• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson

jag har med lyssnat på hjärtat idag...magiskt! Nu är det 1 månad till RUL och då tar vi reda på om det är en liten tjej/pojke där inne;)

• coockiejar

Jag ska på RUL på onsdag nästa vecka! Åh, är så nervös och mycket förväntansfull. Bor i Västerås och här har de inte sagt vad det är för kön förräns nu nyligen, tydligen. Så om den lilla visar så kommer jag att be att få veta. Inte för att det är mer viktigt än att det stillar min nyfikenhet (och kanske ger mig mindre namnångest - flicknamn är klart men jag har ingen aning om vad en son ska få heta...med min son var det tvärtom! Jag hade massor av pojknamn men inga flicknamn :) )

• lillbumbin

hur gick det för dig idag Frökenolson?...=)

Ensamstående mamma,med två barn,men har äntligen hittat den rätta mannen i mitt liv <3
  • Frökenolson
    lillbumbin skrev 2011-07-29 16:26:03 följande:
    hur gick det för dig idag Frökenolson?...=)
    Det gick bra, fick kolla på bebisen i ca 40 minuter, liten var inte alls sammarbetvillig i början låg som en boll och vinkade för fullt. Så det var svårt för dem att mäta, hon tyckte att huvudet hade annorlunda mått så hon kallade in en läkare, men det var ingen fara. Vi har lite avlånga och stora huvuden i min släkt och när de kollade på mitt så fattade dom =)

Liten vinkade för fullt, vissade stolt upp allt de ville visa sen när läkaren blev inkallad.
    Bebisen var något mindre än den borde vara enligt mina uträkningar så jag blev flytta till 8/1 istället för 3/1.
    Känns helt okej, bilderna blev inte jättebra men jag ska försöka lägga in en senare i veckan.

Ha det gott tjejer!
  • lillbumbin

Frökenolsen... Skönt att allt var bra;) kolla ni könet? Vem
    Hade ni som hade undersökningen med er?

• Frökenolson
    lillbumbin skrev 2011-07-29 18:02:51 följande:
    Frökenolsen... Skönt att allt var bra;) kolla ni könet? Vem
    Hade ni som hade undersökningen med er?
    vi kollade ej kön, men läkaren sa han till bebisen först, sen eller ja hon.....
    en bm började undersökningen och sen kom läkaren in.
  • MaHo89

så kul =)
    Jag hade velat veta kön (fick frågan vid moderkaksprovet) men min karl ville inte.. Då får han väl bestämma =P

• roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-07-28 15:41:23 följande:
    Det är inte halsbränna då? Det var det för mig, men med medicin och mineralvatten är det mycket bättre.
    Missade ditt inlägg. Nej jag tror inte det.. det känns inte som så. Men det illamåendet var bara den dagen som tur var :)
  • roxylady

Någon mer som kan känna av magen lite när man råkat stressa? Jag försöker slappna av hela tiden när jag märker det för att inte påvverka lill*n..

• Frökenolson

Nu har sambon scannat in bilderna på liten här kommer en, man ser fem fingrar som vinkar, huvudet, benen magen. Blev ingen bättre bild än såhär, laddar upp en till med huvudet i profil också.
Svar på tråden Januaribebis 2012