• roxylady

Januaribebis 2012

lillbumbin skrev 2011-11-06 18:43:52 följande:
    Min navel är oxå mörk i mitten och fick höra att oftast är naveln mörk invändigt eftersom pigmenten är mörka och dom som har mörk navel oftast har en djupare navel;) inget fel med det.

Min hormonrand kom redan i vecka 20. Hade ingen med någon av mina två tidigare barn som är tjejer. Men i fredags fick vi vet att detta är garanterat en kille:) hm visade så stolt upp sig när vi var på TUL:) 2 kg prick vägde han:)

Blev även faster i fredags så vi hade en släkt träff på BB;) min bror och hans tjej kom in samtidigt på förlossningen :)
    Ja men det kan nog stämma! Har också annars ganska djup navel tror jag! Men som sagt.. nu är den helt platt! Är rädd att man kommer få en pluppnavel senare ha ha.
  • roxylady

Hjälp!! Sedan 2 timmar sen tillbaka så gör det ont där bebisen legat och fingrat på mig i några dagar nu.. det är på höger sida under revbenen.. är så öm där så det känns som det är i en muskel eller nått jag har ont.. har inte överasträngt mig eller något.. någon som känt samma??

• roxylady

På tal om overall så har jag funderat lite.. vi har en i 56 redan som är lite lite tunnare.. så den kan nog funka senare.. men i början ska vi nog ha en sådan där overallpåse tror vi..

• roxylady
    minjalin skrev 2011-11-06 20:32:22 följande:
    Vad innebär tunnare? Tycker inte dom är jättetjocka utan det är ju typ fodrade velour- eller fleeceoveraller men sen ligger dom ju nerbäddade i vagnen också i åkpåse eller med fårskinn och sånt. Men man får ju ta det som känns bäst :) Overallpåse har jag aldrig provat. Vi hade en overall som såg ut som en nallebjörn och så fårskinn i botten och sen ett täcke över och så liggdel då och han höll sig så varm och go även när det var som kallast :)
    Den känns inte lika tät osv som de andra overallerna jag har känt på i fleece som liknar tex POP:s overaller. Hittat en billig kopia av den på Åhlens som inte var så dyr. Ja vi fick tipset om den där påsen just för att det är lättare att klä på dem när de är riktigt små :) Ja men precis! Vi har en jättemysig åkpåse som jag tror kommer att bli kanon! Aw vad sött :) Det är vad den där från H&M är som vi har i strl 56. Tyckte det kändes som att det inte var så tät.. lite kall att ha när det är över 30minus som det kan vara här i Februari. 

Såg du det där med att jag har fått så ont i höger sida? Hade inte du nått liknande förut? Har haft ont senaste två timmarna nu.. :( 
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-06 20:42:05 följande:
    Okej, vi hade en sån nalle från lindex som var fodrad. Men vi har inte 30 minus även om vi haft ovanligt kalla vintrar senaste 2 vintrarna utan det har vart upp till 15 minus.

Ja jag såg det, men jag har inte så. Jag har mer att jag är öm om jag trycker på vissa ställen där bebisen ligger, men om h*n flyttar sig så kan jag trycka där igen utan att det gör ont. Och så gör det ont ibland när den trycker sig ut. Men min bm har sagt att vissa är jätteömma på magen och vissa kan till och med vara så ömma att det knappt går att ta på magen.
    Okej :) Då blir det till att ha den nu då? Skönt att det inte blir kallare än så då! Jag hoppas på en mild vinter i med att det är så pass milt som det är nu så kanske chansen finns!

Okej.. då hade du inte riktigt samma då.. Oj det måste vara jobbigt att vara så öm.. hoppas på att detta går över snart.. suck
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-06 21:13:07 följande:
    Nä, jag köpte den där fina blågröna som jag länkat till högre upp i stl 62 för jag är kär i den. Så får Leons vara reserv och så ska jag slänga ut hans overall i stl 68 på tradera för den lär inte bebis hinna ha eftersom den föds 2 månader senare än Leon gjorde.

Nä det är inte samma. Mitt gör ju mer ont om Leon klättrar på mig och råkar trycka på fel ställe eller om jag trycker på bebisen på fel ställe. Men att vara helt öm på hela magen kan ju inte vara roligt. Håller tummarna att ditt går över snart! 
    Jo men det var ju den overallen du skickae i mail på FB också :) Den är jättefin!! Ska kolla på den om jag inte ska ha en påse. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Ja det är ju klart..

Ah jo det är ju klart.. skönt att du inte har det så i alla fall. Nä då skulle man ju inte kunna få sova någonting alls om det var så illa.. hoppas också det.. om det gör ont imorn med får man ringa och fråga lite tror jag..
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-06 21:40:28 följande:
    Precis :)

Ja jag lider inte av mitt utan de tär ju bara som sagt om sonen är oförsiktig eller så :p Det tycker jag du ska göra så du slipper oroa dig. Alltid lättare när man vet vad det beror på. 
    Okej det är ju skönt det :) Jo jag gör nog det i värsta fall.. kanske släpper när man fått sova lite.
  • roxylady

Partouze: oj missade ditt inlägg! Ja men då är det nog bara bebis som blivit lite stark på senaste tiden;) men det är lite jobbigt när man är så öm:(

• roxylady

Undrar bara hur man ska palla ta sig ur sängen i slutet ens? Haha! Tycker redan att det är jobbigt på nätterna när man ska upp på toaletten.

• roxylady

Idag har jag beställt ett skötbord :) Kommer i mitten på december! Var billigt för att vara babyproffsen faktiskt. Så längtar tills det kommer!

Svar på tråden Januaribebis 2012