• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • doriah
    GoodEnough mom skrev 2011-08-04 17:35:15 följande:
    Ultraljud den 12 augusti och då är jag 18+4.. Självklart längtar man när man hör alla andra som redan varit :) Men jag är även nervös inför ultraljudet, ingen annan som har splittrade känslor? Har en liten mage och känner lite fladder (sent på kvällen) som jag tror är bebis men har ju inte fått lyssna på hjärtljud eller sett på något vul att det finns en levande bebis där inne i magen.

Har ni funderat något på gravid försäkring eller har ni redan tecknat? Vilken har ni tänkt välja/valt?

Jag har tecknat Trygg Hansas gratis-försäkring och har Trygg Hansa till båda tjejerna också...vi tyckte att de var bäst när vi satt och letade.
    Elsa och Lovis mamma
  • Serendipitet
    doriah skrev 2011-08-04 17:59:23 följande:
    Jag har tecknat Trygg Hansas gratis-försäkring och har Trygg Hansa till båda tjejerna också...vi tyckte att de var bäst när vi satt och letade.

Oki, för det finns ju endel alternativ men har ju tänkt försäkra vidare i trygghansa sedan eftersom min tös är försäkrad där. Så kan ju vara bra att teckna den som är gratis till en början. Men visst finns det en till i trygghansa fast som man betalar för?
    Sedan vill man ju ha den bästa egentligen, finns det någon bra sida som jämför eller det bästa är att kolla varje hemsida? 
  • minjalin
    RaraS skrev 2011-08-04 16:40:29 följande:
    Håller med! Jag har ju också den 19 aug!

Idag har jag börjat fundera på namn...hade egentligen lovat mig själv att inte börja med det förrän efter RUL men... Jag har fastnat helt för Julie. Julie Aune Helena....Aune från mannes släkt och Helena från min släkt. Det känns ju som en tjej så det känns konstigt att ens fundera på killnamn... Men man ska ju vara två om att bestämma! Min man kommer hem om drygt en vecka från sin arbetsresa och en vecka efter det blir det RUL så då får jag börja vänja mannen vid mina namn! Oj, vad förvånad jag kommer bli om det kommer ut en liten grabb på förlossningen!    

Men först håller vi tummarna för ALLA rul! 
    Vart gör du rul? Jag gör i Göteborg :)

Vi har bestämt att blir det en flicka så ska hon heta Vintra Helena :) Men blir det en pojke så är vi lite inne på Linus eller William men vi kommer nog fundera vidare på pojksidan :p
  • Pamper
    chicopico skrev 2011-08-03 19:54:35 följande:
    Ja de är benen men de ser lite avhuggna ut, kan bli så i 3D tydligen.... sen är de navelsträngen som ligger över magen.
    Vet inte om alla rul är så i hbg men jag tror de iaf  
    här väntar man på sin rul tid, hoppas på att 3d e nya standarn, fick ni veta könet? har fått för mig att man kan iaf fråga om de ser o sen om man får svar e en annan sak =)
  • Frökenolson
    syntetica skrev 2011-08-04 19:34:08 följande:
    Måste fråga en dum fråga, det vätskar från brösten vad sjutton är deT?
    råmjölk kallas det väl.. det kommer och går, men kan hålla på fram tills ungen kommer..
  • Moniqe1979
    Västeråsmamman skrev 2011-08-04 15:56:36 följande:
    Är det någon i stockholmstrakten som funderar på att göra ul på tittut? Blev lite avis när jag såg den fina 3d bilden som ngn lade upp igår. Mina bilder är så suddiga..
    vi har inte bestämt oss för hur vi skall göra denna gång, men gjorde ett 3d/4d där med sonen och kändes ju som det var Sjukt värt pengarna då... men i ärlighetens namn har man inte direkt tittat på vare sig bilderna, cd:n eller dvd:n vi fick med oss därifrån efter det att han kom ut (visade blivande mor å farföräldrar etc direkt efter besöket dock)  får vi INTE veta könet vid något av de 2 ultraljud vi har inbokade här i augusti blir det nog ett besökpå tittut men inte "lyx" kitet denna gång tror jag.
  • Frökenolson
    syntetica skrev 2011-08-04 19:39:07 följande:
    är det inte tidigt att få sånt redan i vecka 18?
    vissa får det redan v.10-13
Svar på tråden Januaribebis 2012