• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-08-06 22:41:30 följande:
    Oj du är bara en vecka före mig precis. Går livmodern över naveln på en vecka? Eller kan det vara så olika?
    Det är olika. Alla har olika SF-mått och min går under naveln fortfarande och är i v 17+3 idag :) och det är dessutom andra barnet för mig och första för dig :)
  • minjalin
    minjalin skrev 2011-08-06 22:43:03 följande:
    Det är olika. Alla har olika SF-mått och min går under naveln fortfarande och är i v 17+3 idag :) och det är dessutom andra barnet för mig och första för dig :)
    Jag tar tillbaka det. Kände nu och min livmoder går till mtt på naveln så den har växt som sjutton på bara en vecka typ :p Sist var den ju 3 cm under och det var nog ungefär en vecka sedan jag kände :p Galet. Men börjar bli riktigt starka buffar nu också så den växer väl så det knakar. Sambon har känt flera gånger nu :)
  • Bebben86

Är i v 18 här som sagt, och min slutar fortfarande under naveln. Kanske 1 cm under.

Magen har inte växt något än heller. Det lilla som putar ut fanns tyvärr där innan, och består av löst skinn efter förra graviditetens bristningar :-/

• bebismys2011

Försökt känna livmodern, jätte svårt :(

• roxylady

Leia: Okej! Visste inte att det kunde vara så pass olika. Men spelar det någon roll om det är första eller andra gällande det? Har första bebisen det trängre än den andra?? :S

• MaHo89

Jag känner inte min livmoder, kan det vara för att jag hade lite hull till att börja med? =P
    Men man ser ju att magen växer ändå så jag vet inte om jag bör oroa mig =)  (och tuttarna)

• roxylady
    bebismys2011 skrev 2011-08-06 23:06:44 följande:
    Försökt känna livmodern, jätte svårt :(
    På morgonen/natten innan du gåt upp för att gå på toa när du är sådär jättekissnödig, lägg dig platt på rygg och gå från naveln och nedåt. Tillslut kommer du känna att det är lite hårdare :) Om du inte gör det kanske allt ligger så pass långt in då? Vet inte om det kan vara så men kanske kan det?
  • roxylady
    MaHo89 skrev 2011-08-06 23:23:56 följande:
    Jag känner inte min livmoder, kan det vara för att jag hade lite hull till att börja med? =P
    Men man ser ju att magen växer ändå så jag vet inte om jag bör oroa mig =)  (och tuttarna)
    Ja men det syns verkligen :) Nä inte behöver du oroa dig över det :) Jag därimot har en väldigt liten mage än så länge.
  • LillaEko

Jag har inte heller lyckats känna min livmoder. Men inte heller försökt så värst mycket.

Svar på tråden Januaribebis 2012