• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-08-06 11:58:41 följande:
    Kan man ha liknande mensvärk för varje månad som man skulle ha haft mens? För det känns inte som molvärk gjort tidigare. Men antar att det är för att det växer.. för det växer ju så det knakar.. man märker ju hur bara livmodern skjutit upp mot naveln på bara någon vecka :)
    Jag känner oxå av "mensvärk" till och från och förknippar det med att det växer... och det känns som jag blir större för varje dag ;)
  • got2b
    roxylady skrev 2011-08-06 15:07:39 följande:
    Tror ni man kan äta dr.oetkers pizza med salamikorvar på?? jag menar den är ju infryst när man köper den så de lär ju ha varit infrysta i mer än 3 dagar om man köper den så. Eller vad tror ni?? Hade ni ätit den?? Är så enormt sugen på den. Den hettas ju upp i 220grader eller nått sen också.
    har varit lite nojig för just salami.
    Klart du kan äta den. Har ju garanterat varit fryst i mer än tre dagar. Jag hade ätit den!
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-08-06 15:14:53 följande:
    Jag känner oxå av "mensvärk" till och från och förknippar det med att det växer... och det känns som jag blir större för varje dag ;)
    Ja så det är ju bara ett plus då egentligen att det känns lite då å då :D
    got2b skrev 2011-08-06 15:49:54 följande:
    Klart du kan äta den. Har ju garanterat varit fryst i mer än tre dagar. Jag hade ätit den!
    Skönt å höra :) Misstänkte att man borde kunna det. Gött, ja precis då får man ju bort både och genom frysning och tilllagning! :) Då blir det frosseri i det om en stund ;)
  • Bebben86

Jag har ätit allt precis som vanligt under mina graviditeter.. Och dom är friska :)

• roxylady
    Bebben86 skrev 2011-08-06 15:58:39 följande:
    Jag har ätit allt precis som vanligt under mina graviditeter.. Och dom är friska :)
    Härligt :) Jag äter ganska som vanligt också. Äter lite mer frukt och grönsaker än vanligt bara :) Iofs äter jag inte brieosten och allt sådant där.
  • harmonihalsa
    lullebo skrev 2011-08-06 08:49:21 följande:
    En fråga: Är det ngn mer som vaknat på nätterna och har jätteont i magen för att ni är kissnödiga??

Japp jag gör det och har för mig att jag gjorde det i förra graviditeten med. Man bara måste gå upp. Jag känner mig inte alltid kissignödig men lärt mig att ont då behöver jag gå..
  • Bebben86

paet;
    Jag äter det också.. Känns som att om dom överlever brie, salami och allt annat i dom flesta andra länderna så lär väl vi också göra det.

• Jamirl

Jag har lite dåligt samvete att jag dricker så mycket pepsimax, men har dragit ner lite. Man ska ju kunna dricka eller få i sig högst 300 g koffein per dag, så kaffe får man ju inte heller dricka förmycket av men det gillar inte jag så det spelar ingen roll Tagit koffeintabletter innan då jag pluggar men har dragit ner på det me.

• Marsätt

Jag äter det mesta också. Min bm som jag hade med mitt första barn sa det att tänk på vad de äter i övriga världen, de föder också friska barn.

Svar på tråden Januaribebis 2012