Januaribebis 2012
Här är våran vagn! Vi är supernöjda :)

Här är våran vagn! Vi är supernöjda :)

Den är ju så fin så måste ju ha den framme så man kan begrunda den lite ;) *fniss*. Ja mugghållare är ju ett måste! Hahahahaha! Min sambo tycker jag är jättelöjlig! Men han erkände faktiskt senare att det kan vara skönt att slippa böja sig ned varje gång man vill ha vattenflaskan eller liknande ;) Plus att man inte tar upp annan plats i skötväskan också :)
Blir lite gråtfärdig nu.. för jag har det lite tufft att andas nu när det börjar trycka på lungorna.. att tänka på att man ska ha det såhär och ännu värre i 3 månader till känns JOBBIGT!! Såklart värt det som allt annat..
Vill också vara hemma. Men man har ju till nyårsafton kvar. Är nog ensam om det här inne nästan nästan tror jag;)
Kan en bebis var för aktiv? Han har varit jätteaktiv så han hållt mig vaken till och från i natt. Han har även petat på mig så jag drömt att han gjort det i drömmen med:p
LillaEko: Om bebis sparkar inåt så kan det ju vara så att du inte känner alla sparkar riktigt om du har moderkakan i bakvägg? Min bebis har haft lugnare perioder också. Men nu är det nästan överaktivt där inne. Så för mig har det i alla fall vara jätteolika. Men känner du oro kan du alltid ringa och fråga för att slippa vara orolig. För oro kan göra att bebis ligger mer stilla också. Har du provat med knepen dricka kallt, äta godis eller surt(tex satsumas) för att se om du fått svar på det? Eller försökt med några plötsliga ljud?
LillaEko: det tror jag absolut! Bara man känner av bebis och att h*n svarar har jag fått höra är ett bra tecken i alla fall!
Ja samma här! Men det har varit ett par dagar två ggr utspritt senaste månaden som han varit lugnare. Men sen kommit igång igen. Min BM berättade att de sover till 85-95% om dygnet.
Men har man inte känt svar alls så ska man ju ringa. Bästa är att gå på inre känslan. Men nu när du fått svar från bebis så slappnar du säkert av och h*n sätter igång igen!
Skåne85: min bebbe kan också reagera på varm mat faktiskt