• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    lillbumbin skrev 2011-07-28 20:59:24 följande:

Här är våran lilla bebis,allt var som det skulle och fick bfdatumet 28/12..En liten busig kille är det vad vi väntar! och jag som bara  trodde jag skulle kunna få flickor!=) men där ser man,handlat lite kläder idag väldigt fina killkläder!=) och en snutte!=)
    Åh vilken fin UL bild!! Grattis till er lilla pojke!! =)
  • Jamirl

Åh vilken fin liten kille!!!

Vi får oxå veta om 2 veckor, tror på en kille här med

• lillbumbin

Jag njuter för fullt redan:) tack för alla grattis detta är helt underbart;) blev lite chockad att de var en liten Theodor i min mage ;)

• Trasslet
    missable skrev 2011-07-28 23:07:11 följande:
    lillbumbin: vad kul att ni fick sån bra bild på er kille!! GRATTIS! Har du fått många som reagerat negativt för att ni tatt reda på vad det är? nästan alla i vår krets är jätte negativa på att vi ska fråga på rul i augusti =( 
    Men varför är de negativa mot det? Det är ju inte direkt så att man väljer att göra en sen abort för att man tar reda på om det är en pojke eller flicka. Jag vill veta så mycket som möjligt om vårt lilla pyre, så tidigt som möjligt. :D Är såå nyfiken! Min man tror att det är en pojk, men jag har absolut ingen känsla för om det är en flicka eller pojke.

Jag kan som inte förstå hur utomstående kan ha synpunkter på att man vill veta det. Vad har de för argument egentligen?
  • minneli
    lillbumbin skrev 2011-07-28 20:59:24 följande:

Här är våran lilla bebis,allt var som det skulle och fick bfdatumet 28/12..En liten busig kille är det vad vi väntar! och jag som bara  trodde jag skulle kunna få flickor!=) men där ser man,handlat lite kläder idag väldigt fina killkläder!=) och en snutte!=)
    Grattis till en liten pojke! =)
  • minneli

Jag tycker också en hel del är negativa mot att man kolla kön i magen. Känner att man måste försvara det. Istället för att man bara accepterar det val man väljer att göra. Nu har jag inte bestämt mig hur jag ska göra än den här gången men det lutar åt att ta reda på det. Lättare att knyta an till bäbisen, lättare att prata med min dotter om vad som kommer hända i januari och så himla roligt att få reda på det. Nu har ju halva tiden gått så det blir verkligen som ett delmål också! Många säger att det blir ju en sån överraskning på förlossningen och det är ju sant. Men det kommer ju ändå ut en helt ny människa, vilket kön det än må vara så är det ju en överraskning även fast man vet vilket kön det är innan.

Men jag har faktiskt funderat på att ta reda på kön och säga till alla att vi inte kollade. Har snart bara en vecka på mig att bestämma mig! =D 

• Someday
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-28 14:51:44 följande:
    Hur är deras storlekar? Tog du samma som du brukar ha? Tycker det är så svårt att veta när man inte kan prova.
    Jag tog samma storlek som vanligt. Passar bra. Får kanske beställa ett par större i storlek mot slutet men nu fungerar de finfint!! Skönt med lite lägre midja tycker jag!
  • fabler

Innan jag blev gravid denna gång trodde jag att jag skulle låta bli att kolla kön, men så fort jag blev gravid blev jag helt säker på att vi även denna gång ska kolla. Men vi får inte så mycket negativa kommentarer denna gång, dem avverkade vi med sonen. Jag är helt enkelt för nyfiken för att låta bli att kolla kön. De är ju ändå en överraskning på förlossning vad de är för en individ som kommer ut. Vi kommer nog även denna gång ha två namnförslag för att se vad bebisen ser ut att passa i.

elias är världens sötaste!!!
  • MoaW

Vi ska göra RUL nästa vecka och tänker absolut fråga om könet, om man nu ser det. Mest för att kunna fundera mer på namn. Däremot har jag mycket svårt för "typiskt kille" och "typiskt flicka" när det kommer till kläder och inredning. Barnet är i första hand en egen individ och inte just KILLE eller TJEJ. Vi väntar vårt första barn och håller på och gör i ordning ett rum. Mest blir det för våran skull rummet blir snyggt, barnet kommer ju inte vara särskilt medveten om sin omgivning (inredning alltså) de första åren.

Svar på tråden Januaribebis 2012