• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

MissT: Härligt med en liten flicka till och grattis till lyckat ultraljud! :)

• Jessica82

värmer bastun för jag fryser så... läste att man inte ska bada bastu mer än 10 min. kollade lite med mamma och mormor och på dom finska sidorna på nätet och hittade inga sådana riktlinjer i finland, så eftersom jag är finne och bastar flera gånger i veckan kommer jag att fortsätta med det som vanligt, visst känner man av att man inte orkar lika länge som tidigare men då lyssnar man ju på kroppen :)

• Zaarah1984

Jag går efter livsmedelsverkets rekomendationer och salami får man ju äta om den varit fryst mer än tre dygn. Tycker livsmedelsverket är ganska tillåtande och att jag kan äta i princip vad jag vill trots att jag är gravid, gäller bara att hantera råvarorna rätt men så är det ju alltid.

• RaraS
    Jessica82 skrev 2011-08-11 11:45:07 följande:
    värmer bastun för jag fryser så... läste att man inte ska bada bastu mer än 10 min. kollade lite med mamma och mormor och på dom finska sidorna på nätet och hittade inga sådana riktlinjer i finland, så eftersom jag är finne och bastar flera gånger i veckan kommer jag att fortsätta med det som vanligt, visst känner man av att man inte orkar lika länge som tidigare men då lyssnar man ju på kroppen :)
    Jag tror det är klokt! Lyssna på kroppen bara och känner du dig varmare än vanligt när du bastar så gå bara ut en stund. Jag bastar också ofta och har inte tänkt sluta med det, men brukar inte sitta på översta steget just nu utan ta det lite lugnare.... Men man är ju olika!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Carolaj83
    ames-köpte owl kläderna igår strl 50-56, men känns som bebis kommer drunkna min dotter har strl 98-104 o hon kunde ha visningsbyxorna som var i strl 74/80!!!!
  • roxylady

Jag har börjat ångra mig och undrar om vi ska kolla kön ändå kanske.. visst kan det ge en del fördelar med det så det är därför vi tänkte det... hrm.. är så svårt å bestämma sig.. har tre veckor kvar att bestämma mig.. suck.. någon mer som har beslutsångest? Eller hade?

• chicopico

Sitter här och tittar på mina järntabletter.... har fortfarande inte tagit någon men idag tänkte jag göra de.
    Min mage stannar helt när jag tar dem  

• RaraS
    PrickenoGrodan skrev 2011-08-10 18:43:01 följande:
    Angående att arbeta 75%: Om man har arbetat heltid och sen går ner i arbetstid då det är mindre än 6 månader till BF så påverkas inte föräldrapenningen. Jag jobbade 70% de sista månaderna när jag väntade sonen men föräldrapenningen baserades på min heltidslön.
    Aha...är det så det funkar! Bra att veta!

Jag funderar också på hur försäkringskassan räknar ut vilken lön de utgår ifrån. Tar de den lönen man hade typ 6 månader innan man går på föräldraledighet? Eller tar de den lönen man har när man går på föräldraledighet, dvs typ 1 januari 2012 som jag har tänkt gå. Vi har lönerevision 1 april varje år....men de är alltid så tröga med förhandlingarna så den nya lönen brukar bestämmas först september-oktober och få får man betalt retroaktivt för tiden från april. Jag brukar inte ha något emot det, brukar bli en ganska stor lön där under hösten.  Men nu är jag lite orolig att försäkringskassan kommer beräkna min föräldrapenning på förra året lön, eftersom jag inte får min nya förrän i oktober (fast den har gällt från april). Om ni förstår hur jag menar.

Jag får väl undersöka mer om ingen av er vet. Jag läste på försäkringskassans hemsida att man får ett "startpaket" efter att man skickat in moderskapsintyget. Jag ser inte direkt fram emot att ha kontakt med försäkringskassan...har hört så många jobbiga  historier från vänner som har barn....  
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Marsätt

Nu är vi tillbaka och allt var bra. Nu kan man pusta ut.. Vi som inte skulle kolla kön...men det vart så ändå. Min magkänska stämde och det är en lillasyster vi ska få.. Hon var en livlig liten dam, tvärtemot sina syskon så det blir spännande när hon ska titta ut.. Blev flyttad från den 9:e till den 14:e. Vilket vi ser som positivt när båda mina är födda innan bf.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • Pamper

Har nu fått tid till RUL den 1 september..... känns som en evighet tills dess..... men men =)

fick idag även mam nappen från www.facebook.com/MAMbaby gilla sidan o fyll sedan i forumuläret på vänstra sidan FÅ EN GRATIS NAPP

Kan varmt rekomendera ett mamma set i skön ekologisk bomull från ellos
    www.ellos.se/dv/1-Set/Vertbaudet/_/N-h24Z1z13zxa

glöm inte att googla fram ev. rabattkoder från ellos innan  ni skickar er beställning ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012