• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin

Grattis nya mamman. Verkar gå bra för alla i tråden som gör rul. Hoppas trenden håller i sig när det är dags för oss den 19 augusti! :)

• nya mamman
    minjalin skrev 2011-08-04 15:58:17 följande:
    Grattis nya mamman. Verkar gå bra för alla i tråden som gör rul. Hoppas trenden håller i sig när det är dags för oss den 19 augusti! :)
    Det gör det alldeles säkert =D Håller tummar och tår.
  • minneli

Ja okej, men då är det omkring nu man kan börja känna sparkarna utanpå magen då.. gäller bara att tajma in dem och det är ju jättesvårt =) Kan fortfarande glömma bort att jag är gravid och så får man sig en spark.. aha jag är gravid =P

• bebismys2011

Vad då, ska man redan känna sparkar utanför, ja känner inte ens in ifrån ännu :(

• RaraS
    minjalin skrev 2011-08-04 15:58:17 följande:
    Håller med! Jag har ju också den 19 aug!

Idag har jag börjat fundera på namn...hade egentligen lovat mig själv att inte börja med det förrän efter RUL men... Jag har fastnat helt för Julie. Julie Aune Helena....Aune från mannes släkt och Helena från min släkt. Det känns ju som en tjej så det känns konstigt att ens fundera på killnamn... Men man ska ju vara två om att bestämma! Min man kommer hem om drygt en vecka från sin arbetsresa och en vecka efter det blir det RUL så då får jag börja vänja mannen vid mina namn! Oj, vad förvånad jag kommer bli om det kommer ut en liten grabb på förlossningen!    

Men först håller vi tummarna för ALLA rul! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • cabrera
    Västeråsmamman skrev 2011-08-04 15:56:36 följande:
    Är det någon i stockholmstrakten som funderar på att göra ul på tittut? Blev lite avis när jag såg den fina 3d bilden som ngn lade upp igår. Mina bilder är så suddiga..
    jag ska göra ul på tittut.. Men inte förrän vecka 26..
  • RaraS
    bebismys2011 skrev 2011-08-04 16:36:52 följande:
    Vad då, ska man redan känna sparkar utanför, ja känner inte ens in ifrån ännu :(
    Jag känner inget heller, är i v 16+4 idag. Men magen växer och jag har molverk, och lite annat småont i magen ibland så jag är inte så orolig för det... Har en angelsound så jag vet att hjärtat slår. *puh*
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • VRVL

jag väntar femte barnet som e beräknat i januari... alltså e jag i vecka 17 känner inget heller. Har aldrig gjort i mina andra graviditeter heller inte förrens efter ultraljud ooch nån vecka så runt 24 börjar jag känna rörelser,,, det är jätteolika....

• Serendipitet

Ultraljud den 12 augusti och då är jag 18+4.. Självklart längtar man när man hör alla andra som redan varit :) Men jag är även nervös inför ultraljudet, ingen annan som har splittrade känslor? Har en liten mage och känner lite fladder (sent på kvällen) som jag tror är bebis men har ju inte fått lyssna på hjärtljud eller sett på något vul att det finns en levande bebis där inne i magen.

Har ni funderat något på gravid försäkring eller har ni redan tecknat? Vilken har ni tänkt välja/valt?

Svar på tråden Januaribebis 2012