• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    Majskorn skrev 2011-08-11 15:08:16 följande:
    Kändes som att jag hade skrivit det där =)
    Hehe. Vad har du för känsla att du får? :p
  • MaHo89

Hej tjejer. Var på UL idag. Paret före gick störtgråtandes därifrån! Hemskt :(
    Men vårt pyre mår bra! Lägger upp bild när jag kommer hem!! :) usel bild men vi skulle få en ny om två veckor på RUL :)

• Majskorn
    minjalin skrev 2011-08-11 15:10:08 följande:
    Hehe. Vad har du för känsla att du får? :p

Magen säger 100% pojke men egentligen har man ju ingen aning. Har dock inga barn sen innan så kan ju inte jämföra symptom och sånt även om det inte ska spela nån roll. Men vi kommer inte ta reda på könet för min man vill verkligen inte veta innan det är dags att komma ut och då är det inget roligt om jag vet heller så om det är så viktigt för honom så kan jag vänta även om jag ska göra allt för att försöka tyda på RUL om man ser nåt i de regionerna :) Kommer dock inte våga köpa en klänning även om jag tycker det skulle se ut som en flicka efter RUL, mest för att då skulle min man kanske hitta den och bli ledsen...
  • shadowstorm
    MaHo89 skrev 2011-08-11 15:13:09 följande:
    Hej tjejer. Var på UL idag. Paret före gick störtgråtandes därifrån! Hemskt :(
    Men vårt pyre mår bra! Lägger upp bild när jag kommer hem!! :) usel bild men vi skulle få en ny om två veckor på RUL :)
    Jaha du hade ett extra ul :) Fusk jag har ju inte ens sett min en gång ään :P
  • minjalin
    Majskorn skrev 2011-08-11 15:24:35 följande:
    Magen säger 100% pojke men egentligen har man ju ingen aning. Har dock inga barn sen innan så kan ju inte jämföra symptom och sånt även om det inte ska spela nån roll. Men vi kommer inte ta reda på könet för min man vill verkligen inte veta innan det är dags att komma ut och då är det inget roligt om jag vet heller så om det är så viktigt för honom så kan jag vänta även om jag ska göra allt för att försöka tyda på RUL om man ser nåt i de regionerna :) Kommer dock inte våga köpa en klänning även om jag tycker det skulle se ut som en flicka efter RUL, mest för att då skulle min man kanske hitta den och bli ledsen...
    Nä vi ska också försöka se själva men inte fråga :) Med sonen var det lätt att inte ta reda på det men nu lockar det väldigt när jag har sån stark känsla och de dessutom nu måste tala om på det sjukhuset om man vill och om de kan se vad det är. Men igentligen är det oslagbart att få se vad det är vid förlossningen :) Min mage med sonen sa också pojke för det syntes inte bakifrån att jag var gravid, och nu verkar det bli likadan mage men svårt att säga så här tidigt så vi får se :)
  • shadowstorm
    Majskorn skrev 2011-08-11 15:24:35 följande:
    Jag såg då verkligen inte att min son var en gosse under RUL det var BM tvungen visa oss hehe...:) Så det är kanske inte så stor chans ändå :)

Jag hade flickmage hela vägen....och min närmaste kompis har alltid pojkmagar och har en dotter och väntar en dotter hehe...så magens form har inget med könet att göra ;)

När jag vänta sonen trodde folk jag vänta en flicka typ alla utom jag och min sambo hehe...Nu tror alla jag väntar en gosse för jag har sagt att jag tror det, och sist hade jag ju rätt ;)
  • Sapato
    Liina87 skrev 2011-08-11 08:29:43 följande:
    Sapato: jag har för mig att man får äta kräftor eller jag har fel?
    Jo, det vet jag att man får. Men kanske inte är så lämpligt att äta när man sitter på tunnelbanan eller luncha i form av kräftskiva på jobbet.
    Kräftor blir det här någon helg framöver
  • Majskorn
    shadowstorm skrev 2011-08-11 15:27:42 följande:
    Jag såg då verkligen inte att min son var en gosse under RUL det var BM tvungen visa oss hehe...:) Så det är kanske inte så stor chans ändå :)

Jag hade flickmage hela vägen....och min närmaste kompis har alltid pojkmagar och har en dotter och väntar en dotter hehe...så magens form har inget med könet att göra ;)

När jag vänta sonen trodde folk jag vänta en flicka typ alla utom jag och min sambo hehe...Nu tror alla jag väntar en gosse för jag har sagt att jag tror det, och sist hade jag ju rätt ;)
    menade inte magen som i form utan magkänsla ;)
  • LillaEko

Det här med fl, trodde de utgick från årslönen?!?! Jobbar ju upp mina procent privat för en av våra elever + att jag på sommarlovet har haft annat jobb då mitt jobb på gymnasiet bara är vik som skrivs termin för termin. Eller hur räknar de då liksom?!?! Kommer ju vara arbetslös i jan innan bebis kommer då jag bara har höst terminen på anställningsavtalet?!?!?!

Svar på tråden Januaribebis 2012