• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    Jamirl skrev 2011-08-05 19:17:41 följande:
    Frökenolson:
    Känns som poff poff poff, små nästan hickningar: ibörjan-) Men sedan när man känner bebben mycket så kan man även känna bebben hicka på riktigt, så mysigt! Jag känner lite till och från, några puffar ibland och sen inget på nåra dar typ...sen lite rörelse osv. Ska på Rul nästa torsdag, spänannde!

Jag fick oxå veta att värdet va lågt så jag käkar med, men bara järntabletter inte järnkapslarna, de tycker jag är äckliga
    Kram
    Visst gör det, eller som bojnk bojnk ;) hoppas jag fortsätter känna nästan varje dag nu, vore mysigt!

Spännande med rul, jag har ont av att äta järn så jag tror det var därför hon ville jag skulle äta dessa, snällare mot magen..

Jessielarsson: låter jobbigt med sd, tycker du ska kolla upp det hos bm.
  • minneli

Hur är era  ryggar? Idag har jag suttit ner väldigt mkt eftersom i varit på begravning och sen fika mm och nu har jag jätteont i ryggen. Vill bara ligga ner. Jag fattar inte hur jag ska kunna jobba sen när semestern är slut om ca en vecka. Jobbar på en småbarnsavdelning så det är ju inte direkt ett lungt arbete.

Idag kände jag första sparken utanför magen!  

• Moniqe1979

jag hade jätte problem sisst med trött/ond rygg och speciellt när jag gått eller setat länge fick enorm hjälp av en såkallad stödgördel typ den översta www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.htm%20Belt
    faktiskt refdan börjat ta fram dem igen om jag vet att jag skall vara "elak" mot ryggen e n hel dag. skönt med extra stöd och syns inte genom kläderna.

en liten pinsam fråga är det någon som reagerat på att ni börjat lukta annorlunda/illa ? jag tycker jag luktar strakt både från underliv och under armarna och det även direkt efter att jag kliver ur duschen efter använt tvål etc precis som alltid. vet att jag tyckte att urinet luktade starkt förra ggn jag var gravid men nu tycker jag att jag luktar ÄCKLIGT precis hela tiden och inte hjälper duschtvål elelr deo stanken tränger igenom iallafall

• Jamirl

Har kännt av ryggen mer denna gång, fogarna bak på vänster sida. Man blir lätt trött. Ibland när jag ska sova känns det som det gjorde innan när jag va höggravid

• Skåne85

Vilken bra sida, nu blev jag sugen på att handla en massa, särskillt något gör ryggen då jag redan har en kass disk på 4 kotan!

• minneli
    Moniqe1979 skrev 2011-08-05 20:42:46 följande:
    jag hade jätte problem sisst med trött/ond rygg och speciellt när jag gått eller setat länge fick enorm hjälp av en såkallad stödgördel typ den översta www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.ht...#Support%20Belt
    faktiskt refdan börjat ta fram dem igen om jag vet att jag skall vara "elak" mot ryggen e n hel dag. skönt med extra stöd och syns inte genom kläderna.

en liten pinsam fråga är det någon som reagerat på att ni börjat lukta annorlunda/illa ? jag tycker jag luktar strakt både från underliv och under armarna och det även direkt efter att jag kliver ur duschen efter använt tvål etc precis som alltid. vet att jag tyckte att urinet luktade starkt förra ggn jag var gravid men nu tycker jag att jag luktar ÄCKLIGT precis hela tiden och inte hjälper duschtvål elelr deo stanken tränger igenom iallafall

Vilken av dem på sidan är det? Känns som jag vill pröva allt för att slippa det här! Är det den supportbelt som är överst för 109kr? Ska natta dottern nu och jag får köra blöjbyte och allt på golvet tror jag.. inte en chans att jag får henne upp på skötbordet nu.

Jag har inte märkt att jag börjat lukta illa. Men jag tycker att det känns annorlunda i underlivet?! Inte som att det kliar men ändå lite besvärande på ett konstig sätt? Vad kan det vara? Ska försöka komma ihåg att fråga läkaren på rul på måndag. Men svamp ska väl klia? Och vad kan det annars va, vet ju iof att det är mkt som händer därnere så att det kan vara det.. men jag kommer inte ihåg att jag kände såhär förra gången.   

• Jämthund

Apropå järnvärde, vad är "normalt" att ha? Jag hade 14 och det var lite lågt enligt bm men hon sa inte vad man skulle ha. Berättade för min chef idag hur läget låg till och att det förväntad barn i januari. Han fick lite av en chock. Det är bara jag och chefen som jobbar så han hamnar i klistret när jag går hem. Måste anställa en ny omedelbart om jag skall hinna lära upp en. Nästan haft lite ångest över att berätta men han tog det bra som tur vad. Hade han inte gjort det hade jag gått därifrån omedelbart förvisso men du blev det ju okej. Han blev superglad för våran skull. *Phew*

• Jamirl

Man kan få "lite" svamp, men har man mycket så är det ju jättebesvärligt! Jag tog pevaryl för en månad sedan då jag märkte att det smög sig på, brukar få det under grav. Annars kan det ju va att det känns annorlunda pga flytningar osv.

Jag håller med om att man lätt luktar mer illa, duchar jämt Men just under armarna måste jag ha rexona man nu man blir ju mer svettig när man städar, går i trappor nu när man bär på en liten så det är kanske det.

• minjalin
    Jämthund skrev 2011-08-05 21:06:26 följande:
    Apropå järnvärde, vad är "normalt" att ha? Jag hade 14 och det var lite lågt enligt bm men hon sa inte vad man skulle ha. Berättade för min chef idag hur läget låg till och att det förväntad barn i januari. Han fick lite av en chock. Det är bara jag och chefen som jobbar så han hamnar i klistret när jag går hem. Måste anställa en ny omedelbart om jag skall hinna lära upp en. Nästan haft lite ångest över att berätta men han tog det bra som tur vad. Hade han inte gjort det hade jag gått därifrån omedelbart förvisso men du blev det ju okej. Han blev superglad för våran skull. *Phew*
    Du måste mena 114 va? Har man 14 är man nog död :p 110 är gränsvärdet för gravida, sen är det för lågt. Jag låg på 126 förra grav till v 20, då hade det åkt ner till 110 så då fick jag börja äta järntabletter. Den här gången låg det på 125 på inskrivningen så får vi väl se var det ligger nästa gång när jag är i v 21. Efter förlossningen hade jag 94 när jag förlorade ganska mycket blod så fick äta järntabletter ett tag efteråt för att fylla på järndepåerna.
  • Serendipitet
    Moniqe1979 skrev 2011-08-05 20:42:46 följande:
    jag hade jätte problem sisst med trött/ond rygg och speciellt när jag gått eller setat länge fick enorm hjälp av en såkallad stödgördel typ den översta www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.ht...#Support%20Belt

Inget ska vara pinsamt i ett forum :) Jag tycker med jag luktar lite starkare (inte illa, men starkare både från underliv och armhålor). Kanske ska du prova en annan deo, endel lyckas ta bort "lukten" bättre. Tillfälligtvis kanske du behöver en starkare deo eller sport deo? Sedan tvättar jag alltid underlivet med intimtvål från apoteket (den är även mjukgörande) och jag håller mig fräch med den iallafall ett par timmar. Sedan beror ju det på flytningar också och har jag mer av det en dag så kan jag tvätta mig fler gånger eftersom den inte torkar ut.

Så nu har vi varit pinsamma tillsammans :D 
Svar på tråden Januaribebis 2012