• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday
    minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Jag har varit inne och kikat flera gånger idag för att höra hur det har gått för er. Många många varma kramar! Förstår att du fasar för det som ligger framför. Skönt att ni mitt i alltihop ändå kan tänka framåt...
    Kram igen!!
  • doriah

Minneli - Har tänkt på er mycket i dag, jag är så ledsen för er skull och hoppas att allt går så smärtfritt som möjligt i den här fruktansvärda situationen.

Elsa och Lovis mamma
  • harmonihalsa
    minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Tänker på er. Bebisens själ kommer säkert igen till er. Jobbigt med byråkratin med att inte läkaren kan besluta det eller att det kan gå fortare. Klart ni ska be om tidigt ultraljud nästa gång, vet inte när man kan se organen.

Styrkekramar till er från oss.     
  • minjalin
    anmaelli skrev 2011-08-09 18:56:44 följande:
    Angående foglossning vill jag bara påpeka att det inte är säkert att försäkringskassan godkänner det trots att man har massa läkarintyg som säger att man inte kan jobba....
    Bara så ni vet. Har inte själv råkat ut för det, men har hört skräckexempel av vänner och bekanta Tycker det borde räcka med ett läkarintyg, de vet ju bäst!! 
    Jo det var därför jag frågade den som skrev först om hon hur mycket foglossning hon hade eftersom jag är lite nyfiken på hur mycket som behövs för att fk ska godkänna det. Har hört att det ofta är lättare att få halvtidssjukskrivning beviljad eftersom de så ser att man vill försöka jobba. Men verkar tyvärr mest bero på vilken handläggare man får. Sökte havandeskapspenning förra grav och fick 1/4 beviljad bara medan min jobbarkompis vars papper jag skrev av fick full fast vi utför exakt samma arbetsuppgifter. Jag fick världens surkärring som handläggare. Får se hur det går den här gången men tänker argumentera för min sak att kunde de bevilja 1/4 förra gången när det gällde att gå hemma september och oktober så borde de kunna bevilja minst halv den här gången då det handlar om november och december när vi har julrusch och massa mer lyft och jobbiga arbetsställningar. Ska även påpeka att min jobbarkompis fick full och tycker det var märkligt när jag abra fick 1/4 och påpeka att det kanske bara handlade om att hon också skulle ha barn i januari som jag ska ha nu och om det var det som gjorde skillnad och se vad dom säger om det ;) För dom kan väl knappast erkänna att det är olika beroende på handläggare.
  • doriah
    Niins skrev 2011-08-09 19:50:32 följande:
    Hemma från andra ultraljudet! Allt var bra med båda barnen! Läkaren trodde fortfarande på enäggs. Det är 2 livliga krabater som inte ville visa upp sina kön!
    Nästa UL blir 29 aug!
    Härligt att höra!
    Elsa och Lovis mamma
  • jessielarsson

Minneli: Vilket tråkigt besked, har som dom andra varit inne och kollat om du skrivit något, har tänkt på eran situation idag. Måste vara jätte jobbigt. Hoppas verkligen att du får mycket hjälp av läkare och barnmorskor när det väl är dax för det som du är rädd för.

• shadowstorm
    RaraS skrev 2011-08-09 20:35:17 följande:
    Tack ShadowS: Jo, en rejäl åkpåse får man satsa på...ska tänka på det när jag väljer vagn att den känns rejäl så man får plats med allt som behövs...
    Ja precis :) jag bädda in riktigt med sonen, då var han ändå äldre men han var ju liten vintern 09-10 så jag var noga med att han höll sig varm. Och fårskinn funkar kanon för att värma underifrån. Och som nån skrev som också funkar kanon för hålla borta kylan är ju sittunderlag :)
  • fabler
    Mamma till W skrev 2011-08-09 19:56:10 följande:
    Är du här och smyger men gick då in på din sida så GRATTIS vännen!!!!!!!!!!!!
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Minneli: beklagar verkligen och hoppas du blir gravid så snart ni vill och orkar.

elias är världens sötaste!!!
  • minneli
    harmonihalsa skrev 2011-08-09 21:15:05 följande:

Tänker på er. Bebisens själ kommer säkert igen till er. Jobbigt med byråkratin med att inte läkaren kan besluta det eller att det kan gå fortare. Klart ni ska be om tidigt ultraljud nästa gång, vet inte när man kan se organen.

Styrkekramar till er från oss.     

Jag frågade läkaren idag och han sa att man med vul kan se organen i v.12, så det är iaf 8 veckors mindre väntetid.

Tack alla för allt stöd! 
Svar på tråden Januaribebis 2012