• roxylady

Januaribebis 2012

SFHelen skrev 2011-11-08 10:37:53 följande:

ang de där med platthuvud kan jag rekomendera en sak:

Köp hjälmmössor (finns på kaphal) och ha en på när dem ligger och sover. 
    Får säga att det fungerat super på mina barn och andra i min närghet som använt dem så.     

Jag har kollat på dem. Men jag hittar bara tunna hjälmmössor. Inte att de är "vadderade" med något extra mjukt. Eller räcker det med vanlgit tunt tyg för att de inte ska få platthuvud?

Vi kommer nog inte ha kudde i vagnen. Våran åkpåse är egentligen inte riktigt anpassad för liggdelen(utan det är till sittdelen) så man måste ändå vika under övre delen för att den ska passa. Och då blir det mjukt och skönt under huvudet ändå :) Jättegosigt blev det.
  • roxylady

Är det bra att tvätta täcke å kudde som bebis ska ha sedan när det är alldeles nytt? De ska ju inte vara något i dem när det är till dem små. Men kanske ta det säkra före det osäkra?

• roxylady
    Majskorn skrev 2011-11-08 12:04:30 följande:
    Jag tvättar sånt innan det ska användas annars ligger det bara och dammar och behöver tvättas en gång till...
    Some skrev 2011-11-08 12:08:59 följande:
    All textil är impregnerad med diverse kemikalier så jag tvättar allt utom ytterkläder. Täcken och kuddar är också impregnerade med kemikalier och ett tunt påslakan räcker inte som skydd mot dom så jag tvättar det också.
    Ja men precis.. känner så också.. lika bra att tvätta igenom det så allt försvinner.

När börjar ni tvätta era kläder, sängkläder osv innan bebisen kommer utan sköljmedel? Är ju bra i med att de är känsligare plus att det ska ju lukta mamma och pappa om alla kläder osv.
  • roxylady
    fabler skrev 2011-11-08 19:41:44 följande:
    jag kommer inte ha de... vi kommer köra på tunn overall i åkpåsen.Tänk på att enbart vagnen skyddar väldigt mycket. Och när de är 30minus ska du ändå helst inte va ute långa stunder då de är svårt att andas i så kall luft.
    Det är det jag funderat på också länge.. nä precis.. dumt val då kanske :/
    Syoss skrev 2011-11-08 21:27:19 följande:
    Vi har köpt en sån där, den verkar väldigt mysig :) Vår vagn har ingen åkpåse när vi har liggdelen i (det går att göra om locket på liggdelen till en åkpåse när vagnen är i sitt-läge sen) så vi kommer bara ha denna påse/overall och en filt :)
    Men det låter lite väl påpackat med overallen och en åkpåse dock :/ 
    Okej! Ja men då kan jag förstå att den passar er perfekt :) Ja jag tänkte också att det kanske blir lite för varmt :/
  • roxylady
    Cia80 skrev 2011-11-08 21:39:42 följande:
    Åh, får jag gnälla av mig lite? Blev så less idag när jobbarkompisar fortfarande säger saker i stil med: hur stor ska du bli??? och är du säker på att det bara är en??? Grejen är den att jag inte alls gått upp mycket i vikt, men det jag har gått upp har bara satt sig på magen + att jag inte är så lång. Sen att jag har ont av foglossning gör ju inte humöret bättre.
    Men nu har jag bara 3 arbetspass kvar. Ska bli så otroligt skönt att få vara hemma sen!
    Fy vad jobbigt! De är nog bara avis för att du snart ska få gå hem och få en liten sötplutt!! Bry dig inte i dem! Bara onödigt att säga sådär. Alla är ju olika!!
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-11-09 09:58:52 följande:
    Kan nån va så här liten??? =)

Aw vad fina strumpor :) Har du kvar sedan innan eller har du köpt så många? Jag tror att jag har 6st par. Borde man ha mer alltså?
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-11-09 10:08:11 följande:
    Nej jag köpte ett 10 pack på loppis för 2€ = ca 20 sek. Kunde ju inte låta bli.
    Har inget kvar sen förut. Trodde inte det sku komma flera ;) 
    Ahaaa okej Glad Men det är ju perfekt ju! Nästan gratis :) Måste också gå lite mer på loppis. Hoppas man hinner det. Tradera har man ju budat hem grejor också på. Köpte en bärsele från Babybjörn för 220kr i förrgår Glad
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-11-09 10:27:25 följande:
    Jag köper bara sånt som ser typ oanvänt ut. Fyndade ett par epsrit byxor för samma pris oxå =)
    Oj, det var ju verkligen ett fynd! Kanske borde försöka fynda en sån oxå... kan ju va bra att ha. För i vårt centrum finns egentligen inte mycket extra utrymme för barnvagnar tyvärr. Inte om man ska in i butiker.
    Liina87 skrev 2011-11-09 10:22:00 följande:
    Ja det känns riktigt konstigt att tvätta kläderna, det känns lite som om man tvättar dockkläder. 

www.linapetite.blogspot.com 
    Väldigt märkligt känns det!! Sambon stod och titta på torkställningen igår och log... det är hans första barn detta =)
    Ja men jag med. Superbra att man kan köpa fräsha grejer sådär =) Åh kul med billiga brallor!
    Ja men det tyckte jag med =) Ja kolla! Det finns massor med selar att buda hem där riktigt billigt! En del ser oanvända ut också. Ja så känner jag också så. Och sådär i början kan de ju också vilja vara nära hela tiden. Då är det smidigt =)
Svar på tråden Januaribebis 2012