• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Jag kan inte heller känna livmodern, fast jag är smal.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Liina87

Det var första gången jag kände nu och tror att jag kände den strax under naveln går in i vecka 18 idag.
    Men vem vet kanske känner i syne

• minneli

Jag har knappt försökt känna livmodern, förstår inte riktigt varför man måste göra det? Iaf så visade barnmorskan vart den var när jag var där för några veckor sedan.

Idag är sambon borta och min dotter får vara med sin farmor och farfar för jag har fortfarande fruktanstvärt ont i ryggen. Jag har beställt sånt stödbälte som jag fick tips om tidigare i tråden. Men man blir verkligen handikappad av att ha så ont i ryggen.

Imorgon är det äntligen dags för rul för mig så jag hoppas ryggen är bättre. Jag måste även bestämma mig om jag ska ta reda på kön eller inte, sambon vill så det lutar väl åt det.     

• fabler
    LillaEko skrev 2011-08-06 23:48:52 följande:
    Jag har inte heller lyckats känna min livmoder. Men inte heller försökt så värst mycket.
    samma här provade när de pratades mycket om de. Men nu har jag inte provat, men är ju ingen tvekan om att jag är gravid heller med min mage.
    elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-08-06 23:13:45 följande:
    Leia: Okej! Visste inte att det kunde vara så pass olika. Men spelar det någon roll om det är första eller andra gällande det? Har första bebisen det trängre än den andra?? :S
    Nä men alla säger ju att man får mage tidigare andra barnet så livmodern kanske växer snabbare. Inte vet jag :p Men när barnmorskan mäter SF-mått sen så har hon ju olika kurvor, en lägsta kurva, en medelkurva och en högstakurva och man ska ju helst ligga inom normalramen och varken över eller under så som sagt har ju inte alla samma SF-mått utan det finns en medelkurva. Har för mig att på medelkurvan så följer man veckorna ganska bra så om man följer den så får man ett SF-mått på 39-40 cm om man går tiden ut, men man kan ju även ha lite högre eller lägre. Jag låg på medel i slutet men i v 32 hade jag ett SF-mått på 37 cm så det hade helt plötlisgt dragit iväg massor, men sen lugnade ner sig och sista mätningen ahde jag 39 men det var 2 veckor före förlossningen. Mycket fostervatten kan ju ge större SF-mått exempelvis. Behöver inte alltid betyda stort barn. 
  • shadowstorm

Jag känner min livmoderkant strax vid navel eller mitten av min navel skulle jag nog säga. Och inatt när jag vakna för gå upp och kissa så var bebisen vaken och jag la handen på magen och poff så kom flera små sparkar på rad, mysigt :)

Och usch va tidigt sammandragningarna börja denna gång :( Sist börja dem efter vecka 22-23 nu börja dem i vecka 15!! Och jag tycker de bara blir mer och mer...men så är det. Sist jag var gravid hade jag förvärkar KRAFTIGA förvärkar i över 2 månaders tid innan BF men ändå gick jag till vecka 42 :P

• LillaEko

Usch, vaknade i natt med fruktansvärt ont i magen och illamående.
    Fick bli toa med hink i knät. Ursäkta det äckliga men kom från båda håll, trodde jag fått magsjuka. Men sen inget mer.
    Vaknade nu för en stund sen och mår bra?!?!?! Någon som varit med om liknande? Helskumt!

• Skåne85

Lillaeko
    Det har jag också varit med om, verkligen skit äckligt o jobbigt! Vet inte heller vad det beror på, jag mådde också hur bra som helst sen!

• partouze

Jag orkar inte med min rygg längre!!! Den gör inte ont på dagen. Men när jag ligger ner antingen på rygg eller på höger sida får ja skitont i typ mellanryggen muskeln så de drar fram i magen så ja inte kan sova. Bara på höger sida .. *trött*

• bebismys2011

Jag vaknade också i natt med buksmärta, började långt ner, nedanför naveln och intervall smärta typ blev värre och till slut visste jag inte vars jag hade ont. Magkatarr kanske? Hoppas jag, men visst är det normalt med smärta under graviditeten
    ??

Svar på tråden Januaribebis 2012