• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Bebismys 2011: Me mitt första kännde jag inte mycket heller vid denna tidpunkt. Denna gång har jag börjat känna tidigare än de två andra dock så har det inte varit mycket, lite buff nu och då, mest tydligt igår, går in i v 20 imorgon.

• Frökensvensson
    Jamirl skrev 2011-08-11 23:50:07 följande:
    Fröken svensson: Åh va fin! Grattis
    Tack! Skrattande Ja, visst är h*n! Blev så lycklig av ultraljudet!
  • fabler

Carolaj83: ja jag räknar med att de kommer dröja innan bebisen kan ha dem har vårens bruna harem hemma och dem är mer som stl 68 än 50/56.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

De va några som skrev att dem va från dalarna, minns inte vilka då jag läst ikapp massa sidor. Jag är från borlänge!

elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

V 20(19+0) idag och tror jag känt några enstaka mini buffar nu i veckan, men bara när jag legat på mage.
    3 dagar kvar till rul, fy sjutton vad jag längtar nu!

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-08-12 07:18:24 följande:
    V 20(19+0) idag och tror jag känt några enstaka mini buffar nu i veckan, men bara när jag legat på mage.
    3 dagar kvar till rul, fy sjutton vad jag längtar nu!
    Jag har exakt en vecka kvar till RUL!!! Kl 08:00 på fredag om en vecka!!! Ojoj, vad jag nervös jag är redan! Egentligen skulle jag behöva köpa lite fler mammabyxor...men jag viill inte ens göra det före RUL... Hoppas vi har haft nog med "RUL-otur" i tråden!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • LillaEko
    RaraS skrev 2011-08-12 07:40:51 följande:
    Jag har exakt en vecka kvar till RUL!!! Kl 08:00 på fredag om en vecka!!! Ojoj, vad jag nervös jag är redan! Egentligen skulle jag behöva köpa lite fler mammabyxor...men jag viill inte ens göra det före RUL... Hoppas vi har haft nog med "RUL-otur" i tråden!
    Misstänker att jag inte kommer sova så bra natten sön-mån, lätt att nojja iväg ibland =S
  • RaraS

En ytterligare fråga om föräldrapenning...ni tycker nog jag snöat in på detta för tidigt, men när man inte vill shoppa något alls innan RUL så får man koncentrera sig på annat!

Om man typ väljer att ta ut föräldrapenning 5 dagar i veckan. Gör man det varje vecka, även om det är många röda dagar? Eller är det så bra att om det är en röd dag en vecka så kan man bara ta ut 4 dagar föräldrapenning men ändå få samma ersättning?

Jag tror ju inte det själv...känns som FK struntar i om det är röda dagar eller ej. Känns som det är taktiskt bäst att börja gå på föräldrapenning efter julhelgerna och ta ut lite komp och semester istället under julhelgerna...visserligen är det en kass jul för oss (ej för arbetsgivarna) men man får ju många extra lediga dagar "gratis" i alla fall.  I alla fall för mig som bara jobbar vardagar och aldrig lördag och söndag och röda dagar. Antar det är annorlunda för er som jobbar helg etc även när det är röda dagar.      

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Alltochinget

Bebismys: jag har inte heller känt bebisen än och blir lite orolig när alla andra verkar känna av buffar hit och dit. Vecka 16+3 idag.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
Svar på tråden Januaribebis 2012