• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • harmonihalsa

Jag har inte känt något inne i magen ännu men gjorde det inte fören kring vecka 18-20 sist. Däremot har jag en gång när jag hade handen på magen så fick jag tre riktiga puffar, det kan inte ha varit något annat då det var riktigt mycket. Var då i vecka 14 vilket är väldigt tidigt men sedan har den lille inte gjort sig till känna igen så några vekor till så ska det nog bli full rulle

• LillaEko

V19(18+0) idag, snart halva tiden avklarad. Tiden går ju faktiskt framåt även om det ibland känns segt. 10 dagar kvar till rul, men alla sista semesterdagarna innan ska spenderas i stugan så tiden borde gå fort.

• twistedtofit

Galet! Är i v16+0 idag och har känt rörelser utanpå magen.med sonen var jag i v 18+3 tror jag! En fråga, hur högt går er livmodern om ni ligger ner på rygg o känner? Enl en bild jag såg ska livmodern bara gå strax över blygdbenet, men jag tycker min nästan går till naveln.

• RaraS
    harmonihalsa skrev 2011-08-04 22:43:14 följande:
    Tänkte på om försäkringsar. Var på nyheterna och i något annat program om något bolag som var väldigt dåliga med att betala ut. Kan inte minnas vilket företag, minns någon? Var en gratis försäkring+något tillägg som de betalade för. Barnet hade fått cancer men de ville inte betala så vida inte försäkringskassan godkände det som ersättningsbart vilket de inte gjorde i detta fallet. Försäkringar har man ju för att täcka det som försäkringskassan inte täcker m.m.  
    Jag såg också det....men tyvärr kommer jag inte ihåg vilket bolag det var. Men tror inte det var Trygg-hansa eller Skandia, de om vi höll på att välja mellan just då. Vi, eller snarare min man har fått i uppgift att kolla upp vilken vi skulle välja och det är ju en enda röra. Olika bolag har olika sjukdomar undantagna och det är först efteråt när barnet ev fått en sjukdom som man vet om man valt rätt. I gratisförsäkringarna ingår dock nästan inga sjukdomar så det finns ett skäl till att de är gratis...

Min man kom fram till att Trygg-hansa och Skandia var bäst...men inte perfekta. Vi hittade aldrig det perfekta bolaget. Dvs en försäkring med höga ersättningar samtidigt som de täcker många sjukdomar och att man får teckna barnförsäkringen sedan om det uppstår något vid förlossningen/innan man hunnit teckna barnförsäkringen. Varken Trygg-hansa eller Skandia kan garantera att man får teckna barnförsäkringen om man har deras gravidförsäkringar med tillägg...det beror på vad för sjukdom barnet har.

Till slut valde vi Trygg-hansa...mest på grund att Skandia kanske inte har haft det bästa ryktet genom åren (Skandiaaffären) och att Trygghansa även har båt, bil och hem försäkringar om vi vill byta det någon dag....

Men som sagt, det är en djungel! Lycka till med valet!       
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • nya mamman
    twistedtofit skrev 2011-08-05 08:31:55 följande:
    Galet! Är i v16+0 idag och har känt rörelser utanpå magen.med sonen var jag i v 18+3 tror jag! En fråga, hur högt går er livmodern om ni ligger ner på rygg o känner? Enl en bild jag såg ska livmodern bara gå strax över blygdbenet, men jag tycker min nästan går till naveln.
    Min går till naveln! Lite längre t.o.m. men jag väntar barn nr 3 oxå. Men den växer väl olika fort på alla sku jag kunna tänka mig.
  • RaraS
    Skåne85 skrev 2011-08-05 08:55:53 följande:
    Men var det inte trygg hansa ? Eller det var ett annat program ?
    Jo, jag har sett ett annat program med Trygghansa också. Vet inte om det är det du menar men då var det en sjukdom, någon typ av cancer som var undantagen i deras lista. Men alla bolag har ju listor med undantagna sjukdomar... *suck*

Jag kommer ihåg så väl detta program ovan. För hon fick inte ersättning pga att försäkringskassen inte gav mamman ersättning...hon var bara projektanställd, jobbade som forskare. Om hon hade haft en fast anställning så hade hon haft rätt till ersättning från försäkringskassan. Bolaget baserade sin bedömning på om försäkringskassan gav ersättning eller ej och det blev så sjukt. Det handlade inte om vilken sjukdom pojken hade utan vilken typ av anställning mamman hade. Helt psyko... 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • roxylady

Åh vad alla känner rörelser :( Jag är i 15+3 idag men tror bara att jag känt en buff en enda gång. Men är inte säker på om det var det. Nu känner jag ingenting.. men vet ju att det kan ta ett tag. Men måste säga att jag är avis! :)

• nya mamman
    roxylady skrev 2011-08-05 09:30:29 följande:
    Åh vad alla känner rörelser :( Jag är i 15+3 idag men tror bara att jag känt en buff en enda gång. Men är inte säker på om det var det. Nu känner jag ingenting.. men vet ju att det kan ta ett tag. Men måste säga att jag är avis! :)
    Jag känner inte heller så mycket rörelser och är enl. UL 18+2 idag. Men fick konstaterat igår på RUL att jag har moderkakan i framvägg, som jag misstänkt. Det hade jag sist oxå... det kommer nog för oss oxå ska du se =)
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-08-05 09:32:52 följande:
    Jag känner inte heller så mycket rörelser och är enl. UL 18+2 idag. Men fick konstaterat igår på RUL att jag har moderkakan i framvägg, som jag misstänkt. Det hade jag sist oxå... det kommer nog för oss oxå ska du se =)
    Okej :) Har man det om man har framåtlutad livmoder? Jag trodde det var tvärtom. Hon talade om att jag hade det när jag var på ett tidigare UL i v13. Ja det gör det ju, men man vill ju såååå gärna känna redan nu Glad
Svar på tråden Januaribebis 2012