Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

bumbi 84 skrev 2011-12-26 20:19:01 följande:
    Det är ju så svårt att veta var det kommer i från. ett tips är att lukta eller känna om det kom högre upp ifrån
    ja jag ser väl :) Ska till BM i övermorgon och lär ju märka om jag fortsätter förlora "vätska" ;)
  • shadowstorm

Nu vill jag bara gnälla så ni får ursäkta mitt extremt dåliga humör

Jag är så förbannat less på vara gravid nu, spydde till vecka 16 och tänkte YES blir inte som med sonen att jag spyr till nästan slutet. Men då hinner man bara passera vecka 20 så börjar ryggen att göra ont....sen höften någon vecka senare så man nästan blir halt och hela skiten bara låser sig och man kan inte sova för det går liksom bara inte. Har inte kunna haft sex med min sambo på 6 månader!!!!!!!!!!! (stackarn vet väl inte ens hur det går till längre ;), Och förvärkarna som börja 3 månader innan bebisen ens ska komma ut och håller i sig i timmar. Sen 3 magsjukor på detta, flera förkylningar och nu sist men inte minst en flunsa...Och som jag inte hade jobbigt andas innan ändå, svimma ju minst 1 gång i veckan, och blir yr och kallsvettig så fort jag rör mig. Kan inte ens duscha varmt längre för då blir jag överhettad så det är kallduschar som är det enda som gäller nu......Och dessa underbara hemoröjder som gör att jag bara vill grina så fort jag ska gå på toa. BEHÖVER JAG SÄGA ATT JAG ÄR LESS PÅ VARA GRAVID ;)

Jag ber till gudarna att jag inte går över med denna, för då kommer jag klättra på väggarna här hemma....UNGE UT UUUUTT NUUU! ;P

Så nu har jag gnäällt av mig ;P

• shadowstorm
    missable skrev 2011-12-27 15:06:28 följande:
    hemkommen från TUL. Vi fick en chock, även hon som gjorde ultraljudet... vikten uppskattas till 3780g IDAG!! Ska på nytt TUL 9 januari och 5 januari ska vi till bm... nu vill jag verkligen inte gå över! Men skönt att allt annat såg bra ut iaf
    hehe ooj :P
  • shadowstorm
    syntetica skrev 2011-12-27 22:10:05 följande:
    Imorgon är det dags för en kontroll på SMV igen, och jag HOPPAS att jag öppnat mig mera nu! 
    ska dessutom disskutera igångsättning eftersom jag verkligen inte orkar mer,
    och då menar jag verkligen det. Grinar varje dag för att det är så jobbigt just nu.. 
    Jag hoppas de har förstående för dig, jag orkade ju inte sist heller jag satt bara och grina och mådde fruktansvärt sista veckorna med sonen. Enda de ville göra för mig var att lägga in mig på akut psyket och jag skulle få sömntabletter så jag kunde vila =/ Så jag hoppas de har mer förståelse hos er :)
  • shadowstorm
    Marsätt skrev 2011-12-28 23:21:54 följande:
    För mig har det bara sagt pang och vattnet har gått
    oj :) Lycka till hoppas det rullar på fint :)
  • shadowstorm
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-29 10:53:41 följande:
    Ja orkar inte mera :(
    Får sova 2 Tim om nätterna!

Bebisens pappa vill inte träffa mig men ändå ska han vara med på förlossningen ? :s

Ja är helt slut psykiskt!
    Ont i magen konstant som går ut i ryggen och kramp i benen :(

Ska till en ny BM idag o prata med henne!
    Men fy jag lider verkligen med dig :( Kan du inte få sovdos så du får sova en natt iaf? Man kan ju bli inlagd på fl för sånt om man har riktigt jobbigt så man iaf får lite återhämtning. Det blev jag erbjuden med sonen när jag hade förvärkar hela nätterna...:/

Vad rädd om dig, och även om pappan tyvärr inte verkar vara den bästa så kommer du bli den bästa mamman åt ditt barn och du kommer finna styrkan i ditt barn. Lycka till önska man kunde göra mer för dig. *kramar*

Idag har jag varit till BM och vi skrev klart allt till förlossningen och hur mina önskemål och förväntningar ser ut. Så det känns bra :) Sen tacka jag för mig och sa att nu ska vi inte ses nå mer innan bebisen har kommit ;) HAHA....och hon höll med mig, men jag fick en tid den 13.de januari och skulle inte donnan kommit skulle hon göra en hinnsvepning haha på min begäran ;)
  • shadowstorm
    got2b skrev 2011-12-29 12:17:30 följande:
    Jag hoppas ju på att min kräkfobi ska försvinna när jag får barn. Tänker att man vänjer kanske sig när bebis är liten och kräker hela tiden. Men vi får väl se.. Har förstått att det är ganska vanligt att kräkas under förlossningen. Har sluppit det under hela graviditeten och hoppas jag slipper sen med. Det är helt sjukt att man är rädd för en sån sak egentligen. Det är ju inte farligt direkt.. Men nåt ska man väl ha fobi för. Jag är inte rädd för ormar i alla fall :) alltid nåt.
    Jag hade kräkfobi innan jag blev gravid med sonen...Nu bryr jag mig inte längre...man blir "van" klart det vände sig i magen första gångerna, men min tanke var mera..."har du fått upp allt älskling, så du mår bättre..." inte BLÄÄÄ det kom sen och då åkte kläderna in i tvättmaskinen sen på med nåt annat. :) Det löser sig ska du se :)
  • shadowstorm

Jag börjar snart tro att vi klarar det girls ;) Visst mycket kan hända än meeen jag tar nog ut segern nu ;) dock har jag ett förbannat tryck neråt sen 2 dagar tillbaka och slemis kommer i omgångar...så ikväll ska jag storstäda men väntar nån timma till ;)

• shadowstorm

Vad tycker ni om denna trämobil?
    Tycker de antingen är flickig eller pojkig annars jag gillar färg plus det lockar till barns stimulans...så vad tycker ni? :)

• shadowstorm
    fabler skrev 2011-12-31 19:22:44 följande:
    Jag gillade den! Hade jag gärna kunnat byta ut våran till, våran går i grönt och blått så den känns väldigt pojkig, men den får "duga".
    Jag har en blå och vit nu med rymd tema. Jo så kände jag också ibörjan men denna kosta 149 kr så jag tycker nog jag kan ge henne den :)
Svar på tråden Januaribebis 2012