• roxylady

Januaribebis 2012

sandy87 skrev 2011-11-11 11:27:43 följande:
    Hej alla!

Håll tummarna för mig, kl 12.30 är det tid att besöka bm efter en natt full av sammandragningar / förvärkar
    som om inte det vore nog misstänker bm havandeskapsförgiftning... Hoppas man får svar på det direkt, någon som vet? 
    Ursch hoppas det ser bra ut nu! '
    Hur mkt sammandragningar har du haft i natt om man får fråga? Tycker jag hade det rätt mkt i natt också.. men de gjorde inte ont i alla fall. Gjorde dom det på dig?
  • roxylady
    sandy87 skrev 2011-11-11 11:54:18 följande:
    Konstant, hela natten... Ja dom gjorde ont :/ Gick upp å ut å allt möjligt men det hjälpte inte, nu är det dock bättre :) 
    Hoppas bara inte på någon havandeskapsförgiftning... 
    Men fy vad jobbigt :( Har själv inte upplevt att de gjort ont men varit störande.. men de brukar de ju va.. men jobbigt när de kommer ofta..  

Hoppas hoppas det! Håller alla tummar å tår jag har för dig! Du får berätta hur det gick sedan efter besöket!
  • roxylady
    sandy87 skrev 2011-11-11 12:56:49 följande:
    Hej igen!
    Hemma från bm, antagligen inte havandeskapsförgiftning :) Symtom som tyder på att det skulle va det men väldigt lågt blodtryck. (håller antagligen på att bli sjuk eller något, mkt bättre det )
    Ska tillbaka på måndag å kolla trycket igen å skulle något förändras under helgen skulle jag ringa förlossningen.. Hoppas slippa det :) 
    Vad skönt att höra att hon trodde att det inte var det nu :) Skönt att de också håller koll på dig!
    Hoppas det släpper nu så du kan andas ut! Ta varma bad och tänd lite ljus! :)
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-11-11 13:33:55 följande:
    de varierar lite, men kan nog vara sjukt halvtimme o sen tar de mindre sjukt, beroende på lite :) har du haft sjukt flera dagar då?   Jo de kan ju vända sig uppåt, det e svårt o veta :)  bara den e neråt svängd vid förlossningen är jag nöjd! :D
    Hur menar du med sjukt? Hihi jag är lite trög idag ;)
    Ja man kan ju hoppas att de ligger rätt då iaf :)
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-11-11 17:23:00 följande:
    haha, de är denhär fina finlandssvenskan, har man sjukt. så har man ont :p kom inte o tänka på att ja borde skrivit annorlunda ! :D
    Jaha hahaha! Då förstår jag att det blev annorlunda Flört Jag har haft ont där i flera dagar nu.. undrar om något är knas.. för jag hade ont i vänstra revbenet bara ett par dagar förut.. men nu har det här hållt i sig sedan i Tisdags :( Har det inte blivit bättre nästa vecka lär jag ringa antar jag.. typiskt vilka krämpor man ska få :(
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-11-11 18:36:19 följande:
    okej, då är de kanske bäst att kolla upp det! svårt o säga vad det kan vara, säkert e ju allt som de ska, men skönare o va på säkra sidan ! :)
    Jo jag ska göra det. Får hoppas på att helgens vila gör att man blir bättre också. Annars får man ringa på Måndag :)
    Precis är ju det :)
  • roxylady

Wicky81: nej men gud vad tråkigt att höra:( vad har du för jobb? Jag har ett stillasittandes kontorsjobb och tar ut lite semester i förtid så jag kan gå hem nyårsaftonen iaf. Kan det kanske vara något för dig också?

• roxylady
    mia1986 skrev 2011-11-16 18:10:31 följande:
    Jag tipsar er som har mycket, regelbundna eller jobbiga sammandragningar att ringa in till förlossningen och prata med dem. Det gjorde jag igår. De ville att jag skulle komma in så de fick ta prover och undersöka mig. Det visade att jag hade urinvägsinfektion som måste medicineras med antibiotika, urinvägsinfektion kan ge problem med jobbiga sammandragningar. Förutom de så hade min tapp börjat bli påverkad av detta så jag fick en bricanylspruta.
    Men då måste de göra ont eller?
  • roxylady
    Someday skrev 2011-11-16 18:26:50 följande:
    Det bästa är att ringa in och fråga! Beskriva hur de känns så att de kan avgöra i varje enskilt fall!
    Okej.. för jag har haft ganska mkt SD:s.. eller ja jag vet ju inte vad som är mkt.. men säkert cirkus 3-4 ggr i timmen ibland. Men de gör inte ont.. Får fråga BM denna veckan när jag ska till henne.
  • roxylady

Jag får sammandragningar så fort jag går för fort.. blir arg, ledsen, irriterad.. men ibland kommer de utan anledningar också.. jobbigt i alla fall men gör ändå inte ont. Men det betyder ju att man ska slappna av och ta det lugnt.

Svar på tråden Januaribebis 2012