• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87

Jag går gärna med här.
    Jag är i vecka 17 (16+5) har börjat känna lite små fjärilar i magen, har varit på ett UL och det var en livlig och envis liten bebbe som bodde där inne, den 15 är det dax för RUL och det ska bli riktigt spännande då vi vill veta vad det är för något, dock säger de flesta att det är en pojke så det återstår att se.

Har ni andra börjat få mage än? 

• Marsätt

Då har man blivit faster för sjätte gången. Jag har bara en bror.... Det vart akutsnitt varför vet jag inte ännu. De blev igångsatt pga för lite fostervatten. Hur man nu märker det?

• MaHo89
    Liina87 skrev 2011-08-05 15:44:49 följande:
    Jag går gärna med här.
    Jag är i vecka 17 (16+5) har börjat känna lite små fjärilar i magen, har varit på ett UL och det var en livlig och envis liten bebbe som bodde där inne, den 15 är det dax för RUL och det ska bli riktigt spännande då vi vill veta vad det är för något, dock säger de flesta att det är en pojke så det återstår att se.

Har ni andra börjat få mage än? 
    du kan kolla i tråden med magbilder =) Den är länkad längst upp i denna tråden =)
  • PrickenoGrodan
    Marsätt skrev 2011-08-05 17:36:16 följande:
    Då har man blivit faster för sjätte gången. Jag har bara en bror.... Det vart akutsnitt varför vet jag inte ännu. De blev igångsatt pga för lite fostervatten. Hur man nu märker det?
    Om man går över tiden kollar de efter ett tag hur bebisen mår med UL och då syns det. Annars kan jag tänka mig att det handlar om tillväxtavvikelser som man upptäcker när bm mäter och som sedan följs upp med UL.
  • lullebo
    Jamirl skrev 2011-08-05 15:09:55 följande:
    Välkommen Lullebo! Härligt att pyret i magen mår bra och att du kommit så långt i graviditeten, hur tidigt fik du ma innan?
    Tack :) Ja, det är härligt, det känns annorlunda denna gången så jag hoppas att det är ett gott tecken.
    Fick blödningar då i v13 och åkte in till gynakuten och fick konstaterat att graviditeten hade avstannat redan i v5. Snacka om att vi kände oss lurade jag och min sambo. Då hade vi gått så länge och trott att allt var bra, men icke :(
  • Frökenolson

Idag och igår tycker jag att jag känt mer riktiga sparkar, det kan ju inte vara så mycket annat, men dom är väldigt mjuka och mer som hälsningar som jag bett om från liten, pratar ni med magarna?
    Det gör jag, nog varje dag skulle jag tror.
    Brukar ofta be om att liten skall ge sej till känna, så det kanske är därför han/hon börjat sparka lite mera, han/hon har hört vad jag pratat och bett om ;)

BM ringde och sa att mitt järnvärde var lågt så nu har jag börjat käka järntabletter, i kapsel, ingen höjdare att svälja...
    Hoppas jag inte blir hård i magen av järnet för jag har redan magproblem.

Hoppas ni mår bra, grattis till lyckade RUL och välkomna till er nya!

• Carolaj83

pratar inte med magen....men bebisen hör ju konstant våra röster iallafall eftersom vi pratar med varandra allihop jämt, jag o dottern sjunger väldigt mycket

• Jamirl

Frökenolson:
    Känns som poff poff poff, små nästan hickningar: ibörjan-) Men sedan när man känner bebben mycket så kan man även känna bebben hicka på riktigt, så mysigt! Jag känner lite till och från, några puffar ibland och sen inget på nåra dar typ...sen lite rörelse osv. Ska på Rul nästa torsdag, spänannde!

Jag fick oxå veta att värdet va lågt så jag käkar med, men bara järntabletter inte järnkapslarna, de tycker jag är äckliga
    Kram

• jessielarsson

Mina sammandragningar fortsätter här, håller på

• jessielarsson

Tabb och enter då skickas meddelandet 

Dom håller på HELA tiden. Tror att det är  SD, svårt att avgöra vissa gånger iom att livmodern fortf är ganska så liten. Det gör inte ont. Idag  har dom hållt på hela eftermiddagen med början vid halv 1 tiden. Fortsätter det under kvällen och morgondagen så ringer jag antingen sjukvårdsupplysningen el förlossningen bara för att kolla. Tycker inte jag borde ha sd HELA tiden i flera timmar. Okej någongång, det köper jag.

Svar på tråden Januaribebis 2012