• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    RaraS skrev 2011-08-12 13:21:25 följande:

Det vore lite kul. Men man kanske kan skapa en egen tråd för det så de kan skriva som vill? Kanske att man skriver vad man trott att det ska vara/vad känslan säger för kön, vad UL visar vad det ska vara och sedan efter BF vad det faktiskt blev

låter som en bra ide =) Vem känner sig manad att starta tråden? Jag kan göra det om ingen orkar sonen sover ändå :P
  • RaraS
    shadowstorm skrev 2011-08-12 13:29:07 följande:
    låter som en bra ide =) Vem känner sig manad att starta tråden? Jag kan göra det om ingen orkar sonen sover ändå :P
    Du får gärna göra det! Vore kul för jag är så bombsäker på en flicka och det vore kul att se sedan hur våra känslor för det stämmer eller ej! Men TS måste lägga in länken i "rubriken" sedan!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • shadowstorm
    RaraS skrev 2011-08-12 13:42:18 följande:
    Du får gärna göra det! Vore kul för jag är så bombsäker på en flicka och det vore kul att se sedan hur våra känslor för det stämmer eller ej! Men TS måste lägga in länken i "rubriken" sedan!
    Hehe och jag tvärsäker jag väntar en gosse =)
  • Romashka
    Some skrev 2011-08-10 18:48:32 följande:
    Det ett kombinerat ultraljud och blodprov som ger en sannolikhets beräkning för bl.a. downs syndrom.

Juni,

Får man fråga, varför ni fick göra ett kub-test? Jag undrar bara eftersom ingen av mina bekanta (som redan fått barn) har någonsin fått göra ett sådant test. Därför visste jag inte heller vad uttrycket betydde...
  • Some
    Romashka skrev 2011-08-12 14:15:59 följande:
    Juni,

Får man fråga, varför ni fick göra ett kub-test? Jag undrar bara eftersom ingen av mina bekanta (som redan fått barn) har någonsin fått göra ett sådant test. Därför visste jag inte heller vad uttrycket betydde...
    Vi har kromosomavvikelser i familjen så vi har sk. speciella skäl. Annars får man göra det om man är över 33/35 beroende på landsting.
    happy until proven otherwise
  • Syoss

I vissa landsting, t.ex värmlands landsting, blir man erbjuden KUB-test oavsett ålder. Själv tycker jag att alla landsting borde erbjuda till alla oavsett ålder..

Köpte mina första mammajeans idag! Och oj va gravid jag såg ut helt plötsligt :P magen blev väldigt rund när det inte fanns något som "höll in" och tryckte på magen. Jag har mest gått i leggings hittills och resåren börjar trycka lite på nedre delen av magen, inte så mysigt. Så det kändes skönt att inget var där och störde.
    Nu längtar jag tills hösten kommer så jag kan börja använda dom :D   

• Sapato

Oj vad liten sparkar idag. Har hoppat till flera gånger då sparkarna varit så starka
    Annars brukar jag bara känna när jag ligger och kollar tv vid 21 på kvällarna.

Svar på tråden Januaribebis 2012