• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • iwannarock

Aha jag bor i Långshyttan, du?

roxylady skrev 2011-08-11 09:53:27 följande:
    Jasså var i Dalarna bor du? :) Jag bor också i Dalarna!

• roxylady
    iwannarock skrev 2011-08-11 09:56:11 följande:
    Aha jag bor i Långshyttan, du?
    Falun! Kul att det finns nån mer från Dalom här! Glad
  • iwannarock
    roxylady skrev 2011-08-11 09:56:50 följande:
    Falun! Kul att det finns nån mer från Dalom här! Glad

Ja men precis
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-08-11 09:39:39 följande:
    Får jag fråga vad du sitter och beställer då ? :)
    Efter att jag tagit bort autumn tröja, mushrooms tröja, sweatjacket, baggy sweatpants svarta, autumn body, CB zebra striped sweet card.

Så blev de detta kvar

Slim sweatjeans stl L, tunic with kurbits stl L, hat with butterfly stl 3, peekaboo chicken stl 110/116, owls stl 110/116, canvaspants 110/116, owl body stl 50/56, pants with paw at back stl 62/68, pants with owl in the pocket stl 50/56, CB zebra ribtee 62/68 och 110/116 och CB zebra striped tights 62/68

elias är världens sötaste!!!
  • Isssan
    smulan777 skrev 2011-08-10 19:12:37 följande:
    Isssan: lycka till! Allt kommer säkert gå skitbra! :)
    Tack, det gick alldeles utmärkt och en livlig krabat var det minsann
  • Syoss

Igår va en bra dag! Lagom till v.18 så sparkade bebis så hårt att både jag och sambon kände :) Jag har aldrig sett honom lysa upp så mycket som då. Det var underbart att se :)

• Majskorn

Nu har min man äntligen också fått känna..kommer aldrig glömma hans min hahahaha underbart! Han fick en rejäl spark minsann

• Zaarah1984
    Frökenolson skrev 2011-08-11 07:31:35 följande:
    Är det bara jag som äter det mesta?

Jag äter både salami, brie, inte grönmögelost, men resten av ostarna.
    Har inte funderat på om jag kan äta kräftor och skaldjur eller inte, tror det sunda förnuftet får råda.
    Om man inte brukar bli dålig av det man äter så är det säkerligen ingen större fara.
    Jag var lite mer avhållsam i början, då det är "mest farligt", men nu äter jag allt jag vill..
    Givetvis dricker jag inte alkohol eller röker..

Cravings: Sura godisar, pasta och köttfärsås, fruktsallad...
    Jag äter salami, är så gott. Var på dop för någon vecka sedan och då tog jag en liten bit brie också, det är favoritosten och min sambo låter mig inte köpa hem det så passade på Tänker också att sunt förnuft räcker långt.
  • Moniqe1979
    Frökenolson skrev 2011-08-11 07:31:35 följande:
    Är det bara jag som äter det mesta?

Jag äter både salami, brie, inte grönmögelost, men resten av ostarna.
    Har inte funderat på om jag kan äta kräftor och skaldjur eller inte, tror det sunda förnuftet får råda.
    Om man inte brukar bli dålig av det man äter så är det säkerligen ingen större fara.
    Jag var lite mer avhållsam i början, då det är "mest farligt", men nu äter jag allt jag vill..
    Givetvis dricker jag inte alkohol eller röker..

Cravings: Sura godisar, pasta och köttfärsås, fruktsallad...
    tyvär är det ju redan försent OM du mår dåligt pga att du fått i dig listeria bakterien och den spelar ingen roll om du "äter måttligt"  är den där så är den lixom å då är det "kört"  det är ju inte för skojs skull de rekomenederar att man avstår vissa livsmedel nu är ju inte listeria JÄTTE utbrett men likväl det FINNS i sverige och dumt att chansa tycker jag... så nej jag "äter inte allt"
  • Moniqe1979
    Moniqe1979 skrev 2011-08-11 10:54:03 följande:
    tyvär är det ju redan försent OM du mår dåligt pga att du fått i dig listeria bakterien och den spelar ingen roll om du "äter måttligt"  är den där så är den lixom å då är det "kört"  det är ju inte för skojs skull de rekomenederar att man avstår vissa livsmedel nu är ju inte listeria JÄTTE utbrett men likväl det FINNS i sverige och dumt att chansa tycker jag... så nej jag "äter inte allt"
    bra länk om man vill läs på själv om just listeria

och ja jag är säkert överförsiktig och överkännslig men jag vet oxå hur ONT det gör att ha förlorat ett barn i magen och att efter obduktion etc få 3 olika alternativ till varför det gick som det gick. 2 av dem var saker JAG gjort/ätit som jag inte visste var "farligt" och den 3e var bara ren otur...  jag hoppas ju på det sista men ändå kommer altid få leva med en liten tagg i bakhuvudet...
Svar på tråden Januaribebis 2012