• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    kikidil skrev 2011-08-10 10:33:52 följande:
    Kollade just på vår presentationstråd igen och upptäckte att jag är.. äldst? Är det jag som är äldst här i tråden? *känner mig gammal*
    /Tanten
    Japp, jag är hela två år yngre än dig :P
    Sen finns det ju många som inte presenterat sig som säkert är lite äldre (hoppas jag!)
    Det var väl det största problemet jag hade när jag fick reda på denna graviditet, att jag var så gammal. Mina stora barn hinner ju bli 10 och 12 innan denna kommer...
  • Frökenolson
    curiosa skrev 2011-08-10 10:53:45 följande:
    Japp, jag är hela två år yngre än dig :P
    Sen finns det ju många som inte presenterat sig som säkert är lite äldre (hoppas jag!)
    Det var väl det största problemet jag hade när jag fick reda på denna graviditet, att jag var så gammal. Mina stora barn hinner ju bli 10 och 12 innan denna kommer...
    Gammal, 31 är väl inte gammalt. läste igenom pres tråd jag med. Tänk att vi är nästan lika gamla och du har barn som är 10-12 år. Vilken skillnad det kan vara.
    Syrran min är född -78, hennes äldsta är 16år. helt otroligt hur olika det kan vara =)

Nu får du en liten sladdis att ta hand om och mysa med ;)
  • Majskorn
    Frökenolson skrev 2011-08-10 11:01:37 följande:
    Gammal, 31 är väl inte gammalt. läste igenom pres tråd jag med. Tänk att vi är nästan lika gamla och du har barn som är 10-12 år. Vilken skillnad det kan vara.
    Syrran min är född -78, hennes äldsta är 16år. helt otroligt hur olika det kan vara =)

Nu får du en liten sladdis att ta hand om och mysa med ;)

Min bebis har en storebror som är 18 och en storasyster som är 23 som dessutom blev mamma i maj så bebis kommer även vara en yngre morbror/moster än sitt systerbarn =) All cred till min man som vågar börja om när hans yngsta äntligen var på väg att flyga ur boet kanske smällar man får ta när man gifter sig med yngre tjejer med stark vilja och skinn på näsan hihihihi
  • MissT

Jag har 8.30 i morgon.....är ruskigt nervös trots att jag varit på flera vul och nupp-ul tidigare. Stort lycka till allihopa!

• Frökenolson
    Majskorn skrev 2011-08-10 11:04:26 följande:
    Min bebis har en storebror som är 18 och en storasyster som är 23 som dessutom blev mamma i maj så bebis kommer även vara en yngre morbror/moster än sitt systerbarn =) All cred till min man som vågar börja om när hans yngsta äntligen var på väg att flyga ur boet kanske smällar man får ta när man gifter sig med yngre tjejer med stark vilja och skinn på näsan hihihihi

he he, precis.

Mellan mej och min äldsta syster är det 19 år, hon har en son som är 6 månader äldre än mej, folk brukar ha svårt att förstå att jag är hans moster ;)

• minneli
    Västeråsmamman skrev 2011-08-10 10:25:16 följande:
    Minelli en dum fråga men hur länge kan bebisen leva i magen utan njurar?
    När men svärfar dog för 3,5 veckor sedan så la njurarna av på slutet. Efter ca 15-20h när det var konstaterat somnade han in.
    Lider så med er att ni måste vänta så länge på det formella beslutet.
    Önskar så att den Gud jag tror på kunde göra ett under i ert fall. Stor kram igen

Jag vet faktiskt inte, men när de är såhär små är väl inte lungorna färdigutvecklade och så. Men eftersom man först tar två tabletter som stryper moderkakans funktion så borde inte barnet leva när det kommer ut.
  • LillaEko

Carolaj83: får man fråga vad du haft för färg på dem och hur länge du haft dem? Vi planerar ju minst ett barn till och har tänkt ha samma vagn då. Fördelen är ju att det är olika sufletter på dem när det är separat city korg.

• Carolaj83
    LillaEko-

emmaljunga edge köpte vi ny o hade ca 2 år, brun/svart

syskonvagnen köpte vi begagnad, den var ca 5 år gamal beige/blå vi hade den ca 1,5 år

scootern köpte vi också begagnad den var ca 2 år, den är grå/röd o den har vi fortf kvar     
  • lillbumbin

Har hållit mig borta från tråden i några dagar så jag ligger lite efter. Min bästa kompis skulle ha samtidigt som mig hon var på ul i måndags och fick ett fruktansvärt besked att bebisen hade vatten fulla magen och överallt och att hon hade förmkt fostervatten. Det va hennes första bebis. Hon haft ett utomkveds innan men nu blev inte detta heller något.. Jag blev så ledsen för hennes skull så jag har bara legat hemma och gråtit.. Jag önskade verkligen att det skulle gå vägen för henne. Just nu skäms jag över att va gravid:(

Svar på tråden Januaribebis 2012