• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-08-05 09:38:31 följande:
    Okej :) Har man det om man har framåtlutad livmoder? Jag trodde det var tvärtom. Hon talade om att jag hade det när jag var på ett tidigare UL i v13. Ja det gör det ju, men man vill ju såååå gärna känna redan nu Glad
    Det beror väl på var i livmodern embryot fäster tror jag... Kände tidigast med första barnet och då vet jag inte riktigt var moderkakan var. Men dom 2 senaste har den suttit i framvägg och då dämpar den rörelserna. Det blir som en krockkudde lixom =)
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-08-05 09:45:25 följande:
    Det beror väl på var i livmodern embryot fäster tror jag... Kände tidigast med första barnet och då vet jag inte riktigt var moderkakan var. Men dom 2 senaste har den suttit i framvägg och då dämpar den rörelserna. Det blir som en krockkudde lixom =)
    Okej! Får fråga det på RUL sedan var den sitter :) Men då är det väl bra att ha krockkudden frampå i alla fall? =)
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-08-05 09:48:11 följande:
    Okej! Får fråga det på RUL sedan var den sitter :) Men då är det väl bra att ha krockkudden frampå i alla fall? =)
    ja det är nog så ;)
  • Carolaj83

jag har inte känt av min bebis så mycket o de beror på att moderkakan ligger konstigt, ska kolla igen om 2 veckor, men igår var jag o en tjejkompis på bio o under reklamen när ljudet är högre var de full fart i magen

• Sussolita

Jag fick oxå veta på vårt RUL att moderkakan ligger i framvägg men hon trodde att även jag skulle känna om ett par tre veckor :) går in i v 19 imorgon. Lääääängtar som en tok

• Sindie

Idag går jag in i vecka 17! Inatt låg jag och kände buffar ifrån bebis!

Den 23 är det dags för RUL! :)

• lullebo

Hej alla! Nu hoppar jag också in i den här tråden, om det är okej? Har följt er ett tag och tyckte att det var dagt att ge sig till känna. Är i v15 (14+5) och bör väl enligt vad jag räknat ut ha BF 28/1.
    Har ett ma i bagaget från i höstas och är väl fortfarande lite orolig för vad som kommer att visas vid RUL, men försöker så mkt jag bara kan att inte tänka så.
    Hur som helst är det jättekul att läsa om allas era graviditeter :)

• missable
    roxylady skrev 2011-08-05 09:30:29 följande:
    Åh vad alla känner rörelser :( Jag är i 15+3 idag men tror bara att jag känt en buff en enda gång. Men är inte säker på om det var det. Nu känner jag ingenting.. men vet ju att det kan ta ett tag. Men måste säga att jag är avis! :)
    Är också avis på alla andra!!!!
    känner inget alls, tror att jag känt något två gånger, men vill att det ska börja kännas så jag vet utan tvivel.. är vecka 17 (16+3)
  • Jamirl

Välkommen Lullebo! Härligt att pyret i magen mår bra och att du kommit så långt i graviditeten, hur tidigt fik du ma innan?

• Bebben86

Jag är i v 18 och känner i princip ingenting alls. Någon enstaka gång har jag känt att den vänt på sig, men det är allt. Två UL är gjorda, moderkakan ligger i framvägg och tjejen rör på sig massor därinne när vi tittat iaf :)

Svar på tråden Januaribebis 2012