• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-08-10 20:50:49 följande:
    Det ska vara helt ofarligt att bada i pool och i havet vid en graviditet. Det är bara om slemproppen eller vattnet har avgått som man inte ska göra det för infektionsrisken. Dock ska man låta bli bubbelpoolen. Det finns ju vattengympa för gravida samt att BM förespråkar simmning när man börjar känna sig klumpig :)
    Ja men dåså!  Tyckte väl att den lilla  "gummiproppen" skulle skydda mot sånt :)
    Kan inte förstå vad hon menade där.. men hon är väl paranoid hehe. Ja men precis! Det kommer nog jag börja gå på sedan! Det är ju så skönt! 
  • SysterAnna

Hej allihopa! Idag ansökte jag om semester på jobbet, stor lycka! Har bara haft två veckor i sommar och dessutom har det varit en tuff sommar på jobbet med bristande energi. Så nu kommer jag vara ledig från mitten av september och sen 3,5 vecka till! 2,5 av dem veckorna kommer dessutom att spendera i USA på bröllopsresa Sen när jag kommer tillbaka är det ju inte ens två månader kvar tills jag hoppas kunna gå på HP! Känns så underbart. 
    Är så avundsjuk på alla er som varit på RUL, jag tillhör ju dock en av dem som ligger sist på BF-listan så det är ju inte så konstigt att jag inte har RUL förräns långt senare. Menmen, 29e är det dags. Är rätt nervös redan nu, kommer väl vara ett nervvrak när det väl är dags. 

• doriah
    Jessica82 skrev 2011-08-10 19:38:06 följande:
    MEN hur kan ni tycka att ni är gamla och i tant ålder :D jag blir 30 iår och tycker ff det är helt otroligt att jag kan ha en son på 6 år då jag inte känner mig en dag över 20 :)
    Nej, nej - jag tycker inte alls att jag är gammal -tant-anspelningarna uppkom för att vi helt enkelt är de äldsta här i tråden. I riktiga livet är jag purungCool
    Elsa och Lovis mamma
  • Jamirl

MiAmore, åh va spännande, ska på RUL imorgon me, hoppas kunna se, går in i v 20 imorgon.

MaHo89: Kul att ni ska kika me!

• bumbi 84

Grattis till lyckade Rul.

sitter och tittar på livet på BB på 5:an GUD vad jag längtar! Vill föda nu    

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • SysterAnna
    bumbi 84 skrev 2011-08-10 21:32:32 följande:
    sitter och tittar på livet på BB på 5:an GUD vad jag längtar! Vill föda nu    
    Samma här!!! Samtidigt som jag knaprar på middagsrester :-P
  • anmaelli
    roxylady skrev 2011-08-10 20:46:11 följande:
    Måste fråga en sak.. min faster talade om för mig att det kan vara farligt att bada i tex poolen eller i havet när man är gravid? Aldrig hrört nått sånt.. att bakterier ska ta sig in och riskera missfall?? Är det verkligen sant? Jag trodde bebis var skyddad av slempropp och fostervatten osv osv.
    Jag blev avrådd från att bada i pool där de inte hade ordentlig rening, men det var nog mer pga att jag har en polyp på livmoderhalsen. Skulle helst undvika sex också... annars tror jag absolut att det är helt ofarligt!
  • roxylady
    anmaelli skrev 2011-08-10 21:34:10 följande:
    Jag blev avrådd från att bada i pool där de inte hade ordentlig rening, men det var nog mer pga att jag har en polyp på livmoderhalsen. Skulle helst undvika sex också... annars tror jag absolut att det är helt ofarligt!
    Hm okej.. vet ju egentligen inte om jag har något som gör att man inte får bada i poolen.. oh.. kan bli en tuff semester..ska nog rådfråga med min BM. Ja man tycker ju det!
  • MaHo89

hoppas verkligen det går bra att bada, åker till rhodos 7/9 =) Då kan man ju behöva svalka sig =)

är sjukt nervös inför imorgon men håller tummar och tår! Hoppas allt är bra för er andra som skulle in imorgon också!!

• bumbi 84
    SysterAnna skrev 2011-08-10 21:33:54 följande:
    Samma här!!! Samtidigt som jag knaprar på middagsrester :-P
    haha jag med
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
Svar på tråden Januaribebis 2012