• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT
    AnnaLovis skrev 2011-05-11 19:13:05 följande:
    Hallå tjejer... Håller hårt i den här tråden sålänge. Får se hur länge jag blir kvar! *hoppas ända fram*
     Idag var jag och gjorde ett tidigt VUL akut, fick smärtor på vänster sida och bruna flytningar för 2 dagar sen. Rynkar på näsanNu har det avtagit till vanlig molvärk igen. Men barnmorskan sa att fostret såg  litet  och lite "platt"ut för att vara beräknat 6+3 (gissning). Inget hjärtljud talades det om heller men det är ju fortf. tidigt för det att se. Han gav mig ungefär 50/50 prognos just nu.

Så...nu ska jag avvakta i 7 dagar för ett nytt VUL, för att se om jag får en blödning (MF) eller om det lilla pyret vill stanna kvar inne hos mig  . Känns riktigt skit just nu att inte veta  vad som händer.
    Det förstår jag....usch vad träkigt och jobbigt
    Fick själv göra fyra vul vid förra grav innan de kunde konstatera att jag hade ett MA.
    Hoppas att ni vid nästa vul får se ett hjärta slå. Håller tummrna stenhårt!
  • KathleenH

hej hej.. jag har precis plussat idag på BIM-4, det är så tidigt ännu så jag vågar knappt skriva det ens.. jag avvatar lite men ville ändå bara komma in och säga hej.

• MissT
    KathleenH skrev 2011-05-11 19:31:36 följande:
    hej hej.. jag har precis plussat idag på BIM-4, det är så tidigt ännu så jag vågar knappt skriva det ens.. jag avvatar lite men ville ändå bara komma in och säga hej.
    Grattis och välkommen
  • KathleenH
    MissT skrev 2011-05-11 19:32:20 följande:
    Grattis och välkommen
    Tack! Ni andra måste väl vara hyffsat nygravida ni med... det är lite jobbigt nu i början när allt är så osäkert och man inte kan prata fritt om det.. eller oftast vill man inte det iaf.
  • AnnaLovis
    MissT skrev 2011-05-11 19:29:22 följande:
    Det förstår jag....usch vad träkigt och jobbigt
    Fick själv göra fyra vul vid förra grav innan de kunde konstatera att jag hade ett MA.
    Hoppas att ni vid nästa vul får se ett hjärta slå. Håller tummrna stenhårt!
    Tusen tack!  {#emotions_dlg.flower}
  • Carolaj83
    AnnaLovis-HÅLLER TUMMARNA

har världens humörsvängningar, som går över lika fort som dom kommer....i kväll blev jag så trött att jag gick o la mig när mannen kom hem från jobbet, han blev irriterad o sa att jag inte kan bli gravid så tidigt in i min grav....ville bara mörda karln för 1 min!!!!!!!!!
  • shadowstorm

men va trist det var att läsa denna tråd idag :( Verkligen mycket tråkigheter som händer. Beklagar verkligen för er alla och jag håller både tummar och tår att det bor nåt i era magar, och om ni skulle ha oturen att få MA att ni snabbt blir gravida igen. Hjärta

• MissT
    KathleenH skrev 2011-05-11 19:34:13 följande:
    Tack! Ni andra måste väl vara hyffsat nygravida ni med... det är lite jobbigt nu i början när allt är så osäkert och man inte kan prata fritt om det.. eller oftast vill man inte det iaf.
    Jag är i v 7 tror jag. BM räknar enligt sista mens och då har jag BF på nyårsafton men jag räknar enligt ÄL och har då BF runt 3 januari men det skulle även kunna vara lite senare. Ska iväg på ett vul nästa fredag så då får jag förhoppningsvis se ett hjärta slå och får ett korrekt BF-datum. Jag fick ett MA i dec så vi har inte berättat för så många ännu men ser vul bra ut kommer vi nog berätta för en del.
  • MiAmore
    SmoochiePoo skrev 2011-05-11 18:47:46 följande:
    Utomkvedshavandeskap
    Ok.
    AnnaLovis skrev 2011-05-11 19:13:05 följande:
    Hallå tjejer... Håller hårt i den här tråden sålänge. Får se hur länge jag blir kvar! *hoppas ända fram*
     Idag var jag och gjorde ett tidigt VUL akut, fick smärtor på vänster sida och bruna flytningar för 2 dagar sen. Rynkar på näsanNu har det avtagit till vanlig molvärk igen. Men barnmorskan sa att fostret såg  litet  och lite "platt"ut för att vara beräknat 6+3 (gissning). Inget hjärtljud talades det om heller men det är ju fortf. tidigt för det att se. Han gav mig ungefär 50/50 prognos just nu.

Så...nu ska jag avvakta i 7 dagar för ett nytt VUL, för att se om jag får en blödning (MF) eller om det lilla pyret vill stanna kvar inne hos mig  . Känns riktigt skit just nu att inte veta  vad som händer.
    Lät inte som ett trevligt besök Hoppas att nästa vul visar att fostret lever o växer
    ♥Milo 090107♥
  • C R

Skickar styrkekramar till de som ha fått tråkiga besked idag!!!

Någon mer som är svullna om magen? Det ser ut som jag är i 4 mån eller nåt. T o m en kund på jobbet idag som frågade när jag skulle få bebis o då har jag löst sittande arbetskläder. Det känns ju inte så bra när allt är så nytt o mycket kan hända. Är v 6 nu. Ska till barnmorska på samtal i morgon,

Svar på tråden Januaribebis 2012