• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cvb

Ser att vissa av er pratar om järnvärdet.
    Jag fick hem ett pappar från bm om mitt värde och då stog det så här:
    " Ditt värde på Ferritin ( ett protein som finns intracellulärt och utgör kroppens normala deponeringsform för järn) är 10, referensvärdet är 13-150.
    OM det ligger under 20 bör du börja äta järntabletter på en gång.
    OM det ligger mellan 20-60 kan du vänta tills efter ul.
    OM det ligger över 60 ska du inte äta järntabletter.
    Hoppas ni blev klokare :)

• minneli
    Moniqe1979 skrev 2011-08-05 22:08:01 följande:
    minelli ja den för 109, köpte mina på barnens hus men det är samma produkt ialalfall.

Svamp är det INTE som luktar det har jag haft tidigare (varenda gång jag fått antibiotika sen jag var 11 år INTE kul)  så det känner jag igen, googlat lite och verkar ju tyvär vara NORMALT *suck* vad mycket obehagliga saker som "bara är helt normala" men ändock kan vara skit jobbiga när man är gravid man kan råka ut för.

det där med järnvärde, nu mera tar de ju 2 prov ett i fingret som visr hur mycket man har i blodet just NU hade 134 på inskrivningen vilket anses vara BRA

men det andra som tas i armen som mäter hur mycket man har i kroppens depåer /reserver  anges i 2 siffrigt jag hade 11 och det var tydligen uruselt så blev beordrad tabletter redan i v 8 då (vilket jag IOFS struntat i men laggt in mer järn i min kost istället) vet dock inte vad man BÖR ha...

Då ska jag bara mäta vilken storlek jag ska ha och beställa! Tack för tipset och jag hoppas det lindrar=)
  • minneli
    Jamirl skrev 2011-08-05 21:40:46 följande:
    Man kan få "lite" svamp, men har man mycket så är det ju jättebesvärligt! Jag tog pevaryl för en månad sedan då jag märkte att det smög sig på, brukar få det under grav. Annars kan det ju va att det känns annorlunda pga flytningar osv.

Jag håller med om att man lätt luktar mer illa, duchar jämt Men just under armarna måste jag ha rexona man nu man blir ju mer svettig när man städar, går i trappor nu när man bär på en liten så det är kanske det.

Men behöver man behandla om man har "lite"? Jag har aldrig haft det så jag vet inte hur det ska kännas men jag antog att det ska klia. Och annars är det bara att köpa pevaryl receptfritt på apoteket?
  • pernillis

Är det någon av er som går igenom den här graviditeten ensam eller har alla en partner att dela det här med?

• Jamirl

Sii:

Tack, då vet jag, ja de sa att det va ett annat sätt att mäta på nu

• Astrogirl

Bullen, jag har också väldigt svårt för att äta kött. Särskilt grillat. Blir nästan spyfärdig bara av att tänka på det. Har mått illa hela dagen idag & har inte fått behålla någon mat. Hoppas det bara är tillfälligt, för om jag börjar må illa nu i v 15 - 16 av graviditeten så kanske jag får stå ut med det resten av tiden.

• Frökenolson

Jag hade 40 i järnvärde och de vill att jag ska äta järntabletter, de sa att helst ett värde över 60 när man är gravid..

• Jamirl

Jag är nästan vegetarian när jag är gravid, känslig mot rött kött annars oxå.
    Jag äter klyftpotatis och tzatziki jämt Grekisk mat är mitt måste nu.

• lullebo

En fråga: Är det ngn mer som vaknat på nätterna och har jätteont i magen för att ni är kissnödiga??

• got2b
    Pamper skrev 2011-08-05 22:55:56 följande:
    någon mer som inte direkt klarar av att äta kött??
    Jag har mått jättedåligt bara av att tänka på kött i ett par månader. Det börjar ge med sig liite nu. Dock inte så att jag skulle kunna äta en grillad köttbit, men köttgryta och så fungerar bättre.
    lullebo skrev 2011-08-06 08:49:21 följande:
    En fråga: Är det ngn mer som vaknat på nätterna och har jätteont i magen för att ni är kissnödiga??
    Om jag råkat somna på soffan (ligger på höger sida då) så brukar jag vakna med ont i magen. Har då ont ganska långt ner. Sen när jag går och kissar så släpper det. Men har bara upptäckt det när jag somnat på soffan. Ligger kanske konstigt då. I sängen sover jag alltid på vänster sida eller på rygg.
Svar på tråden Januaribebis 2012