är det som de aldrig existerat hehe....åååh vad jag bara älskar vara gravid ;P

• shadowstorm
    Loppan81 skrev 2012-01-07 07:23:50 följande:
    Haha, men du snart är det ändå över!:) När har du bf?

Njaaa snart och snart...18 januari =P Så kan ju VÄRSTA fall bli i feb :P
  • shadowstorm

Men grattis Ames =) uuh blir så avis på alla som får sina små....och tanken att det kan vara 1 månad kvar här får mig vilja gråta ;P

• shadowstorm
    missable skrev 2012-01-07 13:16:56 följande:
    grattis ames!!

Håller helt med shadowstorm.. usch tänk om man går över... då är det en månad kvar.. O.R.K.A.R I.N.T.E
    Visst är det en bedrövlig tanke =( Och min son var stor vill inte ha en jätte bebis till :(
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2012-01-07 17:12:16 följande:
    Håller med dig. Det är så jag känner också.. man gör det som fungerar bäst för båda två.Ursch vad jobbigt att de var på dig.. det där är jag nästan rädd för att de kommer att göra på mig också. Har också skrivit om det att jag inte vill att de ska vara på mig gällande det.. förstår inte hysterin. Nä fy vad elakt av dem att göra som DE vill och inte som DU ville.. gaaah.. vissa tror att de kan styra och ställa hur som helst..
    Jag förstår det.. man blir ju skrämd över hur andra ska vara på en.. hade nog också reagerat så efteråt.. bara gjort det man skulle men inte njutit någonting...
    Se bara till att ha skin på näsan :) Så ska det nog gå bra. :) Hur gammal är du? För jag vet en kompis som också fick barn vid 22-24 som upplevde samma sak. Men sen har jag bekanta som varit äldre och de har inte råkat ut för nåt liknade. Så jag får känslan att de såg mig som liten och jag behövde liksom "hjälp". Men det blev väääldigt fel.

Denna gång går jag in med en annan inställning, men jag vet redan att blir jag kvar på BB av någon anledning kommer amning gå åt skogen. Jag vill vara hemma i lugn och ro. Och jag kommer aldrig vara den som ammar inför folk....Som sagt det är nåt med amning som känns fel för mig....har flera vänner som inte alls förstår mina känslor och rent utsagt säger att jag är okänslig och kall.
Svar på tråden Januaribebis 2012