• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Some
    Romashka skrev 2011-08-10 16:02:43 följande:
    Mmm, känner samma sak. Glad Vilken vecka är du i nu?
    Jag gick in i vecka 18 idag.
    happy until proven otherwise
  • Some
    Romashka skrev 2011-08-10 16:08:21 följande:
    Ok. Jag är i v. 17+3 nu.
    Så då blir ditt rul också lite sent. Det känns som att "alla andra" får titta i vecka 18-19. Mitt blir sista dagen i vecka 20.
  • shadowstorm
    Some skrev 2011-08-10 16:10:35 följande:
    Så då blir ditt rul också lite sent. Det känns som att "alla andra" får titta i vecka 18-19. Mitt blir sista dagen i vecka 20.
    Jag tycker jag har rätt sent :P nån dag ifrån vecka 20. Men ääsch sommaren har ju bara sprungit förbi så går nog snabbt även dessa dagar. Men läängtar tills måndag!
  • Romashka
    Some skrev 2011-08-10 16:10:35 följande:

Ja, det blir ju det, men det går tyvärr inte riktigt att göra något åt saken... Vet inte var du bor någonstans. Själv bor jag i Stockholmsområdet. Kan därför tänka mig att det är "trångt" med tider här på de större sjukhusen...

Har ni fått höra bebisens hjärta vid besöket hos barnmorskan? Vi var där i måndags. Det var helt ooootroligt att höra hur ett litet hjärta slår! Jag kan fortfarande inte fatta att det är mitt eget barn liksom. Glad
  • shadowstorm
    Romashka skrev 2011-08-10 16:19:48 följande:
    Ja, det blir ju det, men det går tyvärr inte riktigt att göra något åt saken... Vet inte var du bor någonstans. Själv bor jag i Stockholmsområdet. Kan därför tänka mig att det är "trångt" med tider här på de större sjukhusen...

Har ni fått höra bebisens hjärta vid besöket hos barnmorskan? Vi var där i måndags. Det var helt ooootroligt att höra hur ett litet hjärta slår! Jag kan fortfarande inte fatta att det är mitt eget barn liksom. Glad
    Men visst slår de fort? Har än kvar en inspelning på min gamla mobil med min sons hjärtljud som jag spela in under ett BM besök :) shiit vad fort det slår..hehe..

Hehe jag har kommit på ett sätt att få bebisen aktiv i magen ;) Jag ställer min bärbara på magen och ja det går inte många minuter innan den börjar klaga ;P Funkar näästan varje gång ;P

Usch idag har varit en dålig dag...mår sååå illa, har ju mått illa till och från sedan vecka 12 ungefär och käkar lergigan comp vid behov, senaste dagarna har behovet varit större än det varit innan *SUCK* Trodde det skulle bli bättre längre fram inte värre :P
  • Some
    Romashka skrev 2011-08-10 16:19:48 följande:

Här är också ont om tider, så det är väl däför. Och egentligen ska jag inte klaga, vi fick göra kub så jag har redan gjort ett ultraljud.
  • Romashka
    shadowstorm skrev 2011-08-10 16:23:54 följande:
    Men visst slår de fort? Har än kvar en inspelning på min gamla mobil med min sons hjärtljud som jag spela in under ett BM besök :) shiit vad fort det slår..hehe..

Hehe jag har kommit på ett sätt att få bebisen aktiv i magen ;) Jag ställer min bärbara på magen och ja det går inte många minuter innan den börjar klaga ;P Funkar näästan varje gång ;P

Usch idag har varit en dålig dag...mår sååå illa, har ju mått illa till och från sedan vecka 12 ungefär och käkar lergigan comp vid behov, senaste dagarna har behovet varit större än det varit innan *SUCK* Trodde det skulle bli bättre längre fram inte värre :P

Ja, det slår jätte-jätte fort! Glad Men det är så det brukar vara, jag vet själv inte riktigt varför.

Usch, vad jobbigt med illamåendet. Rynkar på näsan Själv kan jag inte klaga på att jag mått speciellt dåligt (under de första 12 veckorna alltså). Men visst kan jag också känna ibland att illamåendet kommer tillbaka lite då och då: jag har liksom ingen matlust då, känner mig trött osv.
  • Romashka
    Some skrev 2011-08-10 16:27:01 följande:
    Här är också ont om tider, så det är väl däför. Och egentligen ska jag inte klaga, vi fick göra kub så jag har redan gjort ett ultraljud.

Vad är kub för någonting? Jar inte hört det uttrycket förut...
  • shadowstorm
    Romashka skrev 2011-08-10 16:28:18 följande:
    Ja, det slår jätte-jätte fort! Glad Men det är så det brukar vara, jag vet själv inte riktigt varför.

Usch, vad jobbigt med illamåendet. Rynkar på näsan Själv kan jag inte klaga på att jag mått speciellt dåligt (under de första 12 veckorna alltså). Men visst kan jag också känna ibland att illamåendet kommer tillbaka lite då och då: jag har liksom ingen matlust då, känner mig trött osv.
    Ja men det är fullt normalt de ska slå fort :) De saktar ner sen :)

ja det är rätt jobbigt men hade jobbigare med sonen....så jag försöker se det så haha...Fast just nu vll jag bara få sova en stund men inte så lätt när jag har en 2 åring som är ÖVERALLT
Svar på tråden Januaribebis 2012