• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    Sapato skrev 2011-08-12 14:43:44 följande:
    Oj vad liten sparkar idag. Har hoppat till flera gånger då sparkarna varit så starka
    Annars brukar jag bara känna när jag ligger och kollar tv vid 21 på kvällarna.
    Åh så mysigt! :) Min var i uppror förut när jag hade dragit åt bilbältet lite för hårt. Det tyckte inte bebis om :)
  • Some
    Syoss skrev 2011-08-12 14:40:26 följande:
    I vissa landsting, t.ex värmlands landsting, blir man erbjuden KUB-test oavsett ålder. Själv tycker jag att alla landsting borde erbjuda till alla oavsett ålder..

Köpte mina första mammajeans idag! Och oj va gravid jag såg ut helt plötsligt :P magen blev väldigt rund när det inte fanns något som "höll in" och tryckte på magen. Jag har mest gått i leggings hittills och resåren börjar trycka lite på nedre delen av magen, inte så mysigt. Så det kändes skönt att inget var där och störde.
    Nu längtar jag tills hösten kommer så jag kan börja använda dom :D   
    Jag har gått i mammabyxor sen vecka nio, i förra graviditeten. Jag älskar mammabyxor, jag ska aldrig byta Tungan ute
    happy until proven otherwise
  • Ms J

Hej tjejer!

Jag la till mig i presentationstråden för ett tag sedan men aldrig skrivit här. Vårt andra barn är beräknat till den 17 januari än så länge, ska på ul den 22/8. Längtar så!

Har ni andra börjat handla bebisgrejor? Jag vet att jag inte är riktigt klok men vi var faktiskt och hämtade den nya vagnen igår (köpte den på blocket) och försöker rättfärdiga det genom att intala mig och sambon att det kanske är lika bra då vagnen var splitter ny och kostade 1600kr mindre än i affären. "Vi sks ju dessutom på liten Sverigeturné nästa vecka och det kan vara bra att ha ifall dottern (nu 4 år fyllda) blir trött eller så....",  jag vet att jag inte låter klok! Ha ha ha!

• Sapato

Bar en tung sopsäck nyss och skulle slänga i en behållare fick ett hugg ca 10cm under vänster revben, gjorde inte ont med obehagligt som sjutton.
    Är det farligt??
    Chefen som erbjöd sig att ta den..

• Some
    Ms J skrev 2011-08-12 15:29:30 följande:
    Hej tjejer!

Jag la till mig i presentationstråden för ett tag sedan men aldrig skrivit här. Vårt andra barn är beräknat till den 17 januari än så länge, ska på ul den 22/8. Längtar så!

Har ni andra börjat handla bebisgrejor? Jag vet att jag inte är riktigt klok men vi var faktiskt och hämtade den nya vagnen igår (köpte den på blocket) och försöker rättfärdiga det genom att intala mig och sambon att det kanske är lika bra då vagnen var splitter ny och kostade 1600kr mindre än i affären. "Vi sks ju dessutom på liten Sverigeturné nästa vecka och det kan vara bra att ha ifall dottern (nu 4 år fyllda) blir trött eller så....",  jag vet att jag inte låter klok! Ha ha ha!
    Välkommen :)
    Vi har kvar allt från första barnet, så det är inte så mycket som behövs. Men det vi faktiskt måste köpa har jag redan köpt en del av och spanat på annat. Vi är nästan halvvägs så jag ser ingen anledning till att vi inte skulle kunna handla allt som behövs nu. Jag räknar inte med att kunna gå på shoppingrundor längre än till oktober så det är lika bra att se till att allt finns.
    happy until proven otherwise
  • Serendipitet

Var på ultraljudet idag och allt gick jättebra och såg jättefint ut :) Det blir en liten flicka! Också blev jag flyttad en dag till den 9 januari istället för den 8 :D

• Ms J
    Some skrev 2011-08-12 15:33:37 följande:
    Välkommen :)
    Vi har kvar allt från första barnet, så det är inte så mycket som behövs. Men det vi faktiskt måste köpa har jag redan köpt en del av och spanat på annat. Vi är nästan halvvägs så jag ser ingen anledning till att vi inte skulle kunna handla allt som behövs nu. Jag räknar inte med att kunna gå på shoppingrundor längre än till oktober så det är lika bra att se till att allt finns.
    Tack! Kul när man kan följas åt!

Nej det är sant, blir nog inte mycket gjort utanför hemmet i vinter, får se till att ha julhandlingen någorlunda fixad i tid i år känner jag.

Hoppas det inte är snökaos i januari nu tjejer. Jag bo visseligen i Skåne men vintrarna här nere de senaste åren har varit ganska brutala i Skånska mått mätt!
  • Alltochinget

I vårt landsting erbjuds alla kub-test också. Bor i Östergötland. Idag köpte jag mitt första mammaplagg, ett par jeans från hm. Jättesköna! Jag älskar dom redan! Känns precis som leggings eftersom de är så mycket stretch :) fast som trycker inte på magen såklart som mina leggings börjar göra. Får hoppas jag inte blir så stor om rumpan och låren för dom sitter rätt tajt :P

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-08-12 17:40:48 följande:
    I vårt landsting erbjuds alla kub-test också. Bor i Östergötland. Idag köpte jag mitt första mammaplagg, ett par jeans från hm. Jättesköna! Jag älskar dom redan! Känns precis som leggings eftersom de är så mycket stretch :) fast som trycker inte på magen såklart som mina leggings börjar göra. Får hoppas jag inte blir så stor om rumpan och låren för dom sitter rätt tajt :P
    Åh kan du inte länka så man får se vilka de är? Vill också ha ett par jeans :)
  • LillaJag89

Vi har börjat handla lite de illa som behövs. Har kvar de mesta från dottern, som vi klär väldig unisex. Sen anser inte vi att bebisen tappar snoppen fall han skulle ha rosa strumpor osv på sig ;)

Idag ska jag lägga förbokning på nya vagnen! :) Tjoho!!

Svar på tråden Januaribebis 2012