• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MiAmore
    C R skrev 2011-05-11 20:12:42 följande:
    Skickar styrkekramar till de som ha fått tråkiga besked idag!!!

Någon mer som är svullna om magen? Det ser ut som jag är i 4 mån eller nåt. T o m en kund på jobbet idag som frågade när jag skulle få bebis o då har jag löst sittande arbetskläder. Det känns ju inte så bra när allt är så nytt o mycket kan hända. Är v 6 nu. Ska till barnmorska på samtal i morgon,
    Är det ditt första eller andra barn/graviditet? Detta är min andra, och jag började svullna upp rätt rejält om kvällarna redan 4-5 dagar innan bim. Är också i v.6 nu
    ♥Milo 090107♥
  • MissT
    C R skrev 2011-05-11 20:12:42 följande:
    Skickar styrkekramar till de som ha fått tråkiga besked idag!!!

Någon mer som är svullna om magen? Det ser ut som jag är i 4 mån eller nåt. T o m en kund på jobbet idag som frågade när jag skulle få bebis o då har jag löst sittande arbetskläder. Det känns ju inte så bra när allt är så nytt o mycket kan hända. Är v 6 nu. Ska till barnmorska på samtal i morgon,
    Min mage har också svullnat eller vad man ska säga,  jag har fått en ganska hård liten kula redan och min navel har ändrat form.
  • C R
    MiAmore skrev 2011-05-11 20:15:07 följande:
    Är det ditt första eller andra barn/graviditet? Detta är min andra, och jag började svullna upp rätt rejält om kvällarna redan 4-5 dagar innan bim. Är också i v.6 nu
    Det är andra barnet.
  • Kissekatten

Jag ser inte nån skillnad på min mage. Har inte fått bukt med den sedan förra grav. Och jag har fått frågan om jag varit gravid innan jag var det också :-S Men på morgonen när blåsan är full och jag ligger på rygg, trycks livmodern upp i buken, och DÅ syns det! Lika tråkigt varje gång den försvinner igen. Hoppas att det börjar synas på riktigt snart! Älskar gravidmagar. Den kan ju bli större fortare andra gången. Men min förra mage började synas jättesent, och jag blev aldrig så stor, så det kanske blir samma denna gången.

• MiAmore
    C R skrev 2011-05-11 20:17:18 följande:
    Det är andra barnet.
    Ok, men då är det säkert därför. Dem säger ju att man får mage tidigare med tvåan, och ja, det stämmer ju på mig iaf, och dig med tydligen Jag undrar hur jag ska kunna dölja det på jobb i 6-7 v till? Det är ju inte precis en årstid då man kan ha tjocka pösiga tröjor på sig utan att det verkar konstigt *ler smått*
    ♥Milo 090107♥
  • Maximumtaste

Jag har också fått kulmage., mest fram mot eftermiddagen:).. Men det blir så har jag läst.. Tarmarna sväller upp eller hur det var:p.. Jag e i v7:) är rätt så smal sen innan nu så det syns fort.. Och det är ju mitt andra barn och de säger man får mage fortare då..

• C R
    MiAmore skrev 2011-05-11 20:24:19 följande:
    Ok, men då är det säkert därför. Dem säger ju att man får mage tidigare med tvåan, och ja, det stämmer ju på mig iaf, och dig med tydligen Jag undrar hur jag ska kunna dölja det på jobb i 6-7 v till? Det är ju inte precis en årstid då man kan ha tjocka pösiga tröjor på sig utan att det verkar konstigt *ler smått*
    Vet inte hur man ska kunna dölja det. Vi får försöka så gott det går ett tag till!!!
  • Kissekatten

Man kan ju skylla på att man bara är svullen... Man ljuger ju inte iaf.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • C R
    Kissekatten skrev 2011-05-11 20:28:11 följande:
    Man kan ju skylla på att man bara är svullen... Man ljuger ju inte iaf.
    Sant!!
  • MiAmore
    Kissekatten skrev 2011-05-11 20:22:22 följande:
    Jag ser inte nån skillnad på min mage. Har inte fått bukt med den sedan förra grav. Och jag har fått frågan om jag varit gravid innan jag var det också :-S Men på morgonen när blåsan är full och jag ligger på rygg, trycks livmodern upp i buken, och DÅ syns det! Lika tråkigt varje gång den försvinner igen. Hoppas att det börjar synas på riktigt snart! Älskar gravidmagar. Den kan ju bli större fortare andra gången. Men min förra mage började synas jättesent, och jag blev aldrig så stor, så det kanske blir samma denna gången.
    Jag hade precis börjat gå ner bra i vikt och precis börjat fy hyfsat platt mage, så både jag själv och maken ser det rätt tydligt. Men ingen på jobb tycks se det ännu, fick komplimanger om hur smal jag blivet av tre arbetskamrater i måndags.. haha.. Om dem bara visste...   Men undrar ändå hur jag ska kunna dölja magen på jobb i 6-7 veckor till. Två veckor till så borde magen vara rätt svullen även mitt på dagen, inte som nu bara på kvällarna. Jag blev stor som ett hus dem 2-3 sista månaderna. Folk brukade skoja o säga att "först kom magen sen kom jag". hehe Men jag är rätt kortväxt (157), så magen måste ju ta vägen någonstans *ler* Och, min kille var rätt stor när han föddes; 4300 g och 51 cm
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012