• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    Jamirl skrev 2011-08-06 17:08:28 följande:
    Jag har lite dåligt samvete att jag dricker så mycket pepsimax, men har dragit ner lite. Man ska ju kunna dricka eller få i sig högst 300 g koffein per dag, så kaffe får man ju inte heller dricka förmycket av men det gillar inte jag så det spelar ingen roll Tagit koffeintabletter innan då jag pluggar men har dragit ner på det me.
    det är väl ändå 300 mg man bör få i sej max? eller?
    Jag är inte sugen på något sånt, det jag dricker massa av är smakis apelsin som vi säljer på jobbet säkert 2-5/dag... 
  • Someday
    Jag har lite dåligt samvete att jag dricker så mycket pepsimax, men har dragit ner lite. Man ska ju kunna dricka eller få i sig högst 300 g koffein per dag, så kaffe får man ju inte heller dricka förmycket av men det gillar inte jag så det spelar ingen roll Tagit koffeintabletter innan då jag pluggar men har dragit ner på det me.
    I Pepsimax i 1.5 liter finns det mindre koffein än i en kopp kaffe. Du kan dricka 3 koppar kaffe per dag. Du ska dock försöka undvika lightprodukter på grund av sötningsmedlen som faktiskt är farligare än koffeinet. Försök att dricka vanlig Pepsi i stället... Hälsosammare för kroppen med vanligt socker faktiskt.
  • doriah
    Åh, jag vill inte vara någom pekpinne-tant nu men jag vill ändå...ifall du inte vet det, berätta att forskning påvisat samband mellan adhd och artificiella sötningsmedel så vanlig pepsi är nog bättre. Hoppas verkligen inte att du tar illa upp för jag menar inte att lägga mig i vad du "får" och inte "får" äta det är bara ren välvilja!

Själv äter jag brie...fast bara om den är gjord på pastöriserad mjölk...jag är lite dålig på det där med kostråd den här graviditeten. Med äldsta hade jag full koll!
    Elsa och Lovis mamma
  • Carolaj83

min son skar upp en flisa på tån idag och jag tog upp honom o började tvätta o greja tills jag känner att ja håller på att svimma, vet ine om de var synen eller lukten av blod. men uch tur att ja inte var ensam med honom, kände sig som världens sämsta mamma

• bumbi 84
    twistedtofit skrev 2011-08-05 08:31:55 följande:
    Galet! Är i v16+0 idag och har känt rörelser utanpå magen.med sonen var jag i v 18+3 tror jag! En fråga, hur högt går er livmodern om ni ligger ner på rygg o känner? Enl en bild jag såg ska livmodern bara gå strax över blygdbenet, men jag tycker min nästan går till naveln.
    min slutar ca 5cm över naveln.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • bumbi 84
    bumbi 84 skrev 2011-08-06 21:50:39 följande:

(Vecka 16+4)
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • Jämthund

Måste oxå flika in i det här måste-kissa-på-natten. Fullständigt vansinne att behöva springa upp varje natt och kissa. I början kunde jag hålla mig om jag låg blixt stilla men nu går det inte längre. Känner inte riktigt den har kissenödig-känslan utan mer som någon annan beskrev det, ont. Inte en chans att jag kan hålla mig nu jag bara måste gå när jag vaknar.

• roxylady
    Bebben86 skrev 2011-08-06 17:02:03 följande:
    paet;
    Jag äter det också.. Känns som att om dom överlever brie, salami och allt annat i dom flesta andra länderna så lär väl vi också göra det.
    Jo det har du rätt i! Men jag äter det inte så ofta annars så jag klarar mig ändå :)
  • roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-08-06 21:50:39 följande:
    Oj du är bara en vecka före mig precis. Går livmodern över naveln på en vecka? Eller kan det vara så olika?
Svar på tråden Januaribebis 2012