-
Okej! Ja men då har den ju nått lite högre :) hahah! Det kan jag också komma på mig själv göra när bebisen ligger också sådär på sniskan på nått vis och sparkar åt det hållet! Fast för mig känns det mest som att bebisen vill sparka "hål på huden" haha. Okej! På höftbenen har jag inte känt än :) Men visst känns det skumt när de sparkar mot rumpan? Riktigt skum skänsla ;)nya mamman skrev 2011-10-22 15:18:56 följande:Jag är i v 30 nu och det är mest när jag sitter som det kommer mot revbenen, ibland bara nuddar det men ibland så kommer jag på mig själv att ropa AJ högt =) Så länge dom inte går av ;) Känns som hon ligger precis på tvärenj, sparkar upp på revbenen och slår med händerna på höftbenen... -
Ja vi tror ju att vi väntar en pojke. Och det är bara ett namn vi är någorlunda överens om.. Men jag vill ha nått mer känner jag. Så svårt.. känns som att alla fina namn är upptagna eller jättepoppis :( Jag undrar hur vi ska hinna få ett namn innan BF ibland :SGoodEnough mom skrev 2011-10-22 15:25:53 följande:Vi har namnkaos! Någon mer? Vi har kommit överrens om mellanamnen: Isolde och Jasmine men sedan tar det stopp. Varför ska det vara så svårt med tilltalsnamnet.. Just nu är det bara "lillasyster".Det känns ungefär som man har gaser som bebisen sparkar på från insidan men man har det inte. Haha! Jätteknasigt verkligen :p Hihi vilken buse hon verkade va :) Gör det mkt ont i slutet där runt sista veckan??nya mamman skrev 2011-10-22 15:26:29 följande:Det har jag faktist inte reagerat på, att den skulle sparka mot rumpan... hur känns det?? =)
Vet att min när jag väntade tvåan så kändes det som en ailien va på väg ut genom sidan. Fick sitta och hålla emot henne med handen. -
Okej.. ja då får vi allt se vad vår bebbe kommer att vilja göra mot mig om några veckor när det börjat bli riktigt trångt då ;)nya mamman skrev 2011-10-22 16:14:24 följande:jag tyckte nog att det gjorde ganska ont. Fast då kom det inte som plötsliga sparkar utan mest som dom ligger och trycker ifrån med händer och fötter.
Fast med första barnet gjorde det inte lika ont. Beror väl på hur dom ligger och hur vilda dom är ;) -
Håller tummarna på att allt går bra för er nu och att bebis vill stanna ett tag till!!syntetica skrev 2011-10-22 22:11:05 följande:Fått spendera kvällen på förlossningen, täta sammandragningar och en lite kort livmodertapp.
Återbesök imorgon, hoppas på bästa. -
Du får berätta hur det gick :) Har du snö/terränghjul till din? Satt och funderade här om dagen om det är enkelt att få av och på dem när man ska byta :)Sapato skrev 2011-10-24 17:21:27 följande:Nu middag sen bygga vagn
-
Måste bara fråga någon som står utanför allt detta.. är rädd att jag överreagerar och är knäpp eller har översvällande hormoner?? Men vi ska byta lägenhet med min svärmor nu i helgen. Hon är glad för att hon kommer in i stan och slipper cykla, åka buss osv för att gå på stan. Vi kommer att bo bättre för bebis å så då det är egen ingång och bottenplan..
Vi har planerat massor i vilka som ska hjälpa till och frågat dem om de kunde det osv. Men det har inte hon gjort.. hon håller på att packa allt osv.. men hon har inte frågat någon om någon kan hjälpa henne med de tunga sakerna... Vi har dessutom bara ett släp att dela på.. Tänkte ha två så man kunde köra omlott.. men då fanns ingen på hennes sida som kunde hjälpa henne..
Jag är ju gravid och kan inte göra det.
Jag tycker i alla fall att man kan fråga om min mamma, syskon, och systers pojkvän kan hjälpa henne också?? Hon har klen rygg och kan inte bära heller.. hon har inte ens frågat sin egen son. Antar att hon bara antagit att alla ska hjälpa henne? Det är så olikt henne.. hon är världens goaste annars.. så vill inte säga till sambon om detta för då blir han nog bara ledsen.. men som sagt.. överrearar jag?? I min värld frågar man iaf.. jag hjälper henne jättegärna.. men en fråga hade ju suttit fint :( -
Tack för era svar :) Då vet jag att jag inte gått och blivit knäpp iaf men att hormonerna gärna sätter igång det och gör det lite värre *fniss*. Tack för att ni lyssnade! Visste inte riktigt var jag skulle vända mig för att inte låta elak eller så :)
-
Vad är det för mottagning? Hoppas att du får svar på vad trycket i huvudet och allt kan bero på. Bebisen kanske precis som min har tagit det lite lugnt? Min gjorde det för några dagar sedan för att sedan komma tillbaka med sina karatesparkar igen. Skönt ändå att du får komma in imorgon och kolla upp allt! Hoppas att allt är bra!!bumbi 84 skrev 2011-10-24 19:26:13 följande:I morgon blir det in för en koll på ANTE- mottagningen. Pga SD, tryck i huvudet, silver prickar, tryck neråt. och minskade foster rörelser. Bm försökte få en reaktion idag när jag var hos henne på en koll. men lyckades inte.
Vecka 28+3
Bltr: 125/82
hjlj: 146
Sf:30
Urin: 0/0 -
Okej.. hoppas bebis bara vilat lite då senaste veckan!!Ja jag tycker det är jättetråkigt att det är så.. men men..Sapato skrev 2011-10-24 20:48:05 följande:Paet: Håller med de andra ang svärmors-situationen.
Vagnen är nu byggd och står i vardagsrummet så fin, hjulen är superlätta att ta av och på. Har inte provat vinterhjulen än men antar att de är lika lätta.
Åhh, den är så fin. Sambon tycker att jag är helt fjantig.. Sa att jag fått en ny kärlek
Gud vad kul! Och vad bra att det är enkelt med hjulen! Hihi sambon kommer tycka att jag är så töntig också :p -
Var hos BM imorse. Järnvärdet har bara gått upp från 111 till 116.. fast jag dubblat dosen :(
Får hoppas på att det blir bättre till den 18:e då jag ska dit nästa gång.
Bebis hjärta slog 131-135 så det var bra, SF-måttet låg på 27 så det var pyttelite över kurvan men perfekt för min del sa hon :)
Dock hade jag högt blodsockervärde på 8,1.. hade 4 för bara 3-4 veckor sedan.. ska på glukosbelastning den 18:e... är så jäkla orolig nu för att ha fått graviditetsdiabetes.. Men hon trodde det berodde på att jag var närmre v30 nu då kroppen förändras mkt då.. samt att vi hade ätit en hel del godis och druckit läsk under helgen.. och det var ju bara i förrgår.. men ändå.. är så orolig att jag ska få lov att sticka mig själv med nålar sedan