• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Imorgon kl 14 har vi RUL, så spänannde!!! Skriver imorgon vad det är för person i magen

• Zaarah1984

Craving... Kött och sura saker. Verkar som att många gravida inte klarar av kött men det är ju så gott, gärna lite rött i mitten. Är det tillagat över ett visst gradantal så är det ju lugnt att äta det... Mmm. Fast ost hade jag också gärna ätit, säger som flera andra av er, ostbricka i januari

• Kissekatten

Just nu har jag det löjligaste suget... Efter havregrynsgröt... Obestämd

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Syoss
    Kissekatten skrev 2011-08-10 20:24:09 följande:
    Just nu har jag det löjligaste suget... Efter havregrynsgröt... Obestämd
    Jag har varit sugen på mannagrynsgröt ett par dagar nu :P
  • MiAmore

Hej tjejer! Jag har inte varit på Fl. på rätt länge nu. Inte sen jag gick med i en "bebis 2012" grupp på Fb närmare bestämt. Har lättare för att kolla Fb på mobilen än Fl, och jag sitter mer på Fb än här på Fl rent allmänt, så därför har det blivet att jag bara varit aktiv i den gruppen på Fb. Ska dock försöka skärpa mig och vara lite aktiv här på Fl. också.
    Jag gick in i v.19 igår, och jag känner av lillbäs varje dag sedan runt mitten av v.17. (innan dess kände jag bara av den någon gång då och då, sen runt v.13) Jättemysigt! Är fortfarande inga ordentliga sparkar dock, men det är absolut ingen tvekan om att det är lillbäs som sparkar och buffar. Hjärta Imorgon ska vi på rul. och hoppas på att få veta vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne.

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • roxylady

Måste fråga en sak.. min faster talade om för mig att det kan vara farligt att bada i tex poolen eller i havet när man är gravid? Aldrig hrört nått sånt.. att bakterier ska ta sig in och riskera missfall?? Är det verkligen sant? Jag trodde bebis var skyddad av slempropp och fostervatten osv osv.

• roxylady

Ska till Cypern om 1 och en halv vecka alltså.. så det är inte i Sverige jag ska bada.

• Serendipitet

Själv är jag sugen på kräftor, smörgås med saltkött och pepparotsvisp samt pizzasallad. Ibland övertalar jag sambon att pizza är helt rätt mat för kvällen bara för att få hem den där goa pizzasalladen. Jag är helknäpp ;) Gillar mest kall mat denna graviditeten..

• Serendipitet
    roxylady skrev 2011-08-10 20:46:11 följande:
    Måste fråga en sak.. min faster talade om för mig att det kan vara farligt att bada i tex poolen eller i havet när man är gravid? Aldrig hrört nått sånt.. att bakterier ska ta sig in och riskera missfall?? Är det verkligen sant? Jag trodde bebis var skyddad av slempropp och fostervatten osv osv.

Det ska vara helt ofarligt att bada i pool och i havet vid en graviditet. Det är bara om slemproppen eller vattnet har avgått som man inte ska göra det för infektionsrisken. Dock ska man låta bli bubbelpoolen. Det finns ju vattengympa för gravida samt att BM förespråkar simmning när man börjar känna sig klumpig :)
Svar på tråden Januaribebis 2012