• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    pernillis skrev 2011-05-12 08:41:51 följande:
    Hej tjejer. Åh, vad jag uppskattar den här tråden. Det får mig att inte känna mig ensam om vad jag går igenom. Ni är ju också i det tidiga stadiet och minst lika oroliga och nervösa som jag över att få missfall. 

Hur mår ni? Jag undrar hur många timmar i snitt per dag ni känner en molande värk? För jag känner nästan av det hela tiden.

Kram 
    Jag mår oförskämt bra och det nojjar jag över. Känns bättre när man inte mår bra för då känns det som dte ska tycker jag.
    Jag hade molvärk igår kväll annars så har jag inte haft det på ett par dagar.
    Ska på vul 24:e igen och hoppas då på ett litet hjärta som tickar på men att vänta tills dess är typ olidligt.
  • Majskorn

Jag har inte heller några direkta symptom...det molar ibland och brösten gör svinont men inget illamående :(

Ska på vul 19e undrar om de e för tidigt att se ett tickande hjärta....hoppas verkligen verkligen att det börjat slå och att det slår...

• Vesslan
    Hej tjejer. Åh, vad jag uppskattar den här tråden. Det får mig att inte känna mig ensam om vad jag går igenom. Ni är ju också i det tidiga stadiet och minst lika oroliga och nervösa som jag över att få missfall. 

Hur mår ni? Jag undrar hur många timmar i snitt per dag ni känner en molande värk? För jag känner nästan av det hela tiden.

Kram 
    Hej och god morgon,

Denna molvärk har jag haft dagligen i omgångar i ca 2 veckor även ömma bröst. Men igår stannade det av en del och i morse när jag vaknade kännde jag ingenting alls. Japp då var det klart för min del att helt tok noja mig..... Sen visade det sig såklart att jag hade flytningar som det var knappt synbart lite brunt i.

Tack vare denna tråd har jag dock lärt mig att det är normalt att ha lite då och då .  Nu sitter jag på jobbet och mår så otroligt jävla illa och gör allt annat än jobbar..... Illamående och nu molvärk igen....

Ska in på vul 25/5 och det känns som en evighet ända dit, FY !

Jag är med Lillaeko, tänk om tiden kunde bara gå liiiiiiite snabbare...

Kram på er alla !
  • bumbi 84
    Cia80 skrev 2011-05-12 06:55:29 följande:
    Bumbi, Uj! Jag väntar ju iofs bara tvåan men då kanske det inte är så lång tid kvar tills mammabyxor kommer fram Förresten, vet ni om det bara är H&M och PoP som säljer mammakläder om man inte vill handla på nätet.

det är nog väldigt olika. den första svullnaden brukar ju lägga sig innan den riktiga magen kommer

inga fler här iaf (skövde)

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • LillaEko

Cia80 kolla deras hemsida först kanske står där vilka butiker som har man sköldar.

Jag har två byxor hemma sen förra grav i dec. De ena från hm och de andra köpte jag via tradera. Billigt och bra tycker jag allt.

Precis pratat med bm, hon höll med om att det är bättre att ses efter ul, så fick tid dagen efter för provtagning inför kub och inskrivning. Eftersom jag inte känner att jag är i behov av hälsosamtalet så känns det väldigt bra, alltid skönt att få som man vill;)

• bumbi 84

Kram 
    jag känner också av det mest hela tiden HELT normalt
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Glenn

Hej alla!

Velade mellan december och januaritråden, men chansar på denna. Plussade 26 april. Bebis/bebisar borde komma någonstans 28/12-2/1. Har varit på första samtal. Inskrivning och ultraljud först 9 juni. Jätteroligt att läsa hur alla har det.

Mår toppen. Bara jätteömma bröst, kvällstrött och morgonpigg (tvärtemot mitt normala jag) och förra veckan grät jag så mycket till Grey's Anatomy (med både ljud och snor) så att jag fick hämta en ny bunt snorpapper varje paus. Inte heller riktigt jag.

• Majskorn
    Glenn skrev 2011-05-12 09:39:02 följande:
    Hej alla!

Velade mellan december och januaritråden, men chansar på denna. Plussade 26 april. Bebis/bebisar borde komma någonstans 28/12-2/1. Har varit på första samtal. Inskrivning och ultraljud först 9 juni. Jätteroligt att läsa hur alla har det.

Mår toppen. Bara jätteömma bröst, kvällstrött och morgonpigg (tvärtemot mitt normala jag) och förra veckan grät jag så mycket till Grey's Anatomy (med både ljud och snor) så att jag fick hämta en ny bunt snorpapper varje paus. Inte heller riktigt jag.
    hahahahahaha då har vi samma symptom :) fast jag snorar och piplipar till one tree hill ist för greys :)
  • Vesslan
    Glenn skrev 2011-05-12 09:39:02 följande:
    Hej alla!

Då har vi samma bf period, ligger mellan 25/12-3/1 men det kommer troligen bli mer "klart" efter vul 25/5.
    Men jag valde ockxå Januaritråden.... Kanske mest för att det är "bättre" att fylla år i Januari när de blir äldre.
    Men jag hoppas det stannar kvar till strax efter nyår iafGlad Att knotten stannar är iof det absolut viktigaste
  • MaHo89

Hej alla..
    Jag är mest trött hela dagen, men supertrött på kvällen.. och vaknar varje morgon innan väckaren ringt.. Det är ovanligt!

Men jag ringde kvinnokliniken idag. Hon sa att de hade nya rutiner och vul är inte längre något dem gör trots att man haft missfall... Det var ett tungt besked, har grinat hela fm... men hon skulle skicka ett meddelande till läkaren så nu håller jag tummarna för att han kommer vara förståndig och låta mig komma in!!

Svar på tråden Januaribebis 2012