• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn
    Frökenolson skrev 2011-08-10 11:19:22 följande:

he he, precis.

Mellan mej och min äldsta syster är det 19 år, hon har en son som är 6 månader äldre än mej, folk brukar ha svårt att förstå att jag är hans moster ;)

Jag tycker det är jättehäftigt! Min mans dotter blev mindre glad, är kanske inte så konstigt då jag bara är 4 år äldre än henne...men kärleken har ingen ålder som det så fint heter och jag tror hon kanske tar det bättre denna gång då min första grav skulle resultera i ett halvsyskon bara 3 månader efter hennes, nu har hon ju haft tid att smälta det och hon vet om att hon kommer bli storasyster oavsett vad hon säger, dessutom har hennes son fått all uppmärksamhet ett tag när min lilla knodd kommer så då kanske hon kan dela med sig :)
  • MaHo89

hej tjejer, har idag jagat rätt på svar som jag aldrig fick!
    Fick ju veta efter moderkaksprovet att det inte var någon avvikelse på de vanligaste kromosomerna men de skulle göra odling på de andra kromosomerna också men hade struntat i att ringa mig..

Så idag fick jag veta att odlingen också var bra, skönt att alla kromosomer var som de skulle =)
    Trots det är jag ju väldigt orolig, vägde mig imorse och har inte gått upp ett gram ens!

Så då skulle jag få komma in på ett till UL imorgon för att se att bebisen lever.. ska ju in sen och kolla hjärtat men det kändes på tok för länge att vänta!

• LillaEko

Carolaj83: tack, då vågar vi nog satsa på en med mestadels svart, låter ju som att de håller färgen jättebra!

• RaraS
    lillbumbin skrev 2011-08-10 12:17:57 följande:
    Har hållit mig borta från tråden i några dagar så jag ligger lite efter. Min bästa kompis skulle ha samtidigt som mig hon var på ul i måndags och fick ett fruktansvärt besked att bebisen hade vatten fulla magen och överallt och att hon hade förmkt fostervatten. Det va hennes första bebis. Hon haft ett utomkveds innan men nu blev inte detta heller något.. Jag blev så ledsen för hennes skull så jag har bara legat hemma och gråtit.. Jag önskade verkligen att det skulle gå vägen för henne. Just nu skäms jag över att va gravid:(
    Usch och fy! Värsta mardrömmen! Vi alla är ju fullt medvetna om vad kan upptäckas på RUL...men man kan ju inte göra så mycket mer än att hålla tummarna.

Såklart ska du ju inte skämmas, men du behöver ju inte mala på så mycket om graviditetsproblem och symptom med henne. Finns där för henne och låt henne få prata av sig om allt! Denna gång var det trots allt något fel på bebisen. Det tyckte jag var värst med utomkveds, att man opererade bort ett friskt pyre, som växte på fel ställe, antagligen för att det var fel på min kropp. Hoppas det kan trösta henne lite, att barnet ej var friskt och inte hade kunnat överleva och det är ju bra att ta hand om det så tidigt som möjligt. 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • kikidil
    Frökenolson skrev 2011-08-10 11:01:37 följande:
    Gammal, 31 är väl inte gammalt. läste igenom pres tråd jag med. Tänk att vi är nästan lika gamla och du har barn som är 10-12 år. Vilken skillnad det kan vara.
    Syrran min är född -78, hennes äldsta är 16år. helt otroligt hur olika det kan vara =)

Nu får du en liten sladdis att ta hand om och mysa med ;)
    Ja, tänk vad olika det kan vara! Jag var 32 när jag fick första barnet och när nästa barn kommer har jag troligtvis fyllt 34 (har BF en dag före min födelsedag). Jag hade alltid tänkt mig att jag skulle hunnit skaffa tre barn innan jag fyller 30, men på något sätt blev det inte riktigt så. Skrattande
  • elingabriella
    Frökenolson skrev 2011-08-10 11:01:37 följande:
    Nu får du en liten sladdis att ta hand om och mysa med ;)
    Jag kan också tillägga att det är härligt att vara en sladdis :) Själv har jag två systrar som är 9 och 13 år äldre än jag. De har alltid tagit bra hand om mig! Nu på senare år har jag "växt ikapp" lite då jag skaffar barn relativt ugnt (23/24) och de relativt sent :)

Ålder är bara en siffra! 
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & bebis i magen ♥
  • Sapato

Nu har jag berättat på jobbet
    Känns så skönt!!

Dom undrade hur dom ska hitta en vikarie som kan mäta sig med mig.. hehe

• cabrera

Har varit på rul idag och allt såg bra ut.. Flyttade mej från 11 januari till 14e och det blir en flicka 

• Carolaj83
    lillbumbin-uch vad jobbigt

cabrera-grattis

har lite funderingar, var ju på rul för en vecka sedan och ska dit igen på onsdag, pga att dom ville kolla moderkakan eftersom den låg förlångt ner+ titta noggranare på hjärtat eftersom de var lite väl tidigt.....så igår fick jag en lapp därifrån med tid 28 sept, ringde o kollade om jag verkligen skulle gå på dessa 2 tider....jo de skulle ja då dom ville kolla mer på blodflödet????????

dom har sagt att jag ska vara lugn o att allt är normalt, men jag har då inte gjort 3 ul med mina andra 2, så det känns ju som de är något som inte stämmer, eller???????    

Svar på tråden Januaribebis 2012