• roxylady

Januaribebis 2012

nya mamman skrev 2011-10-25 12:05:35 följande:
    Jag har oxå haft jättelågt järnvärde. Sist låg det på 91, hade sjunkit från 111. Ska till mvc den 9.11 och hoppas att det stigit igen efter att jag börjat med järndroppar.
    Var på glukosbelastning för någon vecka sedan och allt såg bra ut. Här gör dom det på 90% av alla gravida nu för tiden. Har man någon form av diabetes i släkten så kollas det upp, även om det är ålders- eller pga alkohol. Jag håller tummarna för dig!

Gud vad alla verkar va duktiga på pyssel m.m. Jag är verkligen skitdålig på sånt! Och har inte tålamod till det... så här görs inga egna julklappar eller så. Jag får väl börja ta mitt pick och pack mot staden och köpa det jag ska kanske =) 
    Oj ja då vet du hur det är.. man är ju så trött i huvudet. Man förstår sig själv pga det.. men jag blir galen av att det inte gått upp särskilt mkt trots att man ökat dosen med en till varje dag :(
    Är järndroppar mer effektivt?? Fick tyvärr inte tips om nått annat så får fortsätta som jag gjort med 2 niferex.

Okej hur var det då? Är det inte jätte jobbigt att inte äta på 12 timmar? Hade du också för högt blodsockervärde innan? Skönt att de gör det :) Tack det kan verkligen behövas! Är så skraj för nålar å sånt! Hoppas ditt järnvärde har stigit nu också!
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-10-26 17:06:19 följande:
    Sitter på t-banan på väg hem(gammalt tåg) och tror någon i min mage blir störd av skumpandet och ljudet för det känns som han försöker trycka sig ut ur magen.. Gaaahhh. Folk lär undra när jag sitter och gör miner och "snurrar" på min plats haha
    Haha känner igen mig i det där :p När jag har kund så kan bebisen ibland sparka så hela skjortan hoppar haha :p Och då brukar jag få dra igen tröjan för att det inte ska synas. Måste ju se jätte lustigt ut *fniss*
  • roxylady

Elison: åh vad söt!!! Hoppas på att få sådär bra bilder på fredag med. För då ska vi till tittut!:)

• roxylady

Jag är 26+5 idag. Och det står på min uträknare här på FL att jag är i tredje trimestern från och med idag.. var inte det igår. Hur kan det komma sig??

• roxylady
    chicopico skrev 2011-10-27 20:34:37 följande:
    glukosbelastning imorgon... *blö*  
    Är det vanligt att man får göra det runt våra veckor som vi är i nu? Tyckte barnmorskan nämnde något kort om det att kroppen kunde ha svårare med sockret närmre runt v30? För jag fick 8,1 i blodsockervärde i förrgår.. vilket betyder att de måste göra en belastning för att det översteg 8,0.
  • roxylady

Jag är varken överviktig eller har diabetes i släkten. Men jag ska göra belastningen i slutet på nästa månad för att jag hade ett värde på 8,1, så fort det överstigit 8,0 så måste jag göra den i fall det skulle vara något. Hon trodde inte det för jag hade ätit lite godis helgen som var samt att jag hade sylt på gröten samma morgon som kan ha sabbat värdet. Jag hade 4,0 för bara 4 veckor sen så.

• roxylady
    Thse skrev 2011-10-28 17:50:28 följande:
    Var på 3D/4D-ultraljud idag, v. 27+4. Lillkillen var inte alls samarbetsvillig och navelsträngen var ihopknycklad över hela ansiktet (mysig att tugga på), så fick inte se hur han såg ut. Men tillväxtkontrollen gick jättebra - 1048 gram och fint utvecklad. Solig
    Det är nästan så att jag läser mina egna ord! Var också där idag och navelsträngen låg ivägen. Samt att det är en liten pojk vi väntar också :) Han väger 1125g och var också väl utvecklad :) Bra fostervattensmängd och så. Han verkade må gott där inne i alla fall :)

Så har vi äntligen också hämtat våran efterlängtade vagn! Vi ÄLSKAR den redan! :D
  • roxylady

Ja man har ju inget sedan innan :) Så man lär ju fixa å trixa lite hihi! Vi har ingen barnkammare ännu. Kommer när barnet är i mer behov av det då vi bor i en stor tvåa.

• roxylady
    Tärning6 skrev 2011-10-28 22:48:49 följande:
    ok men vi ska göra om en klädkamare som ligger i vårat sovrum till en barnkamare kommer bli skit bra bara de blir klart
    Det är ju perfekt :)
  • roxylady

Har också läst om det där.. man undrar ju om det verkligen är sant.. Borde ju inte vara så?? Tänker också på att människan fött barn sedan urminnes tider utan att det varit nån fara vilken sida de sovit på egentligen.. Men man har ju själv tänkt på det också.. och ligger mest på vänster. Man är nog bara skrockfull kanske??

Svar på tråden Januaribebis 2012