• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Längtar efter kräftor??? Jag äter massor av kräftor.. Min bm sa att det var okej men man skulle undvika smöret. Jag hoppas det är okej för jag åt över 200 stycken förra veckan. Jag gör inget annat på kvällarna i princip..

• Serendipitet
    Jämthund skrev 2011-08-10 22:04:51 följande:
    Längtar efter kräftor??? Jag äter massor av kräftor.. Min bm sa att det var okej men man skulle undvika smöret. Jag hoppas det är okej för jag åt över 200 stycken förra veckan. Jag gör inget annat på kvällarna i princip..

Haha.. Skönt att höra att någon mer är sugen på kräftor :) Dock har jag lovat sambon att hålla mig ifrån de två pkt vi har i frysen till på fredag. (Det är nästan totyr) Varför ska du undvika smör?
  • Cia80

Här har ni en till som är sjukt sugen på kräftor
    Får försöka övertyga maken snart att det är dags att äta kräftor, jag menar, nu är det ju ändå augusti  

• Jämthund

Varför man inte skulle äta smöret i kräftorna vet jag inte. Hon hade en utläggning om att det inte var bra att äta men jag kommer inte alls ihåg varför.. Ja, det är ju svårt att undvika iaf... Ruggigt gott är det iaf. Mums!

• missable

hade kräftskiva i lördags, så supergott med kräfter, dock åt jag bara havskräftor de andra  små röda smakade super illa tyckte jag! Jag åt massa smör och aoili med, undra vad BM säger om det??? 
    Smör och mjölk och yoggi är jag helt inne på nu, så himla gott, men inget syns på vägen ännu! Börjar bli super nervös till den 19 nu när Minelli fick sitt negativa besked, tycker ju att jag borde gått upp något! Men icke är ju ändå i v 17 (16+5) idag....  

Åh upptäckte en ny favorit idag, KANELknäckebröd, BM sade åt mig att äta kanel för det ska visst stabilisera blodsockret! Så jädra gott, har ni inte provat, testa!  

• Serendipitet

Oki, har sökt runt lite på nätet men tyckte min barnmorska sa att kräftor gick jättebra att äta, men de säger ju så olika. Så tyckte det var bra att kolla upp iallafall.

Det stod att kräftor var oki på livsmedelverkets hemsida, så på fredag ska det ätas massor med kräftor :D 

cia80 kul att höra att du med tillhör gruppen kräftälskare under graviditeten :) Nu är vi iallafall 3.     

• missable
    GoodEnough mom skrev 2011-08-10 22:44:03 följande:

Oki, har sökt runt lite på nätet men tyckte min barnmorska sa att kräftor gick jättebra att äta, men de säger ju så olika. Så tyckte det var bra att kolla upp iallafall.

Det stod att kräftor var oki på livsmedelverkets hemsida, så på fredag ska det ätas massor med kräftor :D 

cia80 kul att höra att du med tillhör gruppen kräftälskare under graviditeten :) Nu är vi iallafall 3.     

4:a faktiskt, eller räknades inte mina havskräftor???
  • Cia80
    GoodEnough mom skrev 2011-08-10 22:44:03 följande:

Jag är iofs alltid kräftälskare och som tur är så har det inte ändrats nu under graviditeten
  • Jämthund

Jag tror att det beror på att den lever i samma vatten som vanlig insjöfisk. Ex. Gädda, gös, abborre och sådana fiskar skall man ju undvika p.g.s kvicksilver b.la. Kräftan tar oxå åt sig de skadliga ämnena men det "fastnar" i smöret. Det fastnar i fettet helt enkelt som allt dåligt gör..

• Mea

Spännande med så många som har varit och ska på RUL snart! Själv så har jag fått tid den 18:e... längtar dit..

Svar på tråden Januaribebis 2012