• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Men varför har de ändrat värdet...förut va det ju 118 osv..lågt vid 90...men nu har de nåt nytt sätt att räkna...nån mer som har så? Typ 6,eller 5...fattar noll.

• Jämthund

Men jo, jag är säker för hon talade in ett medelande på telefonen och jag har lyssnat på det flera gånger om.. Jaja, men då är det ju 114. Då vet jag, tack för informationen:)

• minjalin
    Jamirl skrev 2011-08-05 21:50:16 följande:
    Men varför har de ändrat värdet...förut va det ju 118 osv..lågt vid 90...men nu har de nåt nytt sätt att räkna...nån mer som har så? Typ 6,eller 5...fattar noll.
    Okej, till mig sa dom för några veckor sedan att jag hade 125 så jag har då inte hört om några nya siffror. Det är det där nya som vissa mvc har börjat med att dom mäter själva järndepåerna i blodet. På mig tog dom bara stick i fingret och mätte hb så det är ju igentligen bara en indikation på hur järnvärdet är.
  • Moniqe1979

minelli ja den för 109, köpte mina på barnens hus men det är samma produkt ialalfall.

Svamp är det INTE som luktar det har jag haft tidigare (varenda gång jag fått antibiotika sen jag var 11 år INTE kul)  så det känner jag igen, googlat lite och verkar ju tyvär vara NORMALT *suck* vad mycket obehagliga saker som "bara är helt normala" men ändock kan vara skit jobbiga när man är gravid man kan råka ut för.

det där med järnvärde, nu mera tar de ju 2 prov ett i fingret som visr hur mycket man har i blodet just NU hade 134 på inskrivningen vilket anses vara BRA

men det andra som tas i armen som mäter hur mycket man har i kroppens depåer /reserver  anges i 2 siffrigt jag hade 11 och det var tydligen uruselt så blev beordrad tabletter redan i v 8 då (vilket jag IOFS struntat i men laggt in mer järn i min kost istället) vet dock inte vad man BÖR ha...

• bebismys2011

Ni pratar om helt olika saker, järnvärde är inte detsamma som blodvärde, blodvärde hos kvinnor ska ligga mellan 120-155, järn 10-28. Blodbrist beror inte alltid på järnbrist men under graviditet är det vanligaste orsaken :)

• got2b

Ville bara säga att jag hört bebis hjärtljud idag. Köpte en angelsound. Mysigt!

• missable
    got2b skrev 2011-08-05 22:23:15 följande:
    Ville bara säga att jag hört bebis hjärtljud idag. Köpte en angelsound. Mysigt!
  • Wicky81
    minneli skrev 2011-08-05 19:47:00 följande:
    Hur är era  ryggar? Idag har jag suttit ner väldigt mkt eftersom i varit på begravning och sen fika mm och nu har jag jätteont i ryggen. Vill bara ligga ner. Jag fattar inte hur jag ska kunna jobba sen när semestern är slut om ca en vecka. Jobbar på en småbarnsavdelning så det är ju inte direkt ett lungt arbete.

Idag kände jag första sparken utanför magen!  
    Min rygg är rena skroten :(
    Har ont långt ner i skinkan på min vänstar sida och ibland på andra sidan.
    Har jätteproblem med ryggen innan så jag antar att det inte kommer bli bättre.
    Haltar fram i bland för att det hugger till varje steg jag tar
    Jobbar inom vården så det är jobbigt...vi får se hur länge jag pallar med. Kanske måste gå tidigare :S
  • Sapato

Ok, så vad ska man göra om det känns som att man inte har nått blod i kroppen, kryper/somnar i armarna osv??
    Äta mer järn eller nått annat?

• Pamper

Kanske inte enbart ryggvärk men verkliga ledbesvär deluxe!
    fick konstaterat foglossning i v10 har haft bälte sedan dess v15 nu....
    i v13 hade jag värk i bröstkorgen tietzes syndrom konstanterades.....
    min arm domnar även bort under natten- har opererats för carpal tunnel syndrom men trodde inte att det kom tillbaka iom en graviditet......
    tyvärr kan läkarna inget göra då kag är gravid......

jämna plågor dagligen om jag säger som så..... är mestadels sängliggandes, funder allvarligt på att tacka nej till en stor fest om 5 veckor pga att det inte är i min hem kommun o att jag vet med mig redan nu att jag inte kan sitta så länge....... =(

dålig lukt från mig själv? nej men jag har väl som alla andra ett hyper känsligt luktsinne så visst jag reagerar kraftigt på alla lukter som jag upplever som starka- goda lr äckliga.

någon mer som inte direkt klarar av att äta kött??

Svar på tråden Januaribebis 2012