• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • JZune
    syntetica skrev 2011-08-04 19:39:07 följande:
    är det inte tidigt att få sånt redan i vecka 18?
    Jag fick de runt vecka 11 :S.. om nu kan det rinna ibland :P, vaknade upp med en blöt pöl på lakanet imorse haha
  • RaraS

Leia: Jag ska göra RUL här i Luleå. Finns ett sjukhus så jag behöver inte fundera! Och de har varit väldigt bra där innan så jag är nöjd! Tyvärr har jag fått besöka gyn ett antal gånger men de har alltid varit mysiga och bra! Vintra var väldigt fint! Passar ett januaribarn väldigt bra!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • doriah

Jag tycker det är så himla trixigt med namn...Lovis skulle heta Inez eller Irma men när hon kom ut så hette hon inte det, då hette hon Lovis Elsa hette Elsa från början...fast då trodde jag att hon var en pojke hela graviditeten...

Elsa och Lovis mamma
  • Marsätt

Det är svårt med namn. Min man vill att om det är en flicka ska hon heta Juni. Vilket jag också gillar sen hette min morfars mamma Netty vilket jag skulle vilja ha också. pojknamn har vi inga än.

• harmonihalsa
    syntetica skrev 2011-08-04 19:39:07 följande:
    är det inte tidigt att få sånt redan i vecka 18?
    Jag har redan fått det för några veckor sedan och är nu i vecka 15. Kom inte så tidigt i min första graviditet.
  • Niins

Får antagligen reda på könen på tvillingarna på UL på tisdag, tror det är två tjejer har fastnat för namnen Ellen och Inez!!

• harmonihalsa

Tänkte på om försäkringsar. Var på nyheterna och i något annat program om något bolag som var väldigt dåliga med att betala ut. Kan inte minnas vilket företag, minns någon? Var en gratis försäkring+något tillägg som de betalade för. Barnet hade fått cancer men de ville inte betala så vida inte försäkringskassan godkände det som ersättningsbart vilket de inte gjorde i detta fallet. Försäkringar har man ju för att täcka det som försäkringskassan inte täcker m.m.  

• minneli

Jag hade länsförsäkringars gravidförsäkring plus förra graviditeten och nu när jag skulle teckna den igen kom jag på att jag inte skadeanmält det som hände förra graviditeten. Hade ju ingen tanke på det då. Så jag skickade in alla uppgifter och fick besked i början av veckan att jag kommer få tillbaka 1500:- eftersom jag förlorade mer än 2 liter blod vid förlossningen (3.8). Dessutom skulle de utreda om jag fick ngt tillbaka pga av att min dotter hade blåsljud när hon föddes, men det behövde de fullmakt till att göra eftersom de måste titta på journaler så det dröjer innan jag får besked om jag får pengar för det. Iaf så upplever jag inget krångel från dem iaf. FÖRUTOM att jag inte fick teckna ngn barnförsäkring sen när min dotter var född pga blåsljudet...

• C R

Ultraljudet igår gick bra!!! Blev flyttad från 5 till 7/1 vlket känns bra. Underbart att få se livet i magen!!!

• minjalin
    RaraS skrev 2011-08-04 20:57:42 följande:
    Leia: Jag ska göra RUL här i Luleå. Finns ett sjukhus så jag behöver inte fundera! Och de har varit väldigt bra där innan så jag är nöjd! Tyvärr har jag fått besöka gyn ett antal gånger men de har alltid varit mysiga och bra! Vintra var väldigt fint! Passar ett januaribarn väldigt bra!
    Samma här, också på ett sjukhus :) Jo sonen skulle heta Vintra om han vart en tjej men det passar ännu bättre på ett januaribarn än ett novemberbarn :) men jag tror det blir en pojk till :p
Svar på tråden Januaribebis 2012