• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Är ju 17 dagar kvar här till RUL och jag läängtar så. Och vi tar reda på könet om hon vill säga oss :) Annars får det bli en hemlis. Men jag tror ju starkt detta är en gosse, hade rätt sist och tror ja ghar rätt nu :)

Idag kom min sons farmor & farfar med en för senad 2 års present :) en eldriven motorcykel gissa om gossen lyste upp :) Så idag blir det vara ute en massa =)

• Jamirl

Kan tänka att ha det var en lyckad present

• MissT
    shadowstorm skrev 2011-07-29 11:13:54 följande:
    Är ju 17 dagar kvar här till RUL och jag läängtar så. Och vi tar reda på könet om hon vill säga oss :) Annars får det bli en hemlis. Men jag tror ju starkt detta är en gosse, hade rätt sist och tror ja ghar rätt nu :)

Idag kom min sons farmor & farfar med en för senad 2 års present :) en eldriven motorcykel gissa om gossen lyste upp :) Så idag blir det vara ute en massa =)
    Jag har också 17 dagar kvar till RUL och hoppas att de ser vilket kön det är för vi vill gärna veta.

Wow vilken present, förstår att han lyste upp
  • harmonihalsa

Vi är glada idag . Ultraljudet gick bra och bebisen rörde sig och hjärtat slog. Äntligen fått svar på blödningen och tagen på allvar. Har pratat med många vårdinstanser och fått som svar att "ja ibland blir det missfall och ibland inte, en del kan jobba andra inte..." Inte känt oss helt nöjda med de svaren. Men nu vet vi att en del av moderkakan lossnat från väggen ca 3*3 cm och det är det som blöder och att där ligger kvar mycket blod fortfarande som ska ut. Kontroll om två veckor för att se så det går på rätt håll, sjukskriven tills dess. Fortsatt vila. Vi är glada även om diagnosen är oroande.

• partouze

Är i vecka 16+2 idag å för en vecka sen såg ja att de kommit lite mjölk. Idag rinner de, fick en fläck på tröjan . Är det vanligt att de gör de så tidigt med första barnet?

• shadowstorm
    partouze skrev 2011-07-29 12:16:11 följande:
    Är i vecka 16+2 idag å för en vecka sen såg ja att de kommit lite mjölk. Idag rinner de, fick en fläck på tröjan . Är det vanligt att de gör de så tidigt med första barnet?
    I vecka 20 men sonen använde jag inlägg i BH redan. och nu har mina börja små läcka TYVÄRR och jag är i vecka 17! så snart är det fram med inläggen igen. :P
  • twistedtofit

Vi kommer inte ta reda på kön. Men jag tycker inte illa om de som gör det, det är upp till var o en!

• Niins

Vi har 3 dagar kvar till RUL och jag är så nervös!!! Tur man har en sambo som är lugnet själv! Vi kommer också att kolla kön om den lille vill visa sig!!

• missable

Jag tycker det är skittråkigt, får höra -varför då?, -äsch det är ju ingen sport då ju! -vad tråkiga ni är! -Som om det spelar roll eller, ni vet ju att det är ett barn?
    Det är framförallt min man som gärna vill veta, han känner att han blir mer delaktig då liksom, kan prata med magen på annat sätt... Jag blir glad oavsett vad och min man med, men som trasslet säger, jag vill veta ALLT om MIN bebis!

lillbumbin- tack, ska hälsa från dig nästa gång, då blir de säkert snopna =)

minelli- bra idé! men vet inte om jag kan hålla mig/ inte försäga mig... 

trasslet- jag har varit säker från dag ett att det är en pojk, och kan kännas rätt bra om jag får motsattsen bevisad, att jag inte tror i 9 mån att det är en pojk och ut kommer en tös, inte för det spelar roll, menjag tror att jag kommer vara så chockad i vilket fall som helst att jag har en bebis i januari =)

Skit i det tråkiga, vi var och lyssna på hjärtat idag, hur häftigt som helst! BM sa ja det kan ju ta tid innan jag hittar hjärtat och precis när hon sade det så lät det sådär speciellt =) Jag är halvfinsk och tyckte att hjärtslagen lät som om man sade vauva (bebis) upprepade gånger! Det onda i ryggen sade BM att det är foglossning... suck redan??? Har dock bara gått upp 1 kg, känns skönt, trodde det var mera! 

Svar på tråden Januaribebis 2012